خانه / نمایش جزییات خبر

ناگفته‌هایی از کمک شهید سلیمانی ‌به کُردها / ماجرای تماس تلفنی «مسعود بارزانی» با حاج قاسم چه بود؟

ناگفته‌هایی از کمک شهید سلیمانی ‌به کُردها / ماجرای تماس تلفنی «مسعود بارزانی» با حاج قاسم چه بود؟
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اولین کسی بود که پس از تماس تلفنی «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم در روزهای آغازین حمله داعش به عراق، اربیل و نیروهای کُرد پیشمرگه کمک نظامی و تسلیحاتی کرد.


ماموستا رستمی: حمایت‌های شهید سلیمانی از کُردها هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم برای حفظ مملکت، ناموس و امنیت مردم، ایجاد عدالت و آرامش جهان نقش تعیین‌کننده داشت و جان خود را در این راه فدا کرد.

وی گفت: سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی انصافاً برای جهان اسلام یک الگو به تمام معنای واقعی و مجاهد خستگی‌ناپذیری بود که جهان اسلام مدیون تلاش و زحمات سردار دل‌ها است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه مجاهدت‌های حاج قاسم در میدان نبرد مبارزه با داعش با زبان و قلم قابل وصف نیست، تصریح کرد: شهید سلیمانی سرباز ولایت بود که نه تنها برای ایران اسلامی بلکه برای جهان اسلام مجاهد فی سبیل الله بودند که از هیچ کس و هیچ چیز هراسی نداشت و امنیت و آرامش داخل و خارج از کشور را تأمین کرده بود.

وی افزود: شهید سلیمانی تمام ثروت، هستی و جان خود را در راه تبیلغ حق، ایثار و مردم فدا کرد و بلاها و مصیبت‌های آن مسیر را به جان خرید تا مردم زیر سایه امنیت زندگی کنند.

ماموستا رستمی با اشاره به فرموده قرآن بیان کرد: خداوند کسانی را که برای حفظ سلامت جان مردم فداکاری و ایثار کنند، مقدم می‌شمارد، سردار رشید حاج قاسم سلیمانی هم در زمان حیات خود برای امنیت، آرامش و دفاع از مظلومین فداکاری کرد اما در اقدامی ناجوانمردانه به شهادت رسید که مسببان و عاملان این جنایت، تنها رسوایی و شرمندگی را برای خود به‌جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه خون پاک شهید سلیمانی اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام را به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: حضور میلیون‌ها میلیون انسان آزاده و آگاه در مراسم باشکوه تشییع پیکر حاج قاسم، به جهان نشان داد که دیگر زمان چپاول، لشکرکشی و جنایت نیست چراکه ظلم، کشت‌وکشتار، تجاوز و غارت در دین اسلام محکوم است.

امام جمعه سنندج نقش حاج قاسم در گفتمان  وحدت و تقریب را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی هم در قید حیات و هم بعد از شهادت نقش بسیار مهمی در دنیا داشت و نقشه شوم و دست دشمنان را بر جهان اسلام خنثی کرد و حافظ کشورهای اسلامی بود و بعد از شهادت ایشان نیز یک تحرک عظیم جهان اسلامی بر پایه اتحاد ایجاد شد.

به گفته وی ترور دو ابر مرد تاریخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دکتر فخری‌زاده یک شرمندگی و رسوایی بزرگی برای غربی‌ها و اروپا بود و این جنایت ددمنشانه بیداری و بصیرت به دنبال داشت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمایت‌های شهید سلیمانی از جامعه اهل سنت و کُردها حقاً و انصافاً بسیار بی‌نظیر و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، افزود: سردار قاسم سلیمانی اهل تعصب نبود چرا که همواره از امنیت و ناموس مردم کشورهای عراق، سوریه و کشورهای غیر اهل تشیع دفاع می‌کرد و این نشان از عدم تعصب و اجرای عدالت و دفاع از همه مسلمانان است.

وی به دفاع و حمایت‌های حاج قاسم از ایزدی‌ها در منطقه کردستان اشاره و تصریح کرد: اگر حضور و پشتیبانی شهید سلیمانی از مظلومیت ایزدی‌ها نبود، قطعا همه آنها کشته می‌شدند، حاج قاسم خواهان از بین رفتن افراط‌گرایی و تفریط‌گرایی بودند تا جایی که «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم که قبل از آن به آمریکا پناه برده بود و هیچ کمکی به آنان نکرده بودند، در یک تماس تلفنی با حاج قاسم سلیمانی بدون در نظر گرفتن به مسائل دینی، مذاهب و زبان درخواست کمک کرد و ایشان از ریختن خون کُردها و هزاران مردم جلوگیری کرد.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اولین کسی بود که در روزهای آغازین حمله داعش به عراق، اربیل و نیروهای کُرد پیشمرگه کمک نظامی و تسلیحاتی کرد.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد دست‌های ناپاک و نامحرم به کشورمان برسد، یادآور شد: امیدوارم همه مسئولان از سبک زندگی همه شهدا درس عبرت بگیرند و بتوانیم با عدالت و اتحاد به دور از هر گونه تبعیض نسبت به جامعه خود و حفاظت از کشور و دستاوردهای انقلاب و منافع بشریت قدم برداریم.

ماموستا راستی: شهید سلیمانی در امنیت و حفظ کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان نقش به‌سزایی داشت

ماموستا محمد امین راستی عالم برجسته اهل‌سنت و امام جمعه موقت سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، ضمن تسلیت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به خانوده ایشان، مردم استان کردستان و تمامی دنیا اظهار داشت: نقش این بزرگوار در امنیت، اتحاد، انسجام و یکپارچگی مسلمانان در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و داخل کشور نقش به‌سزایی داشت.

وی افزود: دشمن از حضور و اقدامات حاج قاسم سلیمانی دست پاچه شد و در نهایت با جنایت بزرگ خود موجب تررو این سردار محبوب دل‌ها شد و قلب همه مسلمان و مردم استان کردستان را جریحه‌دار کرد.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی با حضور بیش از 50 میلیون نفر، به تمام دشمنان نظام نشان داد که شهید سلیمانی فراتر از یک فرد به مثابه یک نماد و تجسم آرمان‌گرایی انقلابی، پایبندی به ارزش‌ها، مقاومت و ایستادکی در مقابل دشمنان و مبارزه با سلطه‌طلب است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در انسجام و اتحاد مسلمانان نقش به‌سزایی داشت، تصریح کرد: امیدوارم جانشینان و پیروان راه سردار دل‌ها همان منش، روش و خط این بزرگوار را ادامه و دشمن را نابود و ناکام کنند چرا که خون پاک و شهادتش هم زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه دنیا کشید.

ماموستا راستی گفت: با ترور سردار سلیمانی، آمریکا در تمام دنیا رسوا شد و این نشانه ناتوانی استکبار جهانی در مقابل قدرت نظامی این فرمانده بزرگ بود.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه رشادت و زحمات شهید سلیمانی برهیچ کس پوشیده و مخفی نیست و تا ابد در قلب مسلمانان و جامعه اهل‌سنت خواهد ماند، اظهار کرد: مرزداران استان کردستان یکصدا همگام با مردم سراسر کشور به دنیا اعلام کرده که نه تنها انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده اسلامی زنده به حیات خود ادامه می‌دهد، بلکه مردم نیز پای آرمان‌ها و اصول و ارزش‌های این انقلاب ایستاده و از استمرار خط انقلابی‌گری در کشور، حمایتی همه جانبه  و مستحکم می‌کنند. 

ماموستا خدایی: اگر سردار سلیمانی نبود داعش به تمام کشورهای منطقه حمله می‌کرد

ماموستا عبدالرحمن خدایی عالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن تسلیت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به مردم سراسر کشور و استان کردستان، اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی تأسف بسیار بزرگی برای مردم کردستان و جهان اسلام بود و هیچ‌گاه جایگاه و شخصیت مردمی حاج قاسم برای هیچ کس فراموش نخواهد شد.

وی افزود: رشادت و حمایت‌های سردار سلیمانی از جامعه اهل سنت بسیار پررنگ بوده و این سردار سرافراز همیشه حامی مستضعفان، محرومین و تمامی ادیان و مذاهب مختلف بود.

امام جمعه شهرستان بانه با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهدا تصریح کرد: سردار قاسم سلیمانی به عنوان یک افتخار و شخصیتی تأثیرگذار و نماد اقتدار، می‌تواند الگویی برای مدیران و مسئولان کشور و استان کردستان باشد.

وی با ذکر اینکه مردمی بودن از سردار سلیمانی اسطوره‌ای جاودان ساخت، بیان کرد: اگر مقاومت و مجاهدت‌های سردار سلیمانی نبود داعش به تمام کشورهای منطقه حمله و مسلمانان را به خاک و خون می‌کشاند.

ماموستا خدایی یادآور شد: سردار سلیمانی در بسیج مردمی در عراق نقش غیرقابل انکاری داشت که با تیز هوشی این شهید بزرگوار نه تنها علمای شیعه بلکه علمای اهل تسنن هم به صحنه آمدند و در مقابل دشمن وحدت ایجاد کردند.      

ماموستا خالدی: شهید سلیمانی القاعده، داعش و گروه‌های تکفیری را به زانو درآورد

ماموستا معروف خالدی، امام جمعه موقت شهر سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن تسلیت نخستین سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به مردم سراسر کشور اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی بازوی قدرتمند ایران در شکل‌دهی تحولات خاورمیانه بود که دوست و دشمن برای معرفی شخصیت و جایگاهش مستندها و گزارش‌های بی‌شماری تولید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دفاع از اسلام، حفظ امنیت مردم و تقویت وحدت میان مسلمان اساس حاج قاسم بود، افزود: زمانی که شهید سلیمانی در کشورهای سوریه، لبنان اقدامات راهبردی انجام می‌دادند هدفش نه تشیع بود و نه تسنن، بلکه با هدف محوریت اسلام و وحدت کل مسلمانان زیر چتر اسلام بود.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی جان خود را برای مبارزه با تکفیر و رواج وحدت جامعه اسلامی و تحکیم مقاومت و مبارزه با سطحی‌نگیری و تکفیر فدا کرد.

وی با ذکر اینکه روحیه استکبارستیزی و مبارزه‌طلبی سردار قلب‌ها حاج قاسم در جبهه مقاومت بی‌نظیر بود، عنوان کرد: امیدوارم تمامی مسلمانان مبارزه، جهاد، وحدت‌گرایی و راه شهید سلیمانی را الگوی خود قرار داده و در زندگی  روزمره خود مورد استفاده قرار دهند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی رسوایی آمریکا را به خوبی به جهانیان نشان داد، خاطر نشان کرد: آمریکا اگر در گذشته از حقوق بشر دفاع و ادعای مبارزه با تکفیر را داشتند اما با شهادت سردار سلیمانی، چهره خبیس، شوم و ظاهر توخالی و فریب‌دهنده خود را به دنیا نشان داد.

وی با عنوان اینکه با شهادت سردارسلیمانی دنیا بیدار شد، گفت: براساس منابع آگاه و اخبار منشره رسانه‌ها زمانی که سردار سلیمانی به عراق ورود پیدا کرد بیشتر افرادی که به پیشواز و خدمتش می‌رفتند و ابراز ارادت می‌کردند از اهل سنت بودند، کُردها احترام خاصی برای سردار دل‌ها قائل‌ند و امروز داغدار هستند.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: شهید سلیمانی هیچ‌گاه نامی از مذاهب و دین نمی‌بردند تا جائی‌که حتی یهودیان و مسحیان برای سردار احترام قائل بودند چرا که هدفشان فقط رواج اسلام بود.

ماموستا خالدی نقش حاج قاسم در مبارزه با جریان‌های افراطی را بسیار مهم و تعیین‌کنننده دانست و یادآور شد: تنها فرد و فرمانده رشید و توانمندی که توانست القاعده، داعش و گروه‌های تکفیری را به زانو در بیاورد فقط شهید سلیمانی بود که با تاکتیک، تجربه‌ و حرفه‌ خود تمامی نقشه‌های آمریکا، اسرائیل و داعش را خنثی کرد.

۱۱ دی ۱۳۹۹
تسنیم |
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید