خانه / نمایش جزییات خبر

ابراز ارادت برخی شخصیت‌ها به فرقه انحرافی/ واقعیت اغتشاشات خیابان پاسداران هنوز مطرح نشده است

ابراز ارادت برخی شخصیت‌ها به فرقه انحرافی/ واقعیت اغتشاشات خیابان پاسداران هنوز مطرح نشده است
پدر یکی از شهدای اغتشاشات خیابان پاسداران گفت: هنوز هم که هنوز است، برخی افراد به این فتنه ادامه می‌دهند و درحالی که اعضای این فرقه چهار نفر را به شهادت رساندند و نزدیک به ۱۰۰ نفر مجروح شدند؛ اما تا به امروز، این فرقه هیچ خسارتی را در این خصوص پرداخت نکرده است؛ البته منظور من خسارت مالی نیست؛ بلکه سران این فرقه، هنوز تا کلانتری هم احضار نشده‌اند.

«اصلاً ما توقعی نداریم که در قوه قضائیه به پرونده اعضای فرقه دراویش، به درستی رسیدگی شود؛ به‌دلیل این‌که داریم می‌بینیم که یکی از وزیران دولت، پدرش معاون فرقه «ذهبیه» دراویش دزفول بوده است، طبیعی است که ما نباید توقع داشته باشیم که به این پرونده درست رسیدگی شود»؛ این اظهارات، بخشی از گفت‌وگوی پدر شهید «محمدحسین حدادیان» ـ از شهدای اغتشاشات دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران ـ با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس است.

اواخر بهمن سال ۱۳۹۶ بود که خبری هولناک در رسانه‌ها منتشر شد. سه مأمور نیروی انتظامی توسط یک راننده اتوبوس زیر گرفته شده و به شهادت رسیدند. خبر آن‌قدر برای مردم عجیب بود که آن‌ها را یاد جنایات گروه تروریستی داعش انداخت. این درحالی است که این اتفاق، در جریان اغتشاشات اعضای فرقه دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران رخ داده بود، نه در عراق و سوریه؛ البته تعداد افرادی که در این اغتشاشات توسط اعضای فرقه دراویش گنابادی به شهادت رسیدند، تنها این سه نفر نبودند، بلکه آن شبی که اغتشاش شد، تقریباً نیمه‌های شب بود که اغتشاشگران یک جوان بسیجی به‌نام «محمدحسین حدادیان» را ربوده و به داخل تجمع خود بردند و سپس با هرچه که در دست داشتند، اعم از تیغ موکت‌بری، اسلحه ساچمه‌ای و... بر سر، صورت و بدنش زده و او را به شهادت رساندند.

واقعیت اغتشاشات خیابان پاسداران هنوز مطرح نشده است/ آقایان به فرقه انحرافی ابراز ارادت کرده‌اند

بعد از مدتی از وقوع این حوادث هولناک، وزیر کشور گفت: «رسانه‌های خارجی به‌دنبال منسوب کردن حوادث دوشنبه‌شب به دراویش هستند. درحالی که ما جریان دراویش را در ایران جریانی منطقی، عاقلانه، معتدل و دور از این مسائل می‌دانیم!». موضوع تطهیر چهره دراویش در این زمینه تا جایی ادامه پیدا کرد که خبرگزاری ایسنا، به نقل از یک «فعال حقوق دراویش» نوشت: «دراویش هیچ‌گاه نمی‌خواستند که این اتفاقات بیافتد. آن‌ها همواره تجمعاتی مسالمت‌آمیز داشته‌اند؛ اما درباره اتفاقات دیشب باید دید که چه کسانی می‌خواهند از این اغتشاشات سود ببرند و تقصیر را بر گردن دراویش بیاندازند».  این سخنان و مشخص شدن ابعاد بیشتر از این حادثه، موجب شد تا انتقاد‌ها نسبت به مسامحه بیش از حد مسئولان با دراویش گنابادی، بالا بگیرد.

خرداد سال ۱۳۹۷، «محمد ثلاث» همان راننده اتوبوسی که سه مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته و موجب شهادت آن‌ها شده بود، به دار مجازات آویخته شد. اگرچه که پیش از اعدام وی، برخی دشمنان داخلی و خارجی، در فضای مجازی به اعدام او اعتراض کرده و عده‌ای ناآگاه هم دنباله‌رو آن‌ها شدند اما با اعدام «محمد ثلاث» تقریباً ابعاد دیگر این غائله، در افکار عمومی مغفول ماند و دیگر کسی به آن صورت، از مسئولان امنیتی و قضایی، مطالبه‌ای نکرد که سران این فرقه انحرافی، بابت این اقدامات غیرانسانی خود، چه هزینه‌ای دادند؟ همچنین تاکنون مسئولان امنیتی و قضایی درباره قاتلان بسیجی شهید «محمدحسین حدادیان» که او را به طرز فجیعی به شهادت رساندند، سخنی به میان نیاورده‌اند، این درحالی است که پدر این شهید والامقام می‌گوید: «هنوز هم که هنوز است، برخی افراد به این فتنه ادامه می‌دهند و درحالی که اعضای این فرقه چهار یا پنج نفر را به شهادت رساندند و نزدیک به ۱۰۰ نفر را نیز مجروح کردند اما تا به امروز، هیچ خسارتی را در خصوص اقدامات خود، پرداخت نکرده‌اند؛ البته منظور من خسارت مالی نیست بلکه سران این فرقه، هنوز تا کلانتری هم احضار نشده‌اند و فقط یک راننده‌ای که اعتیاد هم داشت و بر اثر دیوانگی، از روی سه نفر از مأموران نیروی انتظامی عبور کرد، محاکمه شد».

آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با پدر شهید «محمدحسین حدادیان» است:


واقعیت هنوز مطرح نشده است

واقعیت آن ماجرا هنوز مطرح نشده است. خیلی افراد فکر می‌کنند که «محمدحسین» همان شب رفت و به شهادت رسید. درحالی که اصلاً این‌گونه نبوده است. بلکه این اتفاق، یک فتنه‌ای بود که حدوداً ۳۴ روز بود ادامه داشت و این قضایا از وزارت اطلاعات شروع شد. وزارت اطلاعات سه نفر را دستگیر کرد و به زندان «اوین» انتقال داد اما به‌جای این‌که با این سه نفر برخورد شود، متأسفانه شورای تأمین و مسئولان امنیتی، نظرشان بر این بود که این افراد باید آزاد شوند. آن‌ها هم این «چراغ سبز» را دیدند و فراخوان زدند. بنابراین اعضای فرقه از شهر‌های مختلف کشور آمدند و سه شب مقابل زندان «اوین» تجمع کرده و به خواسته خود هم رسیدند. یعنی آن سه نفر آزاد شدند اما به‌جای این‌که برگردند به زندگی خود، به خیابان پاسداران آمدند و دوباره تجمع کردند. این افراد نزدیک به یک ماه بود که در خیابان پاسداران بودند و در این یک‌ ماه، خسارات‌ خیلی زیادی به نیروی انتظامی وارد شد ولی متأسفانه این اخبار، باز هم به بیرون درز پیدا نکرده است.

واقعیت اغتشاشات خیابان پاسداران هنوز مطرح نشده است/ آقایان به فرقه انحرافی ابراز ارادت کرده‌اند


وداع با پیکر مطهر شهید «محمدحسین حدادیان» در معراج شهدای تهران

عده‌ای از مسئولان سخنان دشمنان را تَکرار کردند

«محمدحسین» بسیجی ویژه قرارگاه ثارالله (ع) تهران بود. بنابراین از روزی که این فتنه شکل گرفت، به‌همراه تعدادی از دوستان خود، در این زمینه مأموریت داشت، که بخشی از مأموریت آن‌ها رصد فعالیت‌های خرابکارانه این فرقه بود اما زمانی که آن سه مأمور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند، «محمدحسین» در منزل بود و در آن لحظه، شبکه‌های معاند اعلام کرده بودند که این سه مأمور نیروی انتظامی تصادف کرده‌اند و متأسفانه عده‌ای از مسئولان هم، همان حرفی که از حلقوم دشمن برمی‌آمد را به زبان خود جاری کردند.

بیشتر بخوانید:

* پدر شهید «حدادیان»: در دو سال اخیر بسیار مورد اذیت و آزار برخی دولتی‌ها قرار گرفتیم
* «محمدحسین» علمدار مبارزه با نفاق شد
* پسرم با سلاح‌ دست‌ساز «آشوبگران» شهید شد

واقعیت اغتشاشات خیابان پاسداران هنوز مطرح نشده است/ آقایان به فرقه انحرافی ابراز ارادت کرده‌اند

سه شهید نیروی انتظامی در اغتشاشات خیابان پاسداران

سران فرقه دراویش گنابادی هنوز تا کلانتری هم احضار نشده‌اند

هنوز هم که هنوز است، برخی افراد به این فتنه ادامه می‌دهند و درحالی که اعضای این فرقه چهار نفر را به شهادت رساندند و نزدیک به ۱۰۰ نفر مجروح شدند اما تا به امروز، این فرقه هیچ خسارتی را در این خصوص پرداخت نکرده است. البته منظور من خسارت مالی نیست بلکه سران این فرقه، هنوز تا کلانتری هم احضار نشده‌اند و فقط یک راننده‌ای که اعتیاد هم داشت و بر اثر دیوانگی، از روی سه نفر از مأموران نیروی انتظامی عبور کرد، محاکمه شد و این مأمور‌ها خیلی مظلوم به شهادت رسیدند و هیچ‌جایی متأسفانه، هیچ اسمی از آن‌ها برده نشده است و عوامل خارجی هم، جای شهید و جلاد را باهم عوض کردند. از آن بدتر این‌که، متأسفانه برخی از مسئولان داخلی هم داشتند این کار را انجام می‌دادند.

خیلی از آقایان ارادت خود را به فرقه دراویش اعلام کرده‌اند

تا امروز به این پرونده به‌درستی رسیدگی نشده است. البته ما هم توقع نداریم که به پرونده این موضوع درست رسیدگی شود! چراکه خیلی از آقایان، ارادت خود را به این فرقه اعلام کرده‌اند. اصلاً ما توقعی نداریم که در قوه قضائیه به پرونده اعضای این فرقه، به درستی رسیدگی شود. به‌دلیل این‌که داریم می‌بینیم که یکی از وزیران دولت، پدرش معاون فرقه «ذهبیه» دراویش دزفول بوده است، طبیعی است که ما نباید توقع داشته باشیم که به این پرونده، درست رسیدگی شود. متهم ردیف اول هنوز شناسایی نشده است و همچنین طی دو سال، سازمان اطلاعات سپاه و بازپرس جنایی پرونده، در زمینه متهم ردیف دوم پرونده کار کردند و با اسناد و مدارک به نتیجه رسیدند که این شخص متهم ردیف دوم است و کیفرخواست هم برای وی صادر کردند و به‌عنوان محارب شناخته شد؛ اما وقتی پرونده به دادگاه و تجدید نظر رفت، وی تبرئه شد! بعد هم که تحقیق کردیم، فهمیدیم که برادر وی تا مدتی قبل از آن، رییس شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت بوده است؛ بنابراین ما چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم؟ اما با این حال از مردم کوچه و بازار، خانواده‌های شهدا، حوزه‌های علمیه و دانشجویان ممنونیم که از ابتدا در کنار ما بوده‌اند و امروز هم هستند.

۱۶ مهر ۱۳۹۹
دفاع پرس |
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید