خانه / نمایش جزییات خبر

پیامی از بهشت پای سفره هفت‌سین

پیامی از بهشت پای سفره هفت‌سین
گوشی تلفن همراهتان را بردارید و عدد یک را به شماره 2000471 ارسال کنید پس از گذشت چند لحظه، پیامکی دریافت می‌کنید که به «پیامی از بهشت» مشهور شده است و محتوایی مشابه این جمله دارد: «همیشه مظلومان و ستمدیدگان را کمک کنید»

این شماره و این پیامک سامانه مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به صورت خودکار بخشی از وصایای شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را برای شما ارسال می‌کند و گاهی آن قدر این جملات و وصایا با حال و هوای روز تناسب دارد که ناخودآگاه شگفتی انسان را برمی‌انگیزد. در نتیجه به یاد استخاره‌ها و تفال‌هایی می‌افتیم که گاهی گره‌گشای برخی امور روزمره زندگی ما می‌شوند و احساس می‌کنیم که حتی می‌توان به وصایای شهدا تفال هم زد و در پای سفره هفت سین، سال را با پیامی از مردانی نو کرد که تاریخ ساز بودند.

محبوب شهبازی، رئیس مرکز اسناد ایثارگران در این رابطه به «جام‌جم» می‌گوید: یکی از اهداف ما در راه‌اندازی این سامانه ارتباط و تبادلی متقابل با مردم و جامعه بود چراکه حتی یک سطر از وصیت نامه‌های شهدا می‌تواند هدایت کننده و روشنی بخش مسیر زندگی انسان باشد.

او ادامه می‌دهد: این سامانه برای ما امکانی است تا با خانواده ارجمند و بزرگ ایثارگران هم ارتباطی دوسویه داشته باشیم و آنها می‌توانند با کد 7 رقمی که در اختیارشان قرار داده‌ایم از روند جمع‌آوری، ساماندهی و حفظ آثار عزیزانشان با استانداردهای روز جهانی آگاه شوند.

دکتر مجتبی رحماندوست، مشاور رئیس‌جمهور در امور ایثارگران هم وصیتنامه شهدا را یکی از مستندترین آثاری معرفی می‌کند که آینه شخصیت معنوی، ایمان و اراده عظیم و ستودنی مردانی است که جان خود را در راه آرمان‌ها، حفظ ارزش‌ها و انقلاب و امامشان فدا کردند. او معتقد است: در تمام وصیتنامه‌های شهدا می‌توان تمسک و الگو قرار دادن ائمه اطهار علیهم‌السلام و به ویژه امام حسین (ع) و فریاد حق طلبی و ظلم ستیزی آن حضرت را مشاهده کرد.

استقبال مردمی

محبوب شهبازی درباره استقبال مردم از سامانه مرکز اسناد بنیاد شهید می‌گوید: با وجود این که تبلیغات فراگیری برای آن انجام نداده‌ایم اما آمار روزانه ارسال پیامک در حال حاضر 5 هزار عدد از سوی مردم است.

او همچنین از جمع‌آوری و دیجیتال شدن بیش از 2 میلیون و 700 هزار سند فرهنگی جامعه ایثارگران شامل شهدا، جانبازان 70 درصد و آزادگان خبر می‌دهد.

به گفته شهبازی در تعریف اسناد فرهنگی ایثارگران 19 گروه در نظر گرفته شده است که عکس، وصیت‌نامه، دست‌نوشته، نامه، کتاب و مواردی مشابه آن را در برمی‌گیرد.

در حال حاضر این رقم میلیونی در سراسر کشور و در مراکز استانی و شهرستانی بنیاد شهید به صورت آنلاین در سیستمی با عنوان سیستم مدیریت اسناد ایثارگران (IDMS) قابل دسترسی است.

رئیس مرکز اسناد ایثارگران همچنین از توسعه این سیستم در فازهای بعدی برای دسترسی عمومی خبر می‌دهد و می‌گوید: جستجوی کلمه‌ای، نمایه‌ای و موردی در آینده نزدیک به این سیستم اضافه خواهد شد و سعی می‌کنیم تا این سامانه محدود به مراکز بنیاد شهید نشود و همه مردم به صورت دیجیتال به آن دسترسی داشته باشند.

۲۵ اسفند ۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸
روز سفید
۱۳۸۹/۰۴/۱۲ Iran
5
0
0

بسیار عالی است موفقیت وسرافزاری این مدیر کل فرزانه آرزوی ماست


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید