خانه / نمایش جزییات خبر

اولین شهید مدافع حرم همدان، استاد نینجوتسو، شهید مجید صانعی موفق

اولین شهید مدافع حرم همدان، استاد نینجوتسو، شهید مجید صانعی موفق
شهید مجید صانعی، بنیانگذار و نماینده رسمی سبک نینجوتسو در استان همدان بود که در دفاع از حرم آل‌الله در سوریه براثر اصابت گلوله به پهلو به درجه عظیم شهادت نائل شد.

شهید مجید صانعی موفق در تاریخ ۱۲ شهریور سال ۱۳۵۸ در همدان چشم به جهان گشود و در سن ۳۴ سالگی در ۲۷ مهر ۱۳۹۴ در دفاع از حرم آل‌الله در سوریه براثر اصابت گلوله به پهلو به درجه عظیم شهادت نائل شد.

 
تابوت

پدر شهید می‌گوید اجازه ندادم هیچ‌کس به خانواده ما تسلیت بگوید.

آقامجید اولین فرزندی بود که خداوند به ما عطا کرد؛ پسری که اخلاص جزئی لاینفک از شخصیتش بود. مجید تمام زندگی‌اش را وقف اسلام، انقلاب و تربیت سرباز برای ولایت و حضرت صاحب‌الزمان(عج) کرده بود. آقامجید ورزشکار بود یعنی رئیس کمیته بازرسی هیئت ورزش‌های رزمی استان همدان و همچنین بنیان‌گذار و نماینده رسمی سبک نینجوتسو در این استان بود. آن‌قدر مهربان بود که بارها و بارها برای شاگردان کم‌بضاعت پارچه می‌خرید و در منزل برایشان لباس می‌دوخت. بسیاری از اوقات از نوجوانان و جوانانی که توانایی پرداخت شهریه باشگاه را نداشتند، پولی دریافت نمی‌کرد. مجید دانش‌آموخته کارشناسی کامپیوتر و از بچه‌های بااخلاقی بود که هیچ‌گاه برای خانواده و دوستانش دردسری ایجاد نکرد. وی بسیار مبادی به آداب بود و ویژگی‌هایی داشت که شاید در تمامی جوانان وجود نداشته باشد.

مجید عاشق تام ولایت بود. شاید این ویژگی مهم‌ترین و برجسته‌ترین نشانه‌ای است که در وجودش نهادینه شده بود. بارها و بارها از من می‌خواست که برایش دعا کنم شهید شود و حتی از من درخواست می‌کرد که به سردار شهید حسین همدانی سفارش کنم که اجازه اعزام به سوریه را به او بدهند. چون بنده قبل از انقلاب همکار سردار همدانی بودم، ایشان را می‌شناختم. از همان ابتدای نوجوانی حس خاصی نسبت به شهدا داشت. بارها و بارها شاگردان رزمی‌کارش را با خود به زیارت شهدای گمنام می‌برد. او دوست داشت تا حد ممکن جوانان را با شهدا محشور کند.

شهید معتقد بود که الگوبرداری از زندگی شهدا رمز حیات و سعادت ماست بنابراین اهتمام ویژه‌ای به موضوع پاسداشت یاد شهدا داشت.

 
حاج حسین

همسر شهید مدافع حرم به بیان خاطراتی از شهید می‌گوید: یک هفته مانده بود به رفتنش گفت من شهید می‌شوم تعدادی عکس نشانم داد و گفت این عکس‌ها را روی تابوتم بچسبانید.حرف را جدی نگرفتم و سربه سرش گذاشتم اما جدی گفت: "خواب دیدم شهید می‌شوم در معرکه ای بودم که شهید همت و باکری بالای سرم آمدند یکی داشت با عجله به سمتم می‌آمد که شهید همت به او گفت نزدیک نشو او از ماست و من شهید شدم" من هم گفتم" مجید حسودیم شد چه خواب خوبی دیدی اصلا حالا که اینطور شد دیگر نمی‌گذارم بروی"

زمانی که مجید به سوریه اعزام شد پسرم طاها سه شب در بیمارستان بستری بود و تب بالایی داشت، با این حال وی منصرف نشد و راه خود را ادامه داد و به آمال و آرزویش هم رسید.


طاها و شهید  

طاها

شهید صانعی بنیانگذار و نماینده رسمی سبک نینجوتسو در استان همدان بود و شاگردان زیادی را در این سبک پرورش داد.


شاگردان

رئیس هیِئت‌های رزمی استان همدان نیز درباره خصوصیات شهید گفت: شهید صانعی یکی از بهترین اساتید سبک نینجوتسو در همدان بود که تمام اساتید حال حاضر شاگرد وی بودهاند.


نینجا

وی با اشاره به جاذبه های شخصی شهید افزود: مجید کاریزمای خاصی داشت، همه را جذب می‌کرد، روح جوان‌مردی و فتوت در او دمیده بود و منش پهلوانی به معنای کامل در رفتار او متجلی بود.

  

برای دیدن فیلم، در سمت راست پخش فیلم، گزینه تمام‌صفحه را انتخاب کنید.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کمیته جستجوی مفقودین |
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید