خانه / نمایش جزییات خبر

نقش لشکر فاطمیون در شکست داعش از زبان شهید «سلیمانی»/ ابراز محبت شهید سلیمانی به رزمندگان فاطمیون

نقش لشکر فاطمیون در شکست داعش از زبان شهید «سلیمانی»/ ابراز محبت شهید سلیمانی به رزمندگان فاطمیون
یکی از فرماندهان جبهه مقاومت از نامه حاج قاسم به جانباز مدافع حرمی روایت کرد که پای خود را در مقابله با داعش از دست داده بود.

حاج قاسم سلیمانی از هر فرصتی برای ابراز محبت و علاقه خود به رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه رزمندگان فاطمیون استفاده می‌کرد. فاطمیون سال ۱۳۹۲ پس از حمله گسترده تکفیری‌ها به شهر‌های سوریه و در خطر افتادن حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) با هدایت و حمایت حاج قاسم سلیمانی و به همت شهید «علیرضا توسلی» از نیرو‌های قدیمی تیپ محمد (ص) که در جهاد افغانستان شرکت داشتند، تشکیل شد.

این یگان پس از مدتی به تیپ و سپس به لشکر ارتقا یافت و در عملیات‌های مختلفی از نیرو‌های خط شکن و حماسه آفرین خط مقدم مبارزه با تکفیری‌ها شد. سردار سلیمانی در جایی تعریف درست و کاملی از فاطمیون ارائه داده و گفته است: مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره‌ی افغانستانی‌ها زدود. مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون هم در جبهه‌های نبرد خیلی اثرگذار است هم تأثیرات فراتری داشت. فاطمیون منشا تحول در جامعه‌ی ما هم شدند.»

پای بهشتی مسعود را می‌بوسم

یکی از فرماندهان جبهه مقاومت چندی پیش تصویری از دستنوشته حاج قاسم خطاب به یکی از رزمندگان جانباز این لشکر، که پای خود را در مبارزه با داعش از دست داده منتشر کرده و درباره آن گفته است:

به حاج قاسم گفتم یکی از دوستانم سال ۹۵ در سوریه پایش قطع شده بود و شما با او در بیمارستان بقیه الله (عج) عیادت کردید. خاطرش آمد و گفتم چند وقت پیش نامزد کرد و چند وقت دیگر می‌رود سر خانه و زندگی اش. گفت یک انگشتری بدهید، گفتم نه حاجی. گفت پس چه می‌خواهی؟ گفتم یک دستنویس. یک دفتری برای شناسایی داشتم ۱۰ سانتی جدا کردم. کاغذ‌ها را بهشان دادم و یادگاری را اینگونه نوشت:

«بسمه تعالی
دست مبارک مسعود عزیز را می‌بوسم؛ خصوصا پایی که قبل از خود به بهشت فرستاد.
عروسی مبارکتان
مبارک باد
برادرت؛ امضا قاسم سلیمانی»

۱ آذر ۱۴۰۰
دفاع پرس |
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید