خانه / نمایش جزییات خبر

نامه یک دانش آموز ایرانی به مدافعان حرم و گریه شهید اسدالله ابراهیمی + فیلم

نامه یک دانش آموز ایرانی به مدافعان حرم و گریه شهید اسدالله ابراهیمی + فیلم
شهید «اسدالله ابراهیمی» در حال خواندن نامه یکی از کودکان ایرانی به جبهه سوریه، منقلب شده و اشک می‌ریزد.

دفاع مقدس منشأ شکل‌گیری اتفاقات و رسوم خوبی شد که آثار آن را امروزه هم می‌توانیم در سطح جامعه ببینیم. مفاهیم عمیقی چون ایثار، بخشندگی، گذشت، نوع‌دوستی و غیره در عالی‌ترین وجهشان در دفاع مقدس تبلور یافتند.

اتفاقاتی که وجودشان در صحنه هشت سال دفاع مردم در برابر دشمن بعثی، بی‌بدیل و باور نکردنی بود. همین فرهنگ و رسوم بعدها خودش را در شئون مختلف زندگی مردم نشان داد. حتی در جنگ‌های پس از دفاع مقدس نیز این فرهنگ تا حد زیادی ارزش‌های حاکم بر دفاع و مقاومت را مشخص می‌کرد.

یکی از رسوم زیبای دوران دفاع مقدس، نامه‌نویسی مردم به خصوص کودکان و نوجوانان به رزمنده‌های در حال دفاع بود. نامه‌هایی که گاه به صورت مفصل و گاه در کمترین حد، به پیوست بسته‌‎های آجیل و تنقلات برای رزمنده‌ها ارسال می‎شد. دیدن همدلی مردم به خصوص کودکان که مظهر پاکی و سادگی بودند، قوت قلبی برای رزمنده‌ها بود.

این رسم زیبا اما در سال‌های اخیر و در جریان حضور مدافعان حرم در جنگ سوریه نیز تبلور یافت. گه‌گاهی دانش‌آموزان و کودکانی که از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در مبارزه با تروریست‌ها و دفاع ازحرم‌های مطهر در سوریه و عراق مطلع می‌شدند، نامه‌های دلگرم‌کننده‌ای را برای رزمندگان ارسال می‌کردند.

شهید «اسدالله ابراهیمی» یکی از شهدای مدافع حرم است که در آستانه عید نوروز یکی از نامه‌های دانش‌آموزان ایرانی به دستش رسید که در فیلم پیش رو لحظه قرائت این نامه توسط آن شهید به تصویر کشیده شده است. در این فیلم با خواندن نامه شهید ابراهیمی منقلب شده و اشک می‌ریزد.

۱۸ فروردین ۱۳۹۹
دفاع پرس |
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
طهورا
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ Iran
5
0
0

بازم بذارین. یه مطلب دیگه نمایش نامه حاج قاسم رو دوباره تکرار کنید............


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید