خانه / نمایش جزییات خبر

حاج قاسم بعد از شهادت «محمد جنتی» چه گفت؟

حاج قاسم بعد از شهادت «محمد جنتی» چه گفت؟
محمد جنتی در 16 فروردین 96 در حماه سوریه منطقه تل ترابی به شهادت رسید و همچون حضرت عباس(ع) سر و دستش را فدا کرد.
شهید محمد جنتی با نام جهادی حاج حیدر و معروف به «فرمانده حیدر» فرمانده رزمندگان مدافع حرم پاکستانی(تیپ زینبیون) بود. او نوزدهمین شهید مدافع حرم استان آذربایجان شرقی است. وی سال 92 راهی سوریه شد و حدود چهارسال در جبهه مقاومت سوریه و عراق حضور فعال داشت. شهید جنتی جزو اولین مستشارانی بود که برای مقابله با تروریست‌های تکفیری وارد جبهه مقاومت شد و در مناطق مختلفی از جمله دمشق، حلب، حما و ... حضور داشت و چندین بار در درگیری‌ با تروریست‌ها مجروح شده بود.  استعداد بالایی در فرماندهی نیروها داشت و به خاطر اخلاق حسنه‌اش، افراد زیادی را جذب خود کرده بود و از محبوبیت بالایی میان نیروهایش برخوردار بود. بسیار متواضع بود و تا زمان شهادت نزدیکانش هم نمی‌دانستند که فرمانده گروه‌های مقاومت را بر عهده داشته است.

محمد جنتی نهایتا در 16 فروردین 96 در حماه سوریه منطقه تل ترابی به شهادت رسید و همچون حضرت عباس(ع) سر و دستش را فدا کرد. سردار سلیمانی درباره این فرمانده شهید گفته بود: «حیدر یکی از بهترین‌هایم بود.»

شهید محمدعلی جنتی در وصیتنامه‌اش نوشته بود: «از خداوند و امام می‌خواهم که مرا ببخشند چون نتوانستم آن طور که وظیفه‌ام بود ادا کنم و از امام می‌خواهم که از خداوند بخواهد که مرا ببخشد چون جوانم و نادان. همین‌قدر می‌دانم ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم اما چه خوش است جان دادن در راه دوست.»
۱۹ شهریور ۱۳۹۹
جهان |
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید