خانه / نمایش جزییات خبر

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد همدان رونمایی شد

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد همدان رونمایی شد
در آستانه برگزاری کنگره شهدای استان همدان یادمان پنج شهد گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، پیش از ظهر امروز و در آستانه برگزاری کنگره شهدای استان همدان، یادمان پنج شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان رونمایی شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار داشت: اعتقاد دارم که انقلاب اسلامی ایران در نوع خود هم در سطح جهان بی‌نظیر بوده، هست و خواهد بود و در تاریخ ایران ‌زمین به عنوان دوره‌ای طلایی و باشکوه به شمار می‌رود.
سیدعلی‌اصغر تروهید اضافه کرد: مردم ایران توانسته‌اند با رهبری هوشمندانه امام راحل (ره) و با اتکا به قدرت ایمان به مبارزه با استکبار جهانی بپردازند و با تأسی به شیوه انبیا و اولیای دین با تقدیم خون شهدا درخت تنومند اسلام را آبیاری کرده و ایران اسلامی را از گزند حوادث بی‌شمار بیمه کنند.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی با شعار استقلال و آزادی در عمل توانست خود را از چنگال ابرقدرت‌های شرق و غرب آزاد کند و به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، آگاهی‌بخش توده‌های مظلوم جهان و مرهمی بر زخم‌های آن‌ها باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افزود: دشمنان قسم‌خورده و غداره‌‌بند نیز این امر را هرگز برنتابیده و آشکارا و پنهان چاره‌ای جز مقابله با خیل حرکت‌های مردمی این سیل‌ خروشان نداشتند و همواره انواع ترفند‌ها و توطئه‌ها را در این مسیر طراحی و اجرا کرده و می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد جنگ تحمیلی هشت ساله بود، عنوان داشت: به قول مقام معظم رهبری دوران طلایی و اوج افتخارات ملت ایران بود که به نیکی به عنوان دوران دفاع مقدس از آن یاد می‌شود و در این دوران طلایی و بی‌نظیر بود که تابلو‌های بسیار زیبایی از حماسه‌های رزمندگان اسلام، بسیجیان جان بر کف، شهدا، جانبازان و آزادگان و در یک کلمه ایثار‌گران عزیر ترسیم شد که بی‌گمان زبان و قلم از بیان آن قاصر است.
تروهید اضافه کرد: اکنون پس از گذشت حدود سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دوباره خیابان‌ها و کوچه‌ها ما با تشیع شهیدی دیگر از شهدای گمنام آن دوران معطر و مزین به حضور آن عزیزان می‌شود تا همواره تلنگری برای ما باشد.
وی افزود: هرگز این سؤال را نباید فراموش کرد که اگر آن زمان این شهدا و به تعبیر امام راحل این امامزادگان عشق از کشورمان دفاع نمی‌کردند اکنون چه سرنوشتی در انتظارمان بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان داشت: مفتخریم که در آستانه کنگره بزرگداشت سرداران، امیران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی را به عنوان یادمانی فرهنگی و ارزشی به روح بزرگ شهدای عزیزمان تقدیم کنیم.
وی در پایان ضمن اینکه فروتنانه سپاس خود را به حضار تقدیم کرد و برای ایشان از درگاه پروردگار مهربان بهترین‌ها را آرزو کرد، خاطر‌نشان کرد: از همه کسانی که در طراحی، ساخت، اجرا و آماده‌سازی این یادمان ارزشمند تلاش کردند و در طول دو سال گذشته با برگزاری مراسم مختلف در راستای تکریم این شهدا گامی و قلمی برداشتند، تشکر می‌کنم.

در این برنامه معنوی که با مداحی، پخش کلیپ در مورد دوران دفاع مقدس و توزیع ویژه‌نامه شمیم، کتاب تفحص و نرم‌افزار یار فاطمی همراه بود از تعدادی فرزندان شهدایی که دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بودند، تقدیر شد.

۴ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹
ناشناس
۱۳۹۰/۰۴/۲۱ Iran
0
0
0

شهید...ای که نام توخلاصه ی پاکیست چقدر پیراهن خاکی توافلاکیست چقدر قمقمه ی خالی ات ادب دارد هنوز نام اباالفضل زیر لب دارد... شادی ارواح پاک شهدا صلوات.

سیدحسین موسوی
۱۳۹۰/۰۴/۲۱ Iran
0
0
0

خدایا ماراهمتی عطا فرما تاهمت شویم چراکه همت همت کردتاهمت شد. جنگ ماانبارآذوقه ای پربودبرای کسانی که برای جمع آوری آذوقه آخرت آمده بودند.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید