خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام در اردبیل برگزار شد

مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام در اردبیل برگزار شد
اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام هشت سال جنگ تحمیلی یکشنبه دوم آبان‌ماه در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران، دکتر «فرشید سلیمی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، تدفین شهدای گمنام در محوطه دانشگاه را سرمایه معنوی تمام ناشدنی برای دانشگاه عنوان کرد .

وی ادامه داد: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، برگ زرینی در تاریخ تشکیل این واحد دانشگاهی است چرا که تا زمانی که ما شهدا را ناظر و شاهد بر اعمالمان بدانیم شفاعت آنها را در روز حساب از دست نخواهیم داد .

وی دانشجویان را به ادامه راه شهدا دعوت کرد و افزود: امنیت و آرامش امروز جامعه را مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم و امروز دانشجویان در ادامه راه شهدا رسالت سنگینی را به عنوان قشر تأثیر گذار در جامعه دارند .

در ادامه سرهنگ پاسدار«ذکی‌الله خوشبخت»، مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل نیز گفت: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل سعادتی است که نصیب دانشجویان و کارکنان این واحد شده است که همواره از نور معنوی آنها بهره‌مند باشند .

وی غفلت از شهدا را بزرگترین آفت جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: یاد شهدا برکات بسیار بزرگی را برای ایران اسلامی داشته و خواهد داشت زیرا آنها برای زنده نگه داشتن اسلام با خون پاک خود معامله کردند و نارضایتی شهدا از ما به منزله زیان در دنیا و آخرت است .

در ادامه این مراسم حاضران با حضور بر سر مزار شهدای گمنام به قرائت زیارت عاشورا پرداختند و با شهدا و اهداف متعالی آنها تجدید میثاق کردند .

۳ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید