خانه / نمایش جزییات خبر

سه شهید گمنام شناسایی شدند

سه شهید گمنام شناسایی شدند
"شهید اصغر رستمی شاپورآبادی" که در سال 1385 به‌عنوان شهید گمنام در "حاجی آباد زیرکوه" دفن شده بود.
"شهید مهدی تحویلیان پایین دروازه" که در سال 1387 به‌عنوان شهید گمنام در "دانشگاه ولیعصر عج رفسنجان" دفن شده بود.
"شهید ابراهیم پیکار" که در سال 1393 به‌عنوان شهید گمنام در " قروه درجزین" دفن شده بود.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، سه شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدای عزیز در سال‌های گذشته، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاش‌های انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در شهرهای حاجی آباد زیرکوه و رفسنجان دفن شده بودند.

شهید اصغر رستمی شاپورآبادی، فرزند اکبر، متولد 1345، جمعی لشکر 21 حمزه نزاجا از اصفهان به جبهه اعزام شد و در تاریخ 21 تیر 1367 در تک دشمن در موسیان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال 1385 در حاجی آباد زیرکوه در استان خراسان جنوبی دفن شد.

شهید مهدی تحویلیان پایین دروازه، فرزند غلامرضا، متولد 1342، جمعی لشکر 21 حمزه نزاجا از اصفهان به جبهه اعزام شد و در تاریخ 21 تیر 1367 در تک دشمن در موسیان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال 1387 در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان دفن شد.

شهید ابراهیم پیکار، فرزند خلیل، متولد 1347، از بوشهر به جبهه اعزام شد و در تاریخ 29 تیر 1367 به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال 1393 در قروه درجزین در همدان دفن شد.

پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این سه شهید به خانواده ایشان اطلاع داده شد و این خانواده‌ها از چشم‌انتظاری درآمدند.

۲۶ آبان ۱۴۰۰
روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح |
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید