خانه / نمایش جزییات خبر

توصیف امام خامنه‌ای از شجاعت «شهید کاوه»/ مردی که نامش لرزه بر تن ضد انقلاب می‌انداخت

توصیف امام خامنه‌ای از شجاعت «شهید کاوه»/ مردی که نامش لرزه بر تن ضد انقلاب می‌انداخت
شهید محمود کاوه فرمانده شجاع و لایقی بود که در عملیات کربلای ۲ در ارتفاعات منطقه حاج عمران به درجه شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید محمود کاوه، فرمانده لشکر ویژه شهدا و شهدای عملیات کربلای ۲ اسوه رشادت و دلاوری است که ۱۱ شهریور سال ۶۵ در همان عملیات، روی قله ۲۵۱۹ حاج‌عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. کاوه اگرچه متولد مشهد بود، اما به پاس حماسه و دلاوری‌هایش در منطقه کردستان، مردم او را فرزند کردستان می‌نامیدند. شرح حماسه‌های او خاری بر چشم دشمنان بود از همین رو دشمن به منظور تصاحب پیکرش، آتش سنگینی اجرا کرد، اما با جانفشانی نیروهایش پیکر مطهرش به پشت خط منتقل شد.

توصیف رهبر معظم انقلاب از شجاعت «شهید کاوه»/ مردی که نامش لرزه بر تن ضد انقلاب می‌انداخت

کاوه در منطقه کردستان برای مبارزه با ضد انقلاب که از حمایت‌های خارجی برخوردار بود و با انجام جنایاتی هولناک، توطئه شوم جدایی این منطقه از میهن اسلامی را در ذهن می‌پروراند، شب و روز نداشت. آزادسازی سد بوکان و جاده ۴۷ کیلومتری آن، آزادسازی جاده صائین دژ به تکاب، پاکسازی منطقه کیله و آشنوزنگ، آزادسازی محور استراتژیک پیرانشهر به سردشت، که به عنوان مرکز و نقطه ثقل ضد انقلاب به شمار می‌آمد و منجر به انهدام مرکز رادیویی آن‌ها و فتح ارتفاعات مهم مرزی منطقه آلواتان و آزادسازی زندان دوله‌تو و هلاکت بیش از ۷۵۰ نفر از ضد انقلاب شد، از جمله نبرد‌های تهاجمی بود که توسط محمود کاوه و همرزمانش در تیپ ویژه شهدا طرح‌ریزی و اجرا کردند.

توصیف رهبر معظم انقلاب از شجاعت «شهید کاوه»/ مردی که نامش لرزه بر تن ضد انقلاب می‌انداخت
پدر شهید کاوه در محضر حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)

وی در عملیات برون مرزی والفجر ۲ در منطقه حاج‌عمران با فرماندهی صحیح، اهداف از پیش تعیین‌شده از جمله ارتفاعات ۲۵۱۹ را با موفقیت به تصرف درآورد و همزمان با عملیات والفجر ۴ مأموریت پاکسازی محور سردشت از لوث وجود ضد انقلاب (دموکرات‌ها و منافقین) آنجا را به تیپ ویژه شهدا واگذار کرد. رزمندگان غیور و سلحشور تیپ، ضمن تسلط بر ارتفاعات مرزی کوه سیر، قوری، تالشور روستای اسلام آباد، مرکز رادیویی منافقین و مقر دموکرات‌ها را تصرف کردند.

تیپ ویژه شهدا به فرماندهی محمود کاوه در سال ۶۳ در عملیات بدر همراه با سایر یگان‌های سپاه با دشمن تا دندان مسلح جنگید و در تاریخ ۱۳۶۴/۰۴/۲۳ در عملیات قادر (همراه با یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی) در جبهه شمالی سیدکان عراق، باعث برهم زدن آرایش نظامی دشمن شد.

توصیف رهبر معظم انقلاب از شجاعت «شهید کاوه»/ مردی که نامش لرزه بر تن ضد انقلاب می‌انداخت

کاوه همچنین در منطقه عملیاتی والفجر ۹ که در منطقه چوراته عراق انجام گرفت در انهدام قوای دشمن و آزادسازی بخشی از خاک آنان، نقش مؤثری داشت. یازدهم شهریور ماه ۱۳۶۵ روح این سردار شجاع اسلام و سرباز وارسته حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در عملیات کربلای ۲ بر بلندای قله ۲۵۱۹ حاج عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره در حالیکه فقط ۲۵ سال داشت به ملکوت عروج کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۸۸/۰۲/۲۲ درباره دلاوری‌های شهید کاوه و سایر شهدای جنگ فرموده‌اند: «و هنوز در استان، یاد آن جوانان سلحشوری که از نقاط دیگر آمدند و اینجا فداکاری کردند، در دل‌ها و ذهن‌ها حاضر است. من اطلاع دارم، یاد شهید کاوه، یاد شهید صیاد، یاد متوسلیان، یاد ناصر کاظمی، یاد احمد کاظمی و یاد شهید بروجردی ـ این جوانانی که عمری را در اینجا گذراندند و جانشان را کف دست گرفتند ـ در یاد مردم این استان زنده است. خدا را سپاسگزاریم که دشمن نتوانست به مقاصد خود برسد.»

۱۰ شهریور ۱۴۰۰
دفاع پرس |
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید