خانه / نمایش جزییات خبر

زمینه بازدیدگردشگران داخلی و خارجی از پارک‌موزه‌های دفاع مقدس فراهم شود

زمینه بازدیدگردشگران داخلی و خارجی از پارک‌موزه‌های دفاع مقدس فراهم شود
معرفی داشته‌ها و ارزش‌های دفاع مقابل متجاوز برای همه کشورهایی که بخشی از تاریخ معاصر آنها را نبرد با دشمنان تشکیل می‌دهد مسئله مهمی تلقی می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، معرفی داشته‌ها و ارزش‌های دفاع مقابل متجاوز برای همه کشورهایی که بخشی از تاریخ معاصر آنها را نبرد با دشمنان تشکیل می‌دهد مسئله مهمی تلقی می‌شود. برای مثال در فرانسه یکی از دیدنی‌ترین مراسم درباره جنگ در خیابان شانزه‌لیزه و نزدیک برج ایفل در مقابل چشم هزاران گردشگر خارجی برگزار می‌شود و یاد کشته‌شدگان جنگ گرامی داشته می‌شود اما در ایران با وجود همه فرصت‌ها و داشته‌ها در این باره همواره به این ظرفیت‌ها بی‌توجهی شده است اما به نظر می‌رسد قرار است این بار اتفاقات تازه‌ای رقم بخورد. 
در همین ارتباط فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که یزد مخاطب جهانی دارد، گفت: ‌مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد باید پیام‌های انقلاب اسلامی را به مردم جهان منتقل کند. 
سردار «سیدمحمد باقرزاده» در جریان سفر به استان یزد در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با ایسنا، تأسیس پارک‌موزه دفاع مقدس را از مهم‌ترین اقدامات در راستای حراست از ارزش‌های دفاع مقدس دانست و ‌اظهار کرد: مکان‌یابی و پایه‌گذاری مرکز فرهنگی یزد کارشناسی و درست انجام شده است. وی با بیان این‌که مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد از نظر چینش محتوایی در ابتدای راه است، ‌افزود: ‌استفاده از هنر هنرمندان متعهد به همراه استفاده از فناوری‌های نوین از جمله اقدامات ضروری در این حوزه است. سردار باقرزاده برنامه‌ریزی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی یزد از پارک‌موزه دفاع مقدس را ضروری دانست و بیان کرد: ‌این طرح باید به عنوان مهم‌ترین طرح فرهنگی و هنری در سبد فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های کلان استفاده نمود پیدا کند. این مقام مسئول تسریع در رفع کاستی‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از دیگر اولویت‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی استان یزد عنوان کرد و افزود: پارک‌موزه دفاع مقدس آبروی تمام مردم استان و کشور است. 
وی با بیان این‌که پیام‌های عاشورایی مهمی در سناریوی پارک‌موزه دفاع مقدس یزد طراحی شده است، اظهار کرد: هنرمندانی که هنوز نسبت به ادای دین خود نسبت به موزه دفاع مقدس یزد اقدام نکرده‌اند باید هرچه سریع‌تر به این مهم پرداخته و با استفاده از هنر خود به انتقال مفاهیم انقلاب اقدام کنند. سردار باقرزاده در ادامه با اشاره به برنامه‌های در دستور کار برای افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد، خاطرنشان کرد: پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس در پارک‌موزه دفاع مقدس یزد به خاک سپرده می‌شود. 
سردار باقرزاده در پایان استفاده از فناوری‌های نوین و آخرین روش‌هایی که در موزه‌های جنگ دنیا در حال استفاده است را از دیگر اقدامات در دستور کار ستاد کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کر و گفت: سرعت عمل بیشتر در اجرای برنامه‌های رفع مشکلات مرکز فرهنگی دفاع مقدس کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های جاری این مرکز می‌کند. وی با اشاره به جهانی شدن یزد، گفت: ‌این موضوع که یزد مخاطب جهانی دارد بحث بسیار مهمی است و باید از این ظرفیت برای انتقال پیام‌های انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان استفاده شود. 
    فرماندهان نیروی دریایی 50 کشور از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید می‌کنند
از سوی دیگر امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که روز گذشته صورت گرفت، ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌ها و اقدامات این موزه گفت: در این مجموعه آثار خوبی ارائه شده که یادآور هشت سال دفاع جانانه ملت غیور ایران در برابر دشمنان قسم‌خورده است. 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال آینده، گفت: این اجلاس با حضور 50 فرمانده در ایران برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است تا این فرماندهان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کنند. امیر خانزادی هدف از بازدید فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از این موزه را آشنایی با حماسه‌های نیروهای مسلح و مردم ایران در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق که با پشتیبانی برخی از کشورهای غربی و شرقی صورت گرفت، عنوان کرد.
۹ دی ۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید