خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری یادواره6 هزار شهید استان قم در جوار شهدای گمنام کوه خضر

برگزاری یادواره6 هزار شهید استان قم در جوار شهدای گمنام کوه خضر
همزمان با عید غدیر، 27 آبان‌ماه، یادواره شهید زین‌الدین و 6‌هزار شهید استان قم در جوار شهدای گمنام کوه خضر نبی علیه السلام برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب (ع) قم ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج و برگزاری یادواره سرلشگر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم،‌ با تأکید بر اینکه عید غدیر همانند نام امام علی (ع) مظلوم واقع شده است، از برگزاری مراسم بزرگ عید غدیر در کنار کوه خضر نبی و در جوار بارگاه شهدای گمنام خبر داد و اظهار داشت: در روز عید غدیرخم یک حرکت نمادین با حضور بیش از 100 هزار نفر از بسیجیان و مردم حزب‌الله اجرا می‌شود که در این برنامه خطبه غدیر نیز قرائت خواهد شد.
سردار مهدی مهدوی‌نژاد با بیان اینکه مراسم نمادین روز عید غدیر به عنوان نخستین جرقه‌ در کشور در این مورد خواهد بود، گفت: همان‌طور که استان مقدس قم پیوسته در همه جریان‌ها پیشگام و پیشکسوت بوده است، در این حرکت هم پیشگام خواهد بود.
فرمانده سپاه علی ‌بن ابیطالب (ع) گفت: واقعه غدیرخم همانند نام امام علی (ع) مظلوم است.
وی با اشاره به اینکه این برنامه از ساعت 10 صبح در جوار بارگاه شهدای گمنام کوه خضرنبی آغاز خواهد شد، افزود: این برنامه بزرگ به طور مستقیم از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
مهدوی‌نژاد با بیان اینکه هفته بسیج فرصت گرانبهایی برای توجه خاص نیروهای انقلاب به شجره طیبه است، افزود: بسیج صرفاً یک تشکیلات نظامی برای سازماندهی عاشقان انقلاب نیست بلکه یک تفکر، عقیده، آرمان و فرهنگ است که در عمق جان همه دلسوزان اسلام و انقلاب و کشور ریشه دوانیده است.
وی بسیج را همان شجره طیبه‌ای دانست که دشمنان درصدد قطع و نابودی آن برآمدند و ادامه داد: اما دشمنان هر چه در این راه بیشتر تلاش کردند کم‌تر نتیجه گرفته و حتی نتیجه معکوسی عایدشان شد.
فرمانده سپاه علی ‌بن ابیطالب (ع) با تأکید بر اینکه بسیج تجمع غیرت دینی ملت است، خاطرنشان کرد: بسیجیان با الهام از فرهنگ شهادت آنچنان حماسه‌هایی آفریدند که دوست و دشمن را به حیرت انداخت.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در استان قم‌ اظهار داشت: بعد از شکل‌گیری سپاه و بسیج، تلاش بسیجیان بر این است که فضای معطر و روحانی که به برکت قدوم مقام عظمای ولایت و رهبری ایجاد شده حفظ کرده و با برنامه‌های متنوع و متعدد نسبت به حفظ این فضا و نشر آن تلاش کنند.
مهدوی‌نژاد با اشاره به برگزاری سالگرد 6 هزار شهید استان قم و سردار سرافراز اسلام شهید زین‌الدین گفت: همایش یادواره شهدای استان همانند سال‌های گذشته در مجتمع امام خمینی (ره) همراه با اقامه نماز مغرب و عشا‌ء توسط یکی از مراجع تقلید و همچنین سخنرانی سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.
وی از اجرای 400 عنوان برنامه در طول هفته بسیج در استان قم خبر داد و افزود: بعد از برگزاری جشن غدیر برنامه‌های متعددی برای هفته بسیج طراحی شده است.
فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب (ع) با بیان اینکه نخستین برنامه هفته بسیج در استان قم دیدار با علما و مراجع عظام تقلید خواهد بود، اظهار داشت: همایش مشترک وحدت استانی ائمه جماعات و رؤسای هیئت‌ امنا مساجد با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در راستای برقراری ارتباط تنگاتنگ با فرماندهان در این هفته برگزار خواهد شد.
وی افزود: همایش تجلیل از بسیج سازندگی، برگزاری دعای کمیل و ندبه در مسجد مقدس جمکران، برگزاری نشست‌های علمی در دانشگاه‌ها، ارائه خدمات درمانی و اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، تجلیل از ورزشکاران بسیجی، برپایی نمایشگاه فرقان در راستای تبیین حق و باطل و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بسیج در استان قم برگزار خواهد شد.

۲۵ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید