خانه / نمایش جزییات خبر

پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه کاشمر برگزار شد

پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه کاشمر برگزار شد
مراسم پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام و یادواره 12 شهید دانشجو دوشنبه شب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران، «محمد شایگان‌مهر»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر، 16 آذرماه در نشست هم‌اندیشی مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاهی میزبان شهدای گمنام در منطقه 9 دانشگاه آزاد که در کاشمر برگزار شد، گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب باید با مفاهیم انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا شوند و این وظیفه همه افراد جامعه است که این ارزش‌ها را به آن‌ها معرفی کنند.

شایگان‌مهر وجود مزار شهدای گمنام را در آرامش معنوی مجموعه مؤثر دانست و اظهار کرد: نسل جوان باید بدانند که اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست.

وی به تاریخچه تدفین شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی پرداخت و ابراز کرد: بحث تدفین در سطح واحد در سال 1383 مطرح و موضوع در سطح منطقه 9 پیگیری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با با بیان اینکه با موافقت شورای فرهنگی منطقه این موضوع برای طی کردن سایر مراحل به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع شد که مورد موافقت مقام عالی ریاست دانشگاه قرار گرفت و موضوع جهت اخذ سهمیه به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس منعکس شد، بیان کرد: این مجموعه با تدفین سه شهید 21 ، 23 و 18 ساله که در مناطق طلائیه و مجنون به شهادت رسیده بودند، موافقت کرد.

وی با بیان این که در زمستان سال 1384 شاهد تدفین این سه عزیز در این مجموعه دانشگاهی بودیم، یادآور شد: در طول سال در کنار برگزاری یادواره شهدای دانشجو، شاهد برگزاری جلسات زیارت عاشورا و نشست‌های هئیت مذهبی علمدار الحسین(ع) در جوار مزار این شهیدان هستیم.

شایگان‌مهر اذعان کرد: یادمان این سه شهید در شهریورماه سال‌جاری با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولان محلی با تخصیص اعتباری معادل 600 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی از حاضران خواست تا نهایت تلاش و دقت خود را برای آشنایی نسل جوان با مفاهیم انقلاب و ارزش‌های دوران دفاع مقدس مبذول کنند.

برابر دستورالعمل واصله از سازمان مرکزی مبنی بر اینکه هر منطقه باید سالانه نشست هم‌اندیشی واحدهای میزبان شهدای گمنام را در سطح مدیران فرهنگی برگزار کنند که منطقه 9 نیز با توجه به وجود شش واحدی که میزبان شهدای گمنام هستند، اولین نشست خود را همزمان با پنجمین یادواره شهدای گمنام در واحد کاشمر برگزار کرد.

یادآوری می‌شود، در این نشست ابتدا مدیران فرهنگی واحدهای، سبزوار، کاشمر، تربت‌حیدریه، بیرجند و طبس به ارائه گزارش کار پرداختند و متعاقب آن حاضران راهکارهایی را در حوزه توجه به شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره آنان مطرح کردند.

۱۷ آذر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹
زهرا
۱۳۹۱/۰۴/۱۰ Iran
0
0
0

سلام! شهدامیدونم که لیاقت نداشتم که مهمونتون باشم اما کمکم کنین که بتونم!فقط شما میتونین که دستمو بگیرین!چیکارکنم؟!خواهش میکنم! التماس میکنم! شهدا... گرنباشددرمعشوقه کششی کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید