خانه / نمایش جزییات خبر

اعلام خبر شناسایی پیکر مطهر شهید «غلام حق‌شناس» پس از 36 سال

اعلام خبر شناسایی پیکر مطهر شهید «غلام حق‌شناس» پس از 36 سال
سردار باقرزاده ،فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح امروز با حضور در منزل شهید غلام حق‌شناس در شهر گرگاب از توابع شاهین‌شهر، خبر بازگشت پیکر این شهید بزرگوار را به مادرش ابلاغ کرد .

 

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح،هویت شهید غلام حق‌شناس بعد از گذشت 36 سال از شهادتش شناسایی گردید.

شهید غلام حق‌شناس، فرزند رجب متولد 1344 در شهرستان شاهین‌شهر اصفهان است. او در سال 61 و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت 36 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و شناسایی شد.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  با حضور در منزل شهید، خبر پیدا شدن او را به مادرش داد. تمام اسناد و نامه‌های شهید به همراه پیکر مطهر او پیدا شده و آسیبی ندیده است. شهید حق شناس با دستکاری شناسنامه‌اش سال تولد را از 44 به 42 تغییر داد تا بتواند راهی جبهه شده و در عملیات شرکت کند. او در 17 سالگی به شهادت رسید.

سردار محمد باقرزاده در این دیدار با بیان اینکه "انقلاب اسلامی ما در چهل‌سالگی خود در نشاط و طراوت به‌سر می‌برد"، اظهار داشت: این قاعده فلسفی که «عامل محدثه هر چیزی عامل مبقیه آن است»، امروز پیرامون انقلاب اسلامی محقق شده است، به این معنی که کاری که خداوند آن را صورت دهد زوال ندارد و این موضوع درباره انقلاب اسلامی ما که کار خدا بود و توسط مردم انجام شد صادق است.

وی با اشاره به آنچه در تفحص شهدا گاهی مشاهده می‌شود، گفت: همراه برخی از استخوان‌های تفحص‌شده تمثال مبارک امام راحل دیده می‌شود، گاهی نیز پول، علائم نظامی و کاغذهایی است که حاوی نامه شهدا به خانواده‌های آنهاست، حتی در جیب یکی از شهدا کاغذی دیده شد که روی آن فرمول فیزیک نوشته شده بود و توسط پدر وی شناسایی شد.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه "امروز نیز از دو نامه رونمایی می‌شود که براساس این نامه‌ها یافتن پیکر مطهر شهید حق‌شناس را به مادرش نوید می‌دهیم"، تصریح کرد: کارت پلاک شهید شامل تاریخ اعزام او در 22 اردیبهشت سال 61، اطلاعات عضویت بسیجی وی، کارت حاوی مشخصات شهید، آدرس منزل وی در گرگاب، کارت گروه خونی از وزارت بهداری که توسط آزمایشگاه مرکزی شاهین‌شهر صادر شده نیز حاوی اطلاعات گروه خونی و شماره شناسنامه از شهید یافته شده است."

سردار باقرزاده با ابراز اینکه "پیکر این شهید بزرگوار پس از هماهنگی با عراق و خارج از نوبت به کشور منتقل شده است"، گفت: پیکر این شهید بزرگوار اکنون در تهران است و فردا با پروازی به اصفهان منتقل شده و روز پنجشنبه در اصفهان تشییع می‌شود.

۸ آذر ۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید