خانه / نمایش جزییات خبر

مکانیکی را رها کرد و مدافع حرم شد

مکانیکی را رها کرد و مدافع حرم شد
شهید مدافع حرم رضا عباسی در یکم آبان 1358 در شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم به پایان رسانید. مکانیک بود. در هفدهم مرداد 1381 ازدواج کرد. و در بیست و یکم دی 1394 سوریه، حلب، منطقه عملیاتی خان طومان به شهادت رسید و اثری از پیکرش به میهن بازنگشت.
این شهید بزرگوار پس از اتمام خدمت سربازی به حرفه مکانیکی مشغول شدند و تبحر لازم را کسب نمودند، همزمان در پایگاه‌های بسیج فعالیت داشتند. تحولات کشورهای اسلامی از نوجوانی برایش اهمیت فراوانی داشت اما جنایات فجیع گروه‌های تکفیری و حرمت شکنی‌های بی‌شرمانه آنها و تهدیدات داعش برای تخریب حرم اهل بیت پیامبر(ص)، آرام و قرار را از او ربوده بود. نسبت به فقرا، نیازمندان و جوانانی که توان مالی برای ازدواج نداشتند بی‌تفاوت نبود و به صورت پنهانی و مخلصانه به آنها کمک می‌کرد، چنانکه بعد از شهادت او همان فقرا، نبود ایشان را احساس می‌کنند و از کمک‌های او بسیار می‌گویند که تا به حال کسی خبر نداشته است این خصوصیت او برگرفته از سیره و روش مولا علی(ع) با فقرا و یتیمان است.
در وصیت‌نامه شهید مدافع حرم رضا عباسی می‌خوانیم: «جدایی از رهبری، جدایی از امام حسین(ع) و اهل بیت امام حسین(ع) است. اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید خدا را هرگز در زندگیتان فراموش نکنید.»
۲۱ اسفند ۱۳۹۹
جهان نیوز |
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید