خانه / نمایش جزییات خبر

درخواست سردار باقرزاده از مردم و مسئولین جهت تجهیز ادوات تفحص پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس+فیلم

درخواست سردار باقرزاده از مردم و مسئولین جهت تجهیز ادوات تفحص پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس+فیلم
تصاویر دیده نشده از تفحص پیکر مطهر شهدا در مناطق باتلاقی در جزیره بوارین

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سید محمد باقرزاده"فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح" با اشاره به کاوش پیکرهای مطهر شهدا گفت: اکنون در منطقه بوارین کنار پیکر طیبه شهدایی هستیم که طی چند روز اخیر در مناطق باتلاقی جزیره  پیدا شده‌اند. این شهدا متعلق به تک ایذایی والفجر8 و عملیات کربلای4 هستند.

وی افزود: بچه‌های تفحص موفق شدند در همین چند روزه 65 شهید را فقط در محدوده باتلاقی پیدا کنند که این شهدا از جمله چند غواص شهید به‌صورت دسته‌جمعی دفن شده بودند.
سردار باقرزاده با اشاره به نیاز عملیات تفحص به امکانات پیشرفته‌تر گفت: مسئولین، خیرین و هر کسی از هرجایی از کشور که نسبت به شهدا احساس وظیفه و دین می‌کند، بدانند که امکانات و دستگاه‌های ما در حدی نیست که بتواند در زمین باتلاقی پاسخگو باشد. بیل‌های مکانیکی در زمین باتلاق فرو می‌روند و خروج این‌ها از محل دشواری‌هایی را به‌همراه دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: من دست یاری به‌سوی همه عزیزان و هر کسی که بخواهد کمکی کند، دراز می‌کنم. کسانی که بیل باتلاق‌رو یا امکانات و بودجه‌ای در اختیار دارند، آزاد کنند. 4000 شهید دیگر را باید در خاک عراق کاوش کنیم.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین با اشاره به مراسم ورود پیکر شهدا به کشور گفت: در روز پنجشنبه 24 اسفندماه 96 با حضور مردم عشایر ایل بختیاری پیکرهای شهدا از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند. تا این لحظه پیکر 115 شهید از محورهای کاوش‌شده کتیبه و زبیدات پیدا شده‌اند. تعداد نهایی شهدایی که وارد کشور می‌شوند بعداً اعلام خواهد شد.
وی افزود: تعدادی از این شهدا بعد از ورود به کشور به ایذه می‌روند و تعدادی از آن‌ها خصوصاً شهدایی که مشهدی هستند برای سال تحویل به مشهد مقدس منتقل خواهند شد تا در سال تحویل مردم ایران کنار امام هشتم علیه السلام حضور داشته باشند.

 

۲۲ اسفند ۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید