خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقر‌زاده در خرم‌آباد: دشمن به‌دنبال شکستن اقتدار پلیس است

سردار باقر‌زاده در خرم‌آباد: دشمن به‌دنبال شکستن اقتدار پلیس است
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: دشمن می‌خواهد اقتدار پلیس را بشکند که نباید این اجازه را به او بدهیم.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلحدر مراسم بزرگداشت شهید سید نور خدا موسوی اظهار داشت: به چند مقام برای شهید سید نور خدا موسوی می‌توان اشاره کرد که همه این فضائل اکتسابی بوده و با تلاش این مقام‌ها را به‌دست آورده و از طرف خداوند به این شهید موهبت شده است چون وقتی انسان در مسیر خداوند قدم بر می‌دارد خداوند او را یاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه لطف و عنایت خداوند سبب شده که در مراسم بزرگداشت شهید نور خدا موسوی حضور پیدا کنیم، افزود: انسان همواره نیازمند دو دستاورد علم و ذکر است که علم برای رهایی از یاس و به‌دست آوردن معرفت و ذکر برای رهایی از غفلت است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: در عالم همهمه زیاد است اما عملی مهم است که ما را هوشیار و بیدار می‌کند، خود غفلت یک سستی است که انسان در رسیدن به مقصد سست شود. ما باید به اهداف و جایگاه شهیدان آگاه باشیم و نسبت به کسانی که شهیدان را همراهی می‌کنند و به سرنوشت کسانی هم که در مقابل این شهیدان صف‌آرایی کردند و هنوز در مقابل اهداف این شهدا خصومت و ایستادگی می‌کنند آگاه باشیم.

وی به مقام‌های شهید نور خدا موسوی اشاره و بیان کرد: نخستین مقام شهید نور خدا ایمان است ایمان یعنی دلبستگی به خداوند. یکی از حرف‌های شهدا که این همه سختی و ناملایمت را تحمل کردند این بود که خداوند خریدار آن‌ها شود. ارزش شهدا بسیار بالاست چون هر‌چه هدف انسان والاتر باشد ارزش او بالاتر است که شهدا رضای خداوند را ملاک قرار داده بودند و ارزش آن‌ها بالا رفت.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه مقام ایمان بالاترین مراتب است که از این رهگذر یک موتور محرکه‌ای فعال می‌شود و انسان را به حرکت وادار می‌کند که محال است فردی مومن و اهل ایمان باشد اما اهل هجرت نباشد و مومن مهاجر است، گفت: شهدا مقام شفاعت را برای اقربا، نزدیکان و دوستدارانشان دارند و طبق احادیث رزمنده برای 70 نفر از خاندان و همسایگان شفاعت می‌کند.

وی تصریح کرد: شهدا نور هستند، اگر بخواهیم ایمان باشد باید متناسب  به مقدار آن ایمان، هجرت داشته باشیم که آن هجرت صغری است که اگر انسان‌ها بخواهند به فضائل دست پیدا کنند باید هجرتی صورت بگیرد تا بقیه را بتوانند حرکت دهند. شهید سید نورخدا موسوی اگر به سیستان و بلوچستان نمی‌رفت که الان من و شماها چنین مجلسی را برپا نمی‌کردیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح خاطر‌نشان کرد: مرزبانی در مرزها جایگاه بسیار بالایی دارد که هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. مرزبانی و درگیری با اشرار مسئله بزرگی است، نیروهای ناجا بعد از جنگ بیش از پنج هزار شهید دادند و همچنان در حال تقدیم شهید هستند. دشمن می‌خواهد اقتدار پلیس را بشکند که نباید این  اجازه را به او بدهیم خصوصا بسیجیان باید حواسشان جمع باشد در دفاع از پلیس تردید نکنید و یاور پلیس باشید.

‌وی عنوان کرد: مقام مجاهد فی سبیل الله مقام چهارمی است که شهید سید نور خدا موسوی دارد. سید نور خدا در راه خداوند جنگیده که مجروح و پاک شد، او  فرشته‌ای بود که روی دستان خانواده قرار گرفت و  از او نگهداری کردند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: شهادت نقطه و قله است که ما همیشه به قله توجه می‌کنیم ولی به دامنه‌ها نه، در حالیکه دامنه‌ها خیلی مهم است و اگر دامن‌ها پاک نباشد این دامنه‌ها هم طی نمی‌شود لذا باید نقش مادر را به عنوان عنصر شهید پرور مهم دانست و این جایگاه‌ها را مرهون پدران و مادرانی هستیم که این شهیدان را پرورش دادند که هر چقدر درباره جایگاه پدر ومادر شهدا بگوییم باز هم کم  است و ما نباید از این موضوع غفلت کنیم.

وی با اشاره به نقش همسران شهدا بیان کرد: البته عنصر شهید یاور را هم نباید نادیده گرفت که همسر شهید سید نور خدا به حق شهید یاور بود البته یگان تکاور ناجا هم جای خودش را دارد که تربیت رزمی روحی و معنوی شهید قطعا نقش داشته است وهمسر شهید سید نور خدا باید مورد تقدیر قرار بگیرد و برای زنان الگو باشد.

سردار باقر‌زاده گفت: مقام صبر جایگاهی است که اگر وجود نداشت قطعا همسر شهید نور خدا موسوی موفق به این کار نمی‌شد و کسب رضایت نمی‌کرد و صبر آنقدر عظمت دارد که امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر کسی که به یک بلا مبتلا شده صبر کند ارج هزار شهید را می‌برد صبر کنندگان بدون حساب به بهشت می‌روند.

۲۴ آذر ۱۳۹۷
خبرگزاری تسنیم |
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید