خانه / نمایش جزییات خبر

آغاز احداث بنای یادبود شهدای گمنام در دانشگاه مازندران

آغاز احداث بنای یادبود شهدای گمنام در دانشگاه مازندران
وژه بنای یادبود شهدای گمنام دانشگاه مازندران کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ،سرپرست دانشگاه مازندران ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بنای یادبود شهدای گمنام دانشگاه مازندران از اختصاص 200 میلیون تومان برای شروع ساخت سنگ مزار دو شهید گمنام مدفون شده در محوطه این دانشگاه خبر داد.
احمد احمدپور با بیان اینکه این اعتبار توسط وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأ‌مین اعتبار شده است، افزود: سهم هر وزارتخانه در تأمین اعتبار این کار فرهنگی ویژه مساوی است.
وی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به این طرح مهم فرهنگی منتظر مصوبه خاص نمی‌مانیم و در کمترین زمان ممکن این پروژه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
احمدپور در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان واژه‌ای بالاتر از شهادت یافت، گفت: شهیدان در واقع پاداش و اجر بندگی خالصانه به‌درگاه خداوند را با دستیابی به این درجه دریافت می‌کنند.
سرپرست دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه بدون شک شهدا بهترین بندگان خداوند هستند، اظهار داشت: شهادت اوج بندگی و سیر و سلوک معنویت است.
احمدپور با بیان اینکه شهدا شمع محفل بشریت هستند و می‌سوزند تا جامعه اسلامی همچنان زنده‌، بیدار و استوار باشد، تصریح کرد: این انسان‌های مخلص بالاترین سرمایه زندگی یعنی جانشان را تقدیم کردند تا نهال انقلاب اسلامی و آرمانهای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تحقق یابد.
وی با تاکید بر اینکه امروز در فضای دانشگاه می‌بینیم که آرامگاه‌ شهدای گمنام مأمن و پناهگاه دل‌های پاک دانشجویان و جوانان جامعه شده است، گفت: نباید فکر کنیم که حرم شهید گمنام قبری است که فردی مرده در آنجا دفن شده است چرا که شهدا زنده‌اند و در بین ما هستند و ما از درک آن محرومیم.
احمدپور با تاکید بر اینکه توجه به ارزش‌های معنوی آمیخته شده با فرهنگ شهادت از رویکردهای اساسی دانشگاه مازندران خواهد بود، گفت: دانشگاه‌های برتر جهان به پاس همت مردانی که در جنگ‌ها حضور داشتند یادمان آنها در دانشگاه‌هایشان بنا نهادند تا یاد و خاطرهشان همیشه در ذهن‌ها باقی بماند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار در 27 دانشگاه بزرگ و مطرح جهان نظیر دانشگاه سوربن فرانسه، منچستر انگلستان و هاروارد آمریکا این بناها و یادبودها وجود دارد.
سرپرست دانشگاه مازندران وجود یادمان شهدا در دانشگاه‌ها را به عنوان الگوهای پایداری و رشادت ارزشمند دانست و با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گفت: وجود آرامگاه‌ شهدای گمنام در محل تحصیل علم، مأمن و پناهگاه مناسبی را فراهم می‌آورد که دانشجو و جوان جامعه هنگامی که فارغ از همه دغدغه‌های فکری، نیازمند مکانی برای آرامش ذهنی و ارتباط با خدا باشد، پای تربت پاک این شهدای گمنام بنشیند و با درس گرفتن از آنها، به آرامش معنوی دست برسند.
احمدپور با اشاره به تفاوت نقش دانشگاه‌ها در زمان گذشته و حال گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق مرزهای فرهنگی و فکری وارد شوند و با ارائه الگویی از توأمان بودن دین و علم برخی از خلأهای ایجاد شده در فضای دانشگاه‌ها را پرکنند.
سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایران اسلامی امروز به برکت ولایت فقیه در جهان کارهای درخشانی دارد و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است که ناشی از ایثارگری شهیدان، جانبازان و ایثارگران کشور بوده است؛ دستاوردهای احمدی نژاد در عرصه‌های بین المللی و توفیق‌های داخلی را نشأت گرفته از خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: رشادت و ایثار شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی زمینه ساز قدرت کشورمان در صحنه‌های بین المللی و رشد و پیشرفت در داخل کشور بوده است.
 

۱۸ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹
حسین محمدی
۱۳۸۹/۰۸/۲۰ Iran
5
0
0

سلام. اول اینکه خسته نباشید. دوم اینکه از سایتتون خیلی لذت بردم و مفید بود و واسه احداث یادبود دانشگاهمون استفاده کردم. اما یه نکته ای میخوام بگم اون هم اینه که سایت هایی مثل مال شما حیفن که یجورایی ناشناس بمونن، منظورم اینه که تبلیغاتتون رو وسیعتر کنید. با تشکر، یا علی...///


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید