خانه / نمایش جزییات خبر

درخواست 101 دانشگاه برای تدفین شهدای گمنام

درخواست 101 دانشگاه برای تدفین شهدای گمنام
جواد تاجیک ضمن بررسی وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، گفت: شهدای گمنام در 86 دانشگاه از 25 استان کشور تدفین شده‌اند و در حال حاضر 102 دانشگاه درخواست تدفین شهدای گمنام ارائه داده‌‌اند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و به نقل از فارس، جواد تاجیک، مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: در دولت هشتم به واسطه مخالفت وزارت علوم و تحقیقات، دانشگاه‌های دولتی در زمینه تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها استقبال خوبی نداشتند.

وی ادامه داد: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها از سال 1380 آغاز شد و نخستین دانشگاهی که با حضور شهدای گمنام منور شد، دانشگاه آزاد اسلامی یزد بود که پیکر مطهر 8 شهید گمنام در این دانشگاه تدفین شد.

* شهدای گمنام در 86 دانشگاه کشور تدفین شده‌اند

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: در حال حاضر تدفین شهدای گمنام در 86 دانشگاه از 25 استان کشور صورت گرفته است و از این دانشگاه‌ها 33 دانشگاه دولتی، 6 دانشگاه پزشکی، 36 دانشگاه آزاد، 10 دانشکده نظامی و یک دانشگاه پیام نور هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیام‌هایی که مقام معظم رهبری با درخواست مسئولان دانشگاه‌ها در زمینه تدفین شهدای گمنام به دانشگاه‌های تربیت مدرس، تهران، امیرکبیر و شاهد ارائه دادند، حجم درخواست تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها افزایش یافته است.

* اکثر دانشگاه‌ها برای ساخت یادمان شهدای گمنام اقدام کرده‌اند

تاجیک در خصوص وضعیت یادمان‌ شهدای گمنام در دانشگاه‌ها اضافه کرد: با توجه به حضور دانشجویان متعهد و بسیجی اکثر دانشگاه‌های کشور در طراحی و ساخت یادمان شهدای گمنام فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی از دانشگاه‌ها با توجه به پیگیری دانشجویان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولان دانشگاه ساخت یادمان برای شهدای گمنام را از اولویت‌های اصلی خود خارج ‌کرده‌اند.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در برخی از دانشگاه‌هایی که شهدای گمنام تدفین شده‌اند، مسئولان دانشگاه، مباحث عملیات‌های عمرانی غیر از یادمان شهدای گمنام، عدم حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت علوم و تحقیقات را به عنوان بهانه‌هایی برای تعویق در ساخت یادمان مطرح می‌کنند.

وی افزود: بخشی از کم‌توجهی مسئولان دانشگاه‌ها در زمینه ساخت یادمان حرم شهدای گمنام رسانه‌ای شده است که نگاه‌های منتقد به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و آنها این مجموعه را پاسخگو می‌دانند.

* تدفین شهدای گمنام پس از ساخت یادمان در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد

تاجیک با اشاره به اینکه در حال حاضر 102 دانشگاه درخواست تدفین شهدای گمنام ارائه داده‌‌اند، افزود: با تدبیر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قبل از تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها نقطه‌ای را در نظر می‌گیریم و دانشگاه را متعهد به ساخت یادمان می‌کنیم و پس اجرای تعهدات از سوی مسئولان دانشگاه‌ها، اقدامات لازم برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه مورد نظر صورت خواهد می‌‌گیرد. 
 

۱۹ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹
مدینه مومنی
۱۳۸۹/۰۸/۱۹ Iran
0
0
0

خدا رو شکر! توفیقتون روز افزون و ایمانتون استوار/ دعای خیرشون بدرقه راهتون


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید