خانه / نمایش جزییات خبر

رئیس جمهور ونزوئلا از مزار شهدای گمنام به ملت خود سلام کرد

رئیس جمهور ونزوئلا از مزار شهدای گمنام به ملت خود سلام کرد
در سفری که رئیس جمهور ونزوئلا به ایران داشت، به همراه وزرای صنایع و معادن و مسکن و شهرسازی کشورمان در حرم شهدای گمنام شهر جدید پرند حاضر شد و از این نقطه مقدس به ملت خود سلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عطر خوش شهدای دوران دفاع مقدس نه فقط در ایران بلکه در تمام جهان پیچیده است و دشمنانی که از صدور انقلاب اسلامی در هراس بودند اکنون باید فهمیده باشند نه انقلاب اسلامی بلکه عطر شهادت را به جهان صادر کرده‌ایم.
باید در این نکته اساسی بیندیشیم که ملت ایران بدون برخورداری از ابزراهای پیچیده و نظامی و امکانات تبلیغاتی، چگونه و به کدام علت در چشم ملت‌ها، این گونه عزیز، پرجاذبه و مقتدر گشته و در حوادث گوناگون جهان تأثیر گذار شده است؟
این عظمت ملت ایران از برکت خون شهیدان و ایثارگری رزمندگان اسلام است و به طوری که چشم دنیا از این محبوبیت و عظمت ایران اسلامی خیره مانده است.
تمام مردم جهان می‌دانند که شهیدان ما نهال‌ انقلاب را آبیاری کردند و ریشه‌های این نهال، کره زمین را فرا گرفته است؛ هر سرزمینی که ایمان و توان دارد این ریشه‌ها را بر خاک خود نگه می‌دارد تا از هم پاشیده نشود.
بارها اتفاق افتاده که مسئولان کشورهای جهان وقتی که به سرزمین شهیدان و مقدس ایران قدم می‌گذاردند، با اقتدا به مقام معظم رهبری ـ که همیشه حرم شهید گمنام بر قدوم پربرکت ایشان متبرک شده است ـ حرم شهدای ایران را زیارت می‌کنند.
روز گذشته در ابتدای دیداری که «هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا با همراهی وزرای صنایع و معادن و مسکن و شهرسازی کشورمان از شهر جدید «پرند» داشت، شاخه گلی را بر مزار 5 شهید گمنام هدیه کرد، با احترام ایستاد و به این شهدا گرانقدر احترام گذاشت.
وی در آن لحظات روحانی که عطر شهدای گمنام در فضا پیچیده بود، اظهار می‌دارد: شهیدان با فدا کردن جانشان موجب پیروزی کشور می‌شوند همچنین پیروزی کشور، زندگی آنان را جاویدان می‌کند.
رئیس جمهور ونزوئلا ادامه می‌دهد: از این مکان مقدس و در جوار شهدای ایران به مردم ونزوئلا سلام می‌کنم.
«شهید گمنام، فرزند روح‌الله، متولد سال 1341، تاریخ شهادت 23 تیر 1361 در منطقه شلمچه و عملیات رمضان»، «شهید گمنام، فرزند روح‌الله، متولد سال 1348، تاریخ شهادت 19 دی 1365 در منطقه شلمچه و عملیات کربلای 5»، «شهید گمنام، فرزند روح‌الله، متولد سال 1346، تاریخ شهادت 18 بهمن 1361 در منطقه فکه و عملیات والفجر مقدماتی»، «شهید گمنام، فرزند روح‌الله، متولد سال 1345، تاریخ شهادت 18 بهمن 1361 در منطقه فکه و عملیات والفجر مقدماتی» و «شهید گمنام، فرزند روح‌الله، متولد سال 1337، تاریخ شهادت 18 بهمن 1361 در پاسگاه وهب منطقه فکه» شهدای گمنامی هستند که از 13 اردیبهشت 1381 مصادف با اربعین حسینی (ع) در شهر جدید پرند آرام گرفته‌اند و ملجأ آرامش همه عاشقان هستند.
 

۱ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید