خانه / نمایش جزییات خبر

عقد آسمانی در جوار شهدای گمنام دانشگاه تهران

عقد آسمانی در جوار شهدای گمنام دانشگاه تهران
امروز 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس شاهدان عقد «مرجان شعبانی» و «سیدجواد مداحی خرم‌آبادی» از دانشجویان دانشگاه تهران بودند.

دانلود فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس شاهدان عقد «مرجان شعبانی» و «سیدجواد مداحی خرم‌آبادی» از دانشجویان دانشگاه تهران بودند.

* شهدای گمنام موجب نزول برکات در زندگی ما می‌شوند

سیدجواد مداحی خرم‌آبادی در خصوص برپایی مراسم ازدواج در محضر شهدای گمنام اظهار می‌دارد: شهدا در همه جا شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و بر این اساس بود این نقطه را برای نخستین روز زندگی مشترک انتخاب کردیم.
مرجان شعبانی نیز در این زمینه بیان می‌دارد: داشتن هدف بزرگ در زندگی موجب شد تا این نقطه مقدس را برای آغاز زندگی انتخاب کنیم و این امر موجب نزول برکات و معنویات و استوارتر شدن پایه‌های زندگی مشترک می‌شود.

* آرزویم برگزاری مراسم ازدواجم در کنار شهدای گمنام است

صغری بشیری دانشجوی رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه تهران در زمینه برگزاری مراسم عقد در جوار شهداي گمنام اظهار می‌دارد: همیشه به این فکر بودم که در آینده مراسم ازدواج خود را در مکان مقدسی برگزار کنم؛ این عروس و داماد امروز بابی را باز کردند که ما نیز مراسم ازدواج خود را در چنین محل معنوی برگزار کنیم.
وی ادامه می‌دهد: ازدواج یک مراسم شادی‌آفرین است و چه خوب است که این مراسم در نقطه‌ای که معنویت و نشانه‌هایی از جهاد و شهادت است، برپا شود که بی‌شک در خوشبختی زوج مؤثر خواهد بود.

* شهدای گمنام عروس و داماد را در مسیر سخت زندگی تنها نمی‌گذارند

مینا امینی دانشجوی رشته متالوژی دانشگاه تهران نیز در این زمینه بیان می‌دارد: این عروس و داماد زندگی خود را کنار شهدای گمنام آغاز کردند؛ وقتی این زوج اعتقاد قلبی داشته باشند، شهدا نیز در مراحل سخت زندگی آنها را تنها نخواهند گذاشت.

* زندگی این زوج جوان عطر شهادت گرفته است

الهام مریمی دانشجوی ارشد زبان عربی دانشگاه تهران اضافه می‌کند: این دومین عقد آسمانی است که در جوار حرم شهدای گمنام برگزار می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: متأسفانه شهدا را به برگزاری یادواره‌ها و چند قطعه عکس روی دیوارها محدود کرده‌ایم.این حرکت خوبی است که جوانان زندگی خود را در کنار شهدای گمنام آغاز کنند.
دانشجوی ارشد زبان عربی دانشگاه تهران می‌افزاید: برگزاری مراسم‌های ساده و بدون گناه موجب می شود که این عروس و داماد مشمول دعای شهدا و امام زمان (عج) شوند.
وی اظهار می دارد: انتخاب گلزار شهدای گمنام به جای سفره‌های مجلل عقد، موجب می‌شود که جوانان رشادت‌های رزمندگان اسلام را در طول زندگی فراموش نکنند و بدانند که آرامش امروز و فردایشان را مدیون خون شهدا هستند.

* آغاز زندگی در جوار شهدای گمنام، ترویج فرهنگ جهاد است

حمیدرضا پیمان‌فر یکی از دوستان داماد، بیان می‌دارد: معنویتی که در حرم شهدای گمنام حاکم است در آغاز زندگی این دوستان منتقل می‌شود و زندگی آنها را پربرکت می‌کند.
وی ادامه می‌دهد: این امر موجب ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بین جوانان خواهد شد و امیدوارم این عروس و داماد زندگی پربرکت با معنویت خاصی را داشته باشند.

* شهدای گمنام پشتوانه این زوج جوان هستند

وحید احمدی دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه تهران بیان می‌دارد: اگر مراسم‌های ازدواج با هزینه کم و در یک مکان مقدس مانند حرم شهدای گمنام برگزار شود، به نفع جوانان خواهد بود.
وی ادامه می‌دهد: آغاز زندگی با نام شهدا موجب جاری شدن برکات در زندگی این عروس و داماد می‌شود. آنها با امید به اینکه شهدا در زندگی مشترک آنها را یاری می‌کنند، زندگی خود را آغاز کرده و یقیناً شهدا آنها را یاری خواهند کرد.

* آغاز زندگی در جوار شهدای گمنام توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود

سمانه رضایی دانشجوی جغرافیا در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: انسان عشق حقیقی را در جوار حرم شهدای گمنام می‌تواند پیدا کند و آغاز زندگی در جوار شهدای گمنام توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.
وی ادامه می‌دهد: آغاز زندگی این عروس و داماد با ذکر صلوات در جوار شهدای گمنام موجب برکت و خوشبختی این جوانان می‌شود؛ این اتفاق مبارک قابل وصف نیست.

در این مراسم هدایایی از سوی حجت الاسلام محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مسئول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، مقیمی معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران و مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر به این زوج تقدیم شد.
در ادامه این مراسم عنوان شد که رئیس دانشگاه تهران و مدیرکل امور خوابگاه‌ها قول نخستین خوابگاه متأهلی را به این زوج دانشجوی شاهد و ایثارگر داده‌اند.

به گزارش شبکه خبر دانشجو نزدیک اذان ظهر دانشجویان دانشگاه تهران آرام آرام خود را برای حضور در مراسم جشنی آماده می کردند که فضای آن را فقط و فقط عطر صمیمیت و صداقت و معنویت پر کرده بود.

مراسم عقد زوج دانشجو در جوار حرم شهدای گمنام دانشگاه تهران

حضور رئیس دانشگاه تهران و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در کنار جمع کثیری از دانشجویان که منتظر جاری شدن خطبه عقد دوستان خود بودند بسیار جذاب و دیدنی بود.

مراسم عقد زوج دانشجو در جوار حرم شهدای گمنام دانشگاه تهران

حجت الاسلام کلانتری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران قبل از جاری شدن خطبه عقد به قرائت اشعاری پرداخت که حضرت فاطمه زهرا(س) در شب ازدواج خود با امیرالمومنین علی(ع) در وصف ایشان سرود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا ازدواج خود با علی(ع) را افتخار دانستند، گفت: امروز بعد از 1400 سال از ازدواج این دو بزرگوار می گذرد و روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که هیچ جمله ای بهتر از آن نیست که زن به همسرش بگوید که به تو افتخار می کنم و مرد نیز بگوید که تو را دوست دارم.

مراسم عقد زوج دانشجو در جوار حرم شهدای گمنام دانشگاه تهران

این جا بود که صدای هلهله دانشجویان بلند شد و خطبه عقد در حالی جاری می شد که صدای دانشجویانی که همزمان با هم گفتند «عروس رفته گل بچینه» در فضای دانشگاه پیچیده شد.

این زوج دانشجو زندگی مشترک خود را با تجدید پیمان با آرمان ها و ارزش های شهدا و امام راحل آغاز کردند.

اکنون که بال در بال چلچه های عاشق راه آشیانه آرامش و تعالی را در پیش گرفته ایم در پیشگاه او که هستی مان عطای اوست از منشور نورانیتش قرآن مجید، برای پیمودن این راه مدد می جوییم.

مراسم عقد زوج دانشجو در جوار حرم شهدای گمنام دانشگاه تهران

این زوج دانشجو ارواح شهدا را واسطه عهد خویش قرار دادند و به صلابت تمام کوه ها پیمان بستند که در تحقق ارزش های متعالی در زندگی خود بکوشند.

حالات دانشجویان با مشاهده این عروس و دامادهای دانشجو دیدنی بود برخی با اشک شوق و برخی با حسرت ناظر مراسم ازدواج دانشجویانی بودند که بهترین لحظه زندگی خود را در کنار مزار شهدای گمنام آغاز می کردند.

در این میان برخی گریه می کردند و برخی برای خوشبختی دوستان خود آرزوی سعادت داشتند.

جمله «وعده همه مجردها در کنار مزار شهدای گمنام» از حجت الاسلام کلانتری که با تشویق و هلهله دانشجویان همراه بود پایان بخش این مراسم بود.

مراسم عقد زوج دانشجو در جوار حرم شهدای گمنام دانشگاه تهران

 

۵ آبان ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۸۹
ناشناس
۱۳۹۰/۰۸/۳۰ Iran
2
0
0

حسرت خوردم که ایکاش من هم چنین کاری را می کردم

ناشناس
۱۳۹۰/۰۷/۲۸ Iran
5
0
0

اولا تبریک میگم بهشون دومادعا میکنم تا زندگی سرتاسر با نورشهدا داشته باشندالبته اگرازدعای گربه سیاه بارون بباره.یاعلی

سحر
۱۳۹۰/۱۱/۲۴ Iran
5
0
0

مبارکه ایشاا... توفیق داشته باشیم ماهم زندگی مونو به نور شهدا منور کنیم.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید