خانه / نمایش جزییات خبر

ناگفته‌های یک سردار از نماز شب‌های حاج قاسم

ناگفته‌های یک سردار از نماز شب‌های حاج قاسم
فرمانده سپاه گلستان گفت: بارها گفتم طی سال‌ها رفاقت با حاج قاسم هیچ وقت ندیدم نماز شب شهید سلیمانی قطع شود. آنهم نه نماز شبی عادی، نماز شب‌های او همیشه با ناله و اشک و اندون به درگاه خدا بود...
سردار حسین معروفی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه مجلس شهدا، مجلس پیروزی‌های انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: عزت، مردانگی، شرف و بزرگی می‌تواند انسان‌ها را به سعادت برساند که در محافل و مجالس شهدا به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان فرماندهان و افسران جنگ نرم به شمار می‌روند، خطاب به استادان و دانشجویان گفت: شما باید در جبهه جنگ نرم و در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن بیش از گذشته فعال باشید.

فرمانده سپاه نینوای استان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد شهید ابومهدی المهندس را نباید یک فرد دید بلکه آنها شهدای بزرگوار یک مکتب هستند.

وی با تأکید بر ولایتمداری شهید سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی سربازی خوب برای اسلام و بنده‌ای ناب برای خداوند متعال بود که به حقش یعنی شهادت رسید. او در راه دفاع از اسلام انقلاب به درستی پیش رفت، از امام جامعه جلو نزد و عقب نیفتاد که همین مصداق بازر ولایتمداری بود.

سردار معروفی با اشاره به اخلاص شهید سلیمانی افزود: بارها گفتم طی سال‌ها رفاقت با حاج قاسم هیچ وقت ندیدم نماز شب شهید سلیمانی قطع شود. آنهم نه نماز شبی عادی، نماز شب‌های او همیشه با ناله و اشک و اندون به درگاه خدا بود. من با شهید سلیمانی رفت و آمد داشتم حتی بارها در منزل‌شان خوابیدم، اتاق مهمانان با اتاق حاج قاسم فاصله داشت اما من با اشک‌ها و صدای ناله‌های او برای نماز بیدار می‌شدم.

وی بیان داشت: در کجای دنیا سراغ دارید یک سرلشکر نظامی یک عارف حقیقی باشد؟ او در مکاتبات خود به نیروهایش با رفاقت و صمیمیت قلم می‌زد.

فرمانده سپاه نینوای استان با بیان اینکه مبتکر برگزاری کنگره‌های شهدا در سراسر کشور شهید سلیمانی بود، گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تمام سخنان خود را در یادواره شهدا عنوان می‌کرد، به دشمنان در یادواره‌های شهدا می‌تاخت‌، به دوستان در یادواره شهدا تذکر می‌داد.

وی در بخش دیگر سخنانش به جهاد در راه خدا در جبهه جنگ نرم اشاره کرد و افزود: جهاد فقط جنگیدن در عرصه‌های نظامی با اشرار و دشمنان نیست و امروز زمان جهادی دیگر یعنی مقابله با دشمن در فضای مجازی است که در پی دور کردن فرهنگ ایثار و شهادت از ماست.
۳ بهمن ۱۳۹۸
خبرگزاری تسنیم |
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید