خانه / نمایش جزییات خبر

عزت و عظمت ملت ما مدیون خون شهدای گمنام است

عزت و عظمت ملت ما مدیون خون شهدای گمنام است
سرلشکر سید یحیی صفوی: عزت و عظمتی که هم‌اکنون جمهوری اسلامی و ملت بزرگ، شجاع، مومن و نجیب ایران در مقیاس ‏جهانی دارد، در سایه جهاد ملت ایران در دفاع مقدس و مدیون خون شهیدان گمنام و شهیدان بانام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی در مراسمی ‏که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام منطقه شمیرانات ‌در شهرک شهید محلاتی برگزار شد، با تبیین شرایط فعلی ایران و جایگاه جهانی و منطقه‌ای آن گفت:‏ عزت و عظمتی که هم‌اکنون جمهوری اسلامی و ملت بزرگ، شجاع، مومن و نجیب ایران در مقیاس ‏جهانی دارد، در سایه جهاد ملت ایران در دفاع مقدس و مدیون خون شهیدان گمنام و شهیدان بانام است.

وی افزود: هرکسی که در این کشور زندگی می کند، هرکسی که کسب و کار و پست و مقامی دارد، باید ‏خودش را مدیون خون شهیدان بداند که اگر نبودند، کشور ایران تسخیر و تجزیه می‌شد.‏

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با بیان اینکه عده‌ای سعی دارند تا عظمت کاری که ‏در دوران دفاع مقدس انجام شد را کم‌رنگ کنند، گفت:‏ هم‌اکنون حدود 22 سال از پایان جنگ می‌گذرد اما کسانی طی 30 سال گذشته سعی کردند عظمت کاری ‏که رزمندگان دفاع مقدس، عزیزان جهاد سازندگی و ارتشی و سپاهی و بسیجی کردند، کم‌رنگ کنند یا ‏به سخره بگیرند.

وی افزود: آنها سعی کردند فرهنگ شهادت‌طلبی، فرهنگ جهاد، فرهنگ مقاومت، فرهنگ ظلم‌‌ستیزی و ایستادگی در برابر آمریکایی‌ها و مقابل صهیونیست‌ها را زیر سؤال ببرند و حتی دنبال جاری کردن ‏فرهنگ تسامح و تساهل در داخل کشور و سیاست تسلیم شدن در مقابل زورگویان جهانی خصوصا ‏آمریکایی‌ها بودند اما ملت هوشمند ما آنها را شناخت و کسانی را که با ‏فرهنگ جهاد و فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) مخالف بودند، از صحنه سیاسی کشور بیرون کرد.‏

صفوی در ادامه سخنان خود با اشاره به کتاب منتشر شده خاطرات رئیس‌ جمهور سابق آمریکا، گفت:‏ جرج بوش رئیس جمهوری قبلی آمریکا در کتاب خاطرات خود که در آن کشور به چاپ رسیده، می‌‏نویسد که ما بعد از حمله به افغانستان و عراق تصمیم حمله نظامی به ایران و سوریه را گرفتیم.

"چه عواملی ‏باعث شد آمریکایی‌ها بعد از افغانستان و عراق به ایران اسلامی حمله نظامی نکنند؟ ‏از نظر بنده علت عدم وقوع چنین اتفاقاقی چند دلیل دارد: نخست آنکه در این جهان تنها یک حکومت ‏شیعی و اسلامی به معنی کامل کلمه وجود دارد؛ حکومتی که از بنیان مکتب شیعه و از دل قرآن و سنت ‏نبوی تبدیل به یک ساختار سیاسی شده و این حکومت شیعی جمهوری اسلامی ایران است و آیا این ‏حکومت شیعی تحت عنایات خداوند و توجهات خاص حضرت ولی عصر(عج) نیست؟ ".

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به مواضع فرمانده معظم کل قوا و مقام معظم رهبری در خصوص بحران‌های پیش ‏آمده، گفت:‏ به یاد آورید چند سال گذشته را و صحبت‌های مقام معظم رهبری را بخوانید و به سیاست‌ها و مواضع حضرت ‏آقا در آن زمان مراجعه کنید.

وی افزود: بی‌شک تدابیر و سیاست‌های حکیمانه رهبر قدرتمند و دوراندیش انقلاب ‏اسلامی بود که با مدیریت‌های صحیح و قاطع‌شان بعد از حمله به افغانستان و عراق مانع از آن شدند که ‏آمریکایی‌ها به سمت ایران بیایند. ‏

صفوی در تبیین آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ‏ایران در مقابله با هرگونه تعرضی، این آمادگی‌ها را ستود و افزود:‏ از سوی دیگر آیا آمادگی‌های نیروهای مسلح مقتدر کشورمان خصوصا سپاه و ارتش و مانورهای ‏موشکی سپاه و سایر فعالیت‌های نیروهای مسلح، مانع حمله نظامی آمریکا به ایران نشد؟

"‏در آن زمان 10 میلیون بسیجی در کشور داشتیم و 9 هزار گردان عاشورا آماده مقابله با آمریکایی‌ها بودند و ‏آمریکایی‌ها می‌دانستند اگر به ایران حمله کنند، به غیر از نیروهای مسلح ما باید در مقابل 9 هزار گردان ‏عاشورا، بسیجیان دلاور که شهادت‌طلبند و آموزش دیده‌اند، قرار بگیرند ".

فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اواخر جنگ آرزوی ما این بود ‏که هزار و 500 گردان عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف بالاتری که حضرت امام (ره) فرمودند دسترسی ‏پیدا کنیم و این روحیه شهادت‌طلبی جوانان ما خصوصا بسیجیان دلاور از دیگر عواملی بود که باعث شد تا ‏آمریکائی‌ها به خود جرات حمله به ایران را ندهند.‏

صفوی در تشریح مولفه‌های مکتب مقاومت و صدور آن به دیگر ملت‌های آزادی‌خواه ‏جهان، گفت: ‏ملت ایران جهاد را معنا کرد و فرهنگ انتظار، مکتب قدرت گرفتن اسلام در جهان و تشکیل حکومت ‏اسلامی به رهبری حضرت ولی عصر (عج) است و این 8 سال دفاع مقدس زمینه این کار بزرگ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دویست و سیزده هزار شهید، سیصد و سی هزار جانباز و 40 هزار آزاده ملت بزرگ ما و امام بزرگوار ما محصول 8 سال دفاع ‏مقدس و بنیانگذاری مکتب جهاد و مقاومت و مکتبی شد که تبدیل به مکتب حزب‌الله شد.‏

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مکتب مقاومت یعنی چه؟ یعنی آنکه حضرت امام فرمودند انقلاب را صادر می‌کنیم؛ مکتب مقاومت شهیدان و ملت ‏ما از ایران به لبنان رفت و مقاومت اسلامی لبنان یعنی حزب‌الله را شکل داد که در جنگ ‏‏33 روزه، ارتش رژیم ‌صهیونیستی را به شکست وادار کرد و به فلسطین رفت و نیروهای حماس در جنگ ‏‏22 روزه، ارتش اسرائیل را به شکست وادار کرد.

سردار سرلشکر صفوی در پایان تصریح کرد: مکتب مقاومت که خون شهیدان است، به یاری خداوند، جهان‌ خواران و متجاوزان و اشغالگران عراق و ‏افغانستان را از سرزمین و بلاد افغانستان و عراق بیرون خواهد کرد.‏
 

۲۲ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید