خانه / نمایش جزییات خبر

دوست و دشمن را در زمان جنگ شناختیم

دوست و دشمن را در زمان جنگ شناختیم
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دوست و دشمن را در زمان جنگ شناخته‌ایم گفت: این روزها دشمن به دنبال تزلزل فهم عمومی جامعه است و عملیات روانی دشمن همین هدف را دنبال می‌کند.

 

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح سردار سیدمحمد باقرزاده در یادواره شهدای دانشجوی شهرستان نهاوند که روز شنبه 12 آبانماه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: نهاوند شهری است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در راه مبارزات انقلاب شهید داده است و شهدای گروه انقلابی ابوذر مصداق بارز مبارزات انقلابی این شهر هستند.

وی تصریح کرد: شهر نهاوند در مبارزات قبل و بعد از انقلاب پیشگام بوده است و این شهر از چهره‌های درخشان دوران مبارزات انقلاب و باعث افتخار است.

سردار باقرزاده با اشاره به اهمیت برگزاری یادوراه‌های شهدا، افزود: در بحث یادوراه شهدا باید به دنبال منش، سیره و شیوه رفتاری شهدا باشیم و باید سبک زندگی شهدا و خانواده‌های شهدا را مورد توجه جدی قرار دهیم.

وی عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خانواده‌های شهدا جایگاه والایی دارند و علاوه بر تکریم جایگاه خانواده‌های شهدا باید از زندگی پدران و مادران این شهدا درس بگیریم و کارکرد و خروجی یادوراه‌های شهدا باید باشد که این درس‌ها و پیام‌های را منتقل کنیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس به خاطر توحید بود و اکنون نیز دعوای ما با دنیا به خاطر توحید است و شهدا موحدان عالم در صحنه زیبای خلقت هستند و آن‌ها نقششان را به زیبایی ایفا کردند و توحید را در عمل نشان دادند.

سردار باقرزاده تاکید کرد: این روزها نیز روزهای جنگ است و ما بیش از هر چیز به توحید نیاز داریم زیرا بسیاری از کاستی‌های که ما اکنون داریم به خاطر نقص ما در توحید است.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که من نگرانم که مبادا  یادوراه‌های شهدا تکراری شود و برای غنای بیشتر یادوراه‌های شهدا دانشگاه‌های می‌توانند کمک کنند و تاثیر‌گذار باشند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: همانطور که حضرت آقا نیز فرموده‌اند بزرگداشت شهدا یعنی این‌که ملت ایران در برابر بیگانگان سر خم نکنند و ملت ایران در توحید به یک باورمندی برسند که در برابر دشمنان نفوذناپذیر باشند و تهدید دشمنان در آن‌ها اثرگذار نباشد.

وی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید ایستادگی کنیم قطعا ایشان پشتوانه الهی دارند و همه ما  امدادهای الهی را در دوران جنگ و در برهه‌ها و صحنه‌های مختلف انقلاب دیده‌ایم.

باقرزاده افزود: اکنون هم در این نبرد اقتصادی باید از خدا کمک بخواهیم تا بتوانیم دشمن را مات کنیم زیرا تنها معادلات پولی نمی‌تواند ما را نجات دهد و دیپلمات‌های ما نیز باید به مسائل توحیدی باور داشته باشند.

وی عنوان کرد: امام راحل فرمودند که این انقلاب و این نهضت کار خدا بود که توسط مردم انجام شد و قطعا کاری که خدا انجام دهد زوال ندارد و این مهم را ما در دوران هشت سال دفاع مقدس دیده‌ایم و خداوند نیز در قرآن وعده داده است که اگر شما خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری می‌کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: انبیاء بزرگ موحدان عالم بودند و شهیدان سرسپردگان مکتب انبیاء هستند که در هدفشان تردید نکردند و اینکه چگونه شهدا در دوران جنگ مشکلات را حل کردند باید باید برای ما الگو قرار بگیرد.

باقرزاده گفت: ما دوست و دشمن را در زمان جنگ شناخته‌ایم و در آن دوران بود که دشمنانمان آمریکا و دول مرتجع عربی را شناختیم و اینکه آن‌ها با ما چه کرده‌اند و همه این‌ها درس‌های دوران دفاع مقدس است که اکنون می‌تواند برای ما روشنگری کنند و راه را به ما نشان می‌دهند.

وی تاکید کرد: حسن عاقبت شهدا به خاطر این بود که آن‌‌ها نعمت وجود امام زمان خودشان را قدر شناختند ولی متاسفانه امروز عده‌ای در جامعه  قدردان نعمت ولایت فقیه نیستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: این روزها دشمن به دنبال تزلزل فهم عمومی جامعه است و عملیات روانی دشمن هم همین هدف را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: شهدا آمدند که جلوی این تزلزل را بگیرند همان کاری که امام حسین(ع) انجام داد که مردم گمراه نشوند و آن‌ها را از ضلالت نجات داد و اکنون نیز تنها راه نجات ما این است که در مسیر شهدا حرکت کنیم.

باقرزاده افزود: دانشگاه‌ها نیز به عنوان مهترین مراکز فرهنگی کشور در کنار حوزه‌های علمیه یکی از رسالت‌هایش این است که در جامعه یک پیرایش فرهنگی انجام دهد.

۱۴ آبان ۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید