خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری کنگره «منظومه‌ای غریب» در دانشگاه آزاد یزد

برگزاری کنگره «منظومه‌ای غریب» در دانشگاه آزاد یزد
نهمین کنگره شهدای گمنام آرام گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی یزد با عنوان منظومه ای غریب آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام و به نقل از فارس ،این کنگره یک‌روزه از صبح روز شنبه، 22/8/89 در دانشگاه آزاد اسلامی یزد آغاز به کار کرده و با حضور مسئولان استان، دانشجویان، فرزندان شاهد و ایثارگر و ... تا پاسی از شب در دانشگاه آزاد یزد ادامه خواهد داشت.
استاندار یزد به عنوان نخستین سخنران این کنگره در جمع شرکت‌کنندگان حضور یافت و با ادای احترام به هشت شهید گمنام آرام گرفته در دانشگاه آزاد یزد، یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.
محمدرضا فلاح‌زاده در این مراسم، دفاع مقدس را برگ زرینی بر افتخارات مردم ایران دانست و افزود: شهدا سردمدار این افتخار هستند و ما امروز هرچه افتخار داریم، مدیون رشادت‌های آنهاست.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ دفاع مقدس دارای دو ورق زرین و ماندگار تهیه طرح‌های دقیق عملیاتی و عشق به خداوند متعال، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و بهشت و شهادت است.
استاندار یزد همچنین از ترکیب توکل به خداوند متعال به همراه شجاعت و تدبیر فرماندهان و به‌کار گیری نیروهای الهی به عنوان فرمول جدید امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس یاد کرد.
فلاح‌زاده با اشاره به نقش اخلاص رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: اگر این اخلاص نبود، به طور قطع این پیروزی‌ها نصیب رزمندگان نمی‌شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه در روز قیامت برخی دارای مقام شفاعت و برخی دیگر دارای مقام شکایتند، اظهار داشت: شهیدان والامقام از صاحبان مقام شفاعت هستند.
استاندار یزد همچنین با تاکید بر اهمیت واگویی و انتقال واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان، تاکید کرد: نسلی که واقعیت‌ها و مشکلات دوران دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده است، امروز باید این حقایق را از یادگاران آن دوران که همان جانبازان، رزمندگان و آزادگان هستند بشنوند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای بازگویی خاطرات و سختی‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و شهداست.
فلاح‌زاده عنوان کرد: نسل امروز تا از سختی و بزرگی کار رزمندگان و شهدا مطلع نباشند، نمی‌توانند آن‌گونه که باید رهرو و پاسدار خون شهیدان باشند.
وی در ادامه از برگزارکنندگان این مراسم معنوی تقدیر کرد و دانشگاه آزاد اسلامی یزد را از مراکز پیشرو در معرفی شهدا و وقایع دوران دفاع مقدس دانست.
 

۲۲ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید