خانه / نمایش جزییات خبر

شهدای گمنام حقیقت جهاد را در دل ملت روشن کردند

شهدای گمنام حقیقت جهاد را در دل ملت روشن کردند
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: هنگامی که پس از سپری شدن دوران دفاع مقدس کم آوردیم و فضای تهاجم فرهنگی عرصه را تنگ کرد کاروان شهدای گمنام بار دیگر حقیقت نورانی جهاد را در دل ملت روشن کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سردار محمد رضا نقدی در سومین شب کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 8000 شهید استان همدان بیان داشت: شهدای گمنام با دعوت جوانان به شلمچه، طلاییه، اروند و قدمگاه خود موج بیداری را در دل جوانان افکندند.

وی ادامه داد: امروز کنگره‌ها و یادواره‌ها موج بصیرت را در دل جوانان می‌افکند و می‌تواند چراغ راه برای جوانانی باشد که به دنبال راه درست هستند، چراکه ابرقدرتها به دنبال دور کردن جوانان از این راه هستند.

سردار نقدی همچنین با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، اظهارداشت: زنان ایران در این دوران زینب گونه به انتظار نشستند، مادران در دامان خود برجسته‌ترین سربازان امام زمان (عج) را تربیت کردند و زمینه‌ساز برجسته‌ترین حماسه تاریخ ملت ما شدند.

وی خاطرنشان کرد: مادران رزمندگان در سختی و تنگدستی بهترین جوانان را تربیت کردند، وقتی این جوانان رعنا شدند سخاوتمندانه تقدیم اسلام کردند.

رییس بسیج مستضعفین کشور با اشاره به فداکاری 350 زن شهیده استان، اضافه کرد: " پریوش فلاحی" شیرزنی از استان همدان بود که با آغاز جنگ برای امدادگری به خرمشهر رفت و چهار روز بعد به شهادت رسید.

سردار نقدی عزت، عظمت و آقایی امروز ملت ایران را مدیون ایثار شهدا دانست که خود را فدا کردند تا ملت را از حضیض ذلت به اوج قله عظمت برسانند.

وی تصریح کرد: شهدا ذخایر عالم بقا و گنجینه های پرباری هستند که هرچه از آنها استخراج کنیم بیشتر می شوند، راه شهدا تا ظهور امام عصر(عج) ادامه دارد.

سردار نقدی همچنین یادآور شد: بسیاری از سرداران شهید همدان با وجود برگزاری کنگره به خوبی و آنگونه که شایسته آنهاست معرفی نشده اند.

وی به رشادتهای شهید "رسولی" اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در عملیات آزادسازی و نجات اسرا به شمال موصل رفت و با همکاری شهید حیدری پایگاهی را دایر کرد، اما متاسفانه در یک عملیات شناسایی توسط دشمن شناسایی و در غربت شهید شد.

محدثه شکری‌پور، فرزند یکی از شهدای همدان نیز گفت: شهدا مرگ را به اسارت گرفتند تا پیروزی و امنیت را به ارمغان آورند.

وی ادامه داد: زنان دوشادوش مردان صحنه های عشق و دلدادگی آفریدند و قهرمانانه ایستاده و تن به ذلت ندادند.

شکری‌پور اضافه کرد: همسران رزمندگان با صبر و تحمل خود دشمن را به زانو در آورده و خواهران رزمندگان زینب گونه نقش آفرینی کردند.

در این شب که به نام "روز شهدا و خانواده" نامگذاری شده بود از مادر شهیدان چنگیزی، تیموری، رمضی، بیدآبادی، دوروزی، سرابی و حقگویان که دو شهید و بیشتر تقدیم به انقلاب کرده بودند، تجلیل شد.

۱۸ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید