خانه / نمایش جزییات خبر

آغاز ساخت 15 یادمان شهدا در دانشگاه‌های کشور

آغاز ساخت 15 یادمان شهدا در دانشگاه‌های کشور
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساخت 15 بنای یادمان شهدا در دانشگاه‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، غلامرضا خواجه سروی بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بنای یادمان شهدای گمنام دانشگاه مازندران گفت: با بیان اینکه سیاست رسمی وزارت علوم در دولت احمدی‌نژاد گسترش فضای شهید و شهادت در دانشگاه‌ها است، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها برای میزبانی یادمان شهدای گمنام از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها در عرصه ترویج ایثار پیشگام شده‌اند و وزارت علوم نیز با تمام قوا از اجرای آن حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: سال‌های پیش برخی بنا به دلایلی نسبت به تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها معترض بودند که این فضا توسط خود دانشگاهیان در دولت نهم شکست به‌طوری که امروز دانشگاه‌ها برای میزبانی شهدای گمنام اصرار دارند.
وی اظهار داشت: در دولت احمدی‌نژاد اعلام شده است که در همه دانشگاه‌ها پردیس شهدا ایجاد شود تا برای نسل‌های آینده نمادی از شهید و شهادت به یادگار بماند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سال گذشته در 26 دانشگاه طرح ساخت بنای یادبود شهدای گمنام به تصویب رسیده، اظهار داشت: امسال نیز ساخت 15 بنای یادمان شهدا در دانشگاه‌ها آغاز شده است و دانشگاه مازندران شانزدهیمن دانشگاه در سال جاری است که بنای یادمان شهدای گمنام از امروز در آن آغاز می‌شود.
خواجه سروی ادامه داد: یکی از کارهایی که جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جدید است.
وی خاطرنشان کرد: به گواهی همه جامعه‌شناسان، این اصل ثابت شده است که هر نظام سیاسی که موفق به انتقال ارزش‌هایش به نسل بعدی شود عمر طولانی خواهد داشت.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه اصلی دانشگاهیان به‌ویژه اعضای هیئت علمی را ارتقای ارزش‌های مذهبی و فرهنگی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد تا در این راستا همت ویژه‌ای به کاربندند. 

تصویر مربوط به یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کرج است.
 

۱۸ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید