خانه / نمایش جزییات خبر

جامعیت سایت خمول در 3 مقوله زیبای مفقودین، تفحص و شهدای گمنام

جامعیت سایت خمول در 3 مقوله زیبای مفقودین، تفحص و شهدای گمنام
مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اطلاع‌رسانی این جامعیت را دارد که 3 مقوله زیبای جنگ شامل مفقودین، تفحص و شهدای گمنام را پوشش دهد.

جواد تاجیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تخصصی مفقودین، تفحص و شهدای گمنام «خمول» با نشانی www.khomool .ir توسط امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: تا قبل از این وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلفی راجع به تفحص و شهدای گمنام به طور پراکنده فعالیت داشتند اما این پایگاه اطلاع‌رسانی این جامعیت را دارد که 3 مقوله زیبای جنگ شامل مفقودین، تفحص و شهدای گمنام را پوشش دهد.
مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: در پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «خمول»، تمام مفاهیم، مبانی و منابع مربوط به مفقودین، تفحص و شهدای گمنام و سوابق تاریخ اسلامی این موضوعات بیان شده است و مسائل روز مربوط به خانواده‌های مفقودین، بچه‌های تفحص، شهدای تفحص، شهدای شاخص مفقود و حرم شهدای گمنام نیز در این پایگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.
تاجیک خاطرنشان کرد: بحث مفقودین یکی از آثار و تبعات انسانی جنگ بوده و از این جهت به خانواده‌های مختلف مربوط می‌شود و از جایی که ما همچنان مفقود داریم، اطلاعات این سایت مخاطب خاص خودش را دارد.
وی ادامه داد: در این پایگاه مباحث فرهنگی، مقالات، عکس‌ها و گالری ارائه می‌شود و بخشی از شبکه آن به نام «همسنگر داوطلب» تعلق دارد که افراد در نقاط مختلف کشور با عضویت در این شبکه به صورت داوطلبانه با ما همکاری داشته باشد.
مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: اکنون در پادگان شهید محمودوند اهواز که معراج شهداست، غرفه مربوط به پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی خمول وجود دارد که زائران مطالب سایت را می‌بینند و تا‌کنون داوطلبان زیادی عضو شبکه همسنگران شده‌اند.
وی در خصوص انتخاب نام خمول برای این پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی اظهار داشت: خمول یک سلوک است؛ خمول به معنای گمنامی و بی‌نامی است و در روایتی از امیرالمؤمنین (ع) آمده است «آنانی که جان من به فدایشان باد کسانی هستند که در آسمان نامدارند و در زمین گمنام».
تاجیک با اشاره به اینکه مفقودین پیکر‌هایی هستند که بی‌مزارند و شهدای گمنام کسانی هستند و مزارشان‌ بی‌نشان‌ است، بیان داشت: گمنامی یک فضیلت است و این فضیلت در طی سیر و سلوک خیلی از علما و عرفا نقش داشته است؛ کلمه خمول فرهنگ‌ساز است و کلمه‌ای جامع‌تر از این کلمه که مربوط به مفقودین و شهدای گمنام‌ باشد، پیدا نکردیم.
انتهای پیام

۲۹ اسفند ۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید