خانه / نمایش جزییات خبر

استقبال از ابدان مطهر 135 شهید تازه تفحص شده در معراج شهدای تهران

استقبال از ابدان مطهر 135 شهید تازه تفحص شده در معراج شهدای تهران
مراسم استقبال از 135 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پنجشنبه 11 مرداد ماه با حضور جمع کثیری از مردم در معراج شهدای تهران برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا به نقل از روابط عمومی کمیته حستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح،ابدان مطهر 135 شهید تازه تفحص شده که ماه گذشته از طریق مرزهای خسروی و شلمچه وارد کشور شده بودند  در مراسمی با حضور مردم پایتخت مورد استقبال قرار گرفتند. مردم قدرشناس تهران فارغ از دل مشغولی های روزانه و بدون توجه به گرمای تابستان گروه گروه خود را به معراج شهدای تهران در خیابان بهشت رساندند تا از این مهاجرین خونین بال استقبال کنند.

دژبان

این مراسم که با ادای احترام دژبان کل ارتش آغاز شده بود با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه یافت . حجت الاسلام پناهیان با اشاره به زنده بودن  شهدا گفت: مهمترین چیزی که شهدا می توانند به ما بدهند شهادت است. بیش از نیمی از شهدا شهادت خود را از رفیقان خود گرفتند. واقعیت این است که جاذبه شهدا این جمعیت را به چنین مراسمی می کشاند. تجربه نشان داده است برای درخواست از شهدا نباید به سابقه خود نگاه کنیم.

وی با اشاره ای کوتاه به زندگی و شهادت شیخ فضل الله نوری از او به عنوان یکی از شهدای بزرگ انقلاب یاد کرد و افزود: کسانی که از مرگ هراس دارند عاشق شهادت می شوند چرا که شهادت مرگ نیست.

 

پناهیان

 

در انتهای مراسم  مردم با نوای مداحان اهل بیت (علیهم السلام) حاج امیر عباسی و حاج ابوذر بیوکافی به عزاداری پرداختند و نماز مغرب و عشا را در جوار این 135 شهید اقامه کردند.

همچنین در این مراسم که با حضور پرشور مردم همراه بود خانواده شهید «سید حسن محسنی صالحی منفرد» نیز  که هویت او از طریق پلاک هویت و آزمایش DNA  احراز شده بود با پیکر مطهر این شهید وداع کردند.


محسنی صالحی  

شهید سید حسن محسنی صالحی منفرد، فرزند سید محمد، متولد ۱۳۴۰، اعزامی از استان تهران بود. این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۱ به جنگ اعزام و در عملیات رمضان در سال ۶۱ و در منطقه عملیاتی شرق بصره به شهادت رسیده و پیکر مطهر او در عملیات اخیر  کمیته جستجوی مفقودین در خاک عراق تفحص شده بود.

 

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید