خانه / نمایش جزییات خبر

هویت پیکر مطهر شهدای گمنام دانشگاه امام حسین(ع) شناسایی شد+تصاویر

هویت پیکر مطهر شهدای گمنام دانشگاه امام حسین(ع) شناسایی شد+تصاویر
هویت پیکر ۲ شهید گمنام شهرک ولایت دانشگاه امام حسین(ع) پس از ۳۵ سال مشخص شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، هویت پیکر مطهر شهید علی جنگروی و شهید مجتبی کریمی پس از 35 سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

 

شناسایی شهدا 7

شهید مجتبی کریمی

شناسایی شهدا 8

شهید علی جنگروی
روز گذشته سردار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) به همراه سردار محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) و جمعی از مسئولان آستان شهدای گمنام شهرک ولایت و معراج الشهدای مرکز با حضور در منزل خانواده این دو شهید والامقام خبر شناسایی پیکر مطهر فرزندان شهیدشان را به آنها ابلاغ کردند. همچنین پرچمی که این شهدا با آن تشییع شده بودند توسط مسئولین به خانواده های این شهدا اهدا شد.

شناسایی شهدا 4  

شناسایی شهدا 5  

شناسایی شهدا 3  

شناسایی شهدا 1  

شناسایی شهدا 2

حضور مسئولین در منزل شهید علی جنگروی

شناسایی شهدا 6

حضور مسئولین در منزل شهید مجتبی کریمی
 شهید علی جنگروی متولد 1340 و برادر سردار شهید جعفر جنگروی قائم مقام لشکر10 سیدالشهدا(ع) بود که در یکم مرداد سال 61 مصادف با شب قدر در عملیات رمضان در منطقه عملیاتی پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل شد. حاج احمد جنگروی پدر شهیدان جنگروی نیز در سال 1391 پس از سال‌ها فراغ و دوری از فرزندانش به دیدار آنها شتافت و آسمانی شد.
شهید مجتبی کریمی نیز متولد سوم خرداد سال 44 بود که در سن 18 سالگی در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شد. این شهید والا مقام دارای 4 برادر و 3 خواهر بود و حاج علی اکبر کریمی پدر این شهید در سال 94 به دیدار فرزندش شتافت و آسمانی شد.
پیکر مطهر این دو  شهید والامقام برای سالها در منطقه باقی مانده بود و  سرانجام پس از کاوش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان شهید گمنام شناسایی شده و در پنجم مهر ماه سال 80 به همراه 6 شهید دیگر در شهرک ولایت سپاه واقع در جنب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) به خاک سپرده می‌شود.
مراسم استقبال از خانواده دو شهید گمنامی که به تازگی در شهرک ولایت دانشگاه امام حسین(ع) شناسایی شده‌اند، فردا؛ یکشنبه 16 مهرماه 96 از ساعت 14:30 برگزار می‌شود. این مراسم در آستان مقدس شهدای گمنام ولایت واقع در اتوبان شهید بابایی، جنب دانشگاه امام حسین(ع) برپا خواهد شد.
۱۶ مهر ۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید