خانه / نمایش جزییات خبر

بازگشت پیکر فرمانده شجاع/ اولین دیدار برادر با برادر پس از 36 سال در معراج شهدا

بازگشت پیکر فرمانده شجاع/ اولین دیدار برادر با برادر پس از 36 سال در معراج شهدا
خانواده شهید رحیم رجبی نارکی معروف به شجاع،از موسسان سپاه پیشوا و از همرزمان شهید چمران و حاج احمد متوسلیان با پیکر مطهر شهید در معراج شهدا دیدار کردند.

 

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح،خانواده شهید رحیم رجبی نارکی که در عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین کشف گردیده بود؛ با پیکر مطهر این شهید پس از 36 سال دیدار کردند.

شهید رحیم رجبی نارکی کیست؟


شهید رحیم رجبی نارکی، فرزند عبدا... ، اعزامی از ورامین  می باشد. این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۱ به جهبه نبرد حق علیه باطل اعزام و در عملیات رمضان  در سال ۶۱ و در منطقه عملیاتی شرق بصره  در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

 این شهید والا مقام در یک خانواده شهید پرور در پیشوا به دنیا آمد و پس از عمویش که در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسید دومین شهید خانواده رجبی نام گرفت و یکسال بعد نیز برادرش نصرالله رجبی در عملیات والفجر یک و در سال 62 به شهادت رسید.


شهید رجبی معرف به شجاع/همرزم شهید چمران و حاج احمد متوسلیان


 

به گفته حاج رضا رجبی برادر جانبازش؛ شهید رجبی معروف به شجاع با توجه به سن کمی که داشت پیش از انقلاب نیز در پیشوا فعالیت ضد رژیم داشت و تحت پیگرد ساواک بود.

پس از انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی او و چند تن از دوستان از موسسان سپاه ناحیه پیشوا شدند و او  مدتی هم از محافظان نزدیک امام خمینی (ره) بود.
طبق مستندات موجود از فیلم‌ها و عکس‌ها، این شهید والا مقام  از همرزمان شهید چمران و شهید حاج احمد متوسلیان در جنوب، به ویژه غرب کشور بود که در ماموریت‌های لبنان نیز شرکت کرده بود.


تقارن تولد و بازگشت

پیکر مطهرشهید رجبی معروف به شجاع که ۳۶ سال مفقودالاثر بود، در طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین همراه با مشخصات و پلاک هویت در شرق بصره عراق تفحص شده است. شهید رحیم رجبی نارکی متولد ۲۰ شهریور سال ۱۳۴۰ است که دقیقا خبر پیدا شدن پیکر مطهرش ۲۰ شهریور ۱۳۹۷  به اطلاع خانواده اش رسید.


دیدار در معراج


پدر و مادر بزرگوار این شهید سال‌ها فکر می‌کردند اسیر شده است و در انتظار برگشت این شهید بودند اما در حسرت این دیدار سال ها قبل به دیار باقی شتافتند و امروز حاج رضا رجبی برادر جانباز این شهید، بعد از 36 سال  در غیاب پدر و مادر پیکر برادر را بوسه باران کرد. 


 

 

 

 


۲۱ شهریور ۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید