خانه / نمایش جزییات خبر

شهید "چیت‌سازیان" الگوی "شهید علیرضا شمسی‌پور" بود

شهید "چیت‌سازیان" الگوی "شهید علیرضا شمسی‌پور" بود
روز سیزدهم اردیبهشت سالروز شهادت جست‌وجوگر نور و مدافع حرم سردار شهید «علیرضا شمسی‌پور» است، شخصی که بعد از دوران دفاع مقدس فعالیت‌های خود را در زمینه دفاع مقدس خاتمه نداد تا مزد خود را بگیرد.

سردار علیرضا شمسی‌پور در سال 1342 در شهر همدان متولد شد، پس از دوران خدمت سربازی فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج 20 میلیونی داوطلبانه بسیجی شد. 

شمسی‌پور پس از یک سال فعالیت در پایگاه بسیج مسجد امیرالمومنین (ع) لباس پاسداری بر تن کرد و از سال 63 برای دفاع از مرزهای کشور و نبرد با دشمن بعثی مدام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت.

وی در عملیات کربلای 4 معاون دسته غواصی شد و پس از شهادت داریوش ساکی فرماندهی این دسته را بر عهده گرفت. 

علیرضا از دوستان و همرزمان سردار شهید علی چیت‌سازیان بود و سردار چیت‌سازیان را الگوی خود می‌دانست، وی در ماموریتی که به شهادت این سردار بزرگ سپاه اسلام منجر شد همراه چیت‌سازیان بود و در این ماموریت مجروح شد.

شمسی‌پور که در اواخر جنگ به فرماندهی گردان می‌رسد در 8 سال دفاع مقدس بارها مجروح و 3 بار نیز شیمیایی می‌شود.

پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رود و از سوی دیگر برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند نیز به جمع جستجوگران نور می‌پیوندد و سال‌ها در مناطق جنگی به تفحص پیکر شهدا می‌پردازد.

با تولد داعش، نطفه شوم اسرائیل و آمریکا، این سردار سپاه اسلام مجددا لباس رزم بر تن می‌کند و این‌بار در قامت مدافع حرم در عراق و سوریه به جنگ داعشیان می‌رود.

اما علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، شمسی‌پور سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرز و بوم به ویژه جوانان همدانی می‌پردازد.

علیرضا در لباس مربی، داور، مدیر چند باشگاه فوتبال (فجر و پاس)، رئیس چند هیئت ورزشی (دوچرخه سواری و تیراندازی)، رئیس بسیج ورزشکاران استان، رئیس تربیت بدنی سپاه همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه سواری خدمات شایانی به ورزش همدان داشته؛ چنان که از وی به عنوان معمار ورزش نوین همدان یاد می‌کنند.

وی یکی از اعضای با سابقه تیم تفحص پیکر مطهر شهدا، از فرماندهان پیشکسوت سال های دفاع مقدس، مسئول بسیج ورزشکاران همدان، رئیس هیأت دوچرخه سواری همدان و رئیس تربیت بدنی سپاه این استان بود.

علیرضا از فرماندهان پیشکسوت سپاه پاسداران و یکی از اعضای با سابقه تیم تفحص پیکر شهدا در جریان عملیات تفحص شهدای والفجر 4 در ارتفاعات کانی‌مانگا در منطقه پنجوین عراق و بر اثر انفجار مین به فیض شهادت نائل آمد و به همسنگران شهید خود در سال های دفاع مقدس پیوست.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
دفاع پرس |
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید