خانه / نمایش جزییات خبر

پیگیری قتل خبرنگار عربستانی توسط کمیته حقیقت‌یاب حقوق بشر

پیگیری قتل خبرنگار عربستانی توسط کمیته حقیقت‌یاب حقوق بشر
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: کمیته حقیقت‌یاب حقوق بشر، قتل خبرنگار مفقود شده عربستانی را پیگیری کند.

 

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح،سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مرگ خبرنگار عربستانی گفت: با توجه به اینکه خبرنگار عربستانی مواضع جانبدارانه‌ای نسبت به مردم یمن و پایان دادن به جنگ ظالمانه یمن داشته و در حادثه اخیر انگشت اتهامش به ولیعهد عربستانی است، شایسته است جامعه جهانی از جمله کمیته حقیقت‌یاب حقوق بشر و سازمان ملل و جامعه خبرنگاران مستقل نسبت به پیگیری قتل جمال خاشقجی اقدام کنند.

فرمانده کمیته جست‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: طبیعی است اهمیت این کار در تنویز افکار عمومی مردم دنیا، برای جلوگیری از حوادث مشابه بسیار ضروری است و موجب بازدارندگی خواهد شد.

خاشقجی که از صریح‌ترین منتقدان ریاض به شمار می‌رود از چهار روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مفقود شده است. جمال خاشقجی 59 ساله در گذشته مشاور دولت عربستان بوده و سال گذشته از ترس دستگیری از کشورش خارج شد. او تاکنون بارها به سیاست‌های «محمدبن سلمان»، ولیعهد سعودی و همچنین تجاوز نظامی کشورش به یمن انتقاد کرده است.

گفته می شود این روزنامه نگار و منتقد مشهور سعودی پس از ربوده شدن از سوی کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسیده است. خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع  ترکیه‌ای خبر کشته شدن خاشقجی را پس از چند روز از ربوده شدن در کنسولگری سعودی در استانبول تایید کرده است.

۱۶ مهر ۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید