خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده/علمای اهل سنت طلایه‌دار وحدت و همبستگی در ایران اسلامی هستند

سردار باقرزاده/علمای اهل سنت طلایه‌دار وحدت و همبستگی در ایران اسلامی هستند
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش موثر علمای اهل سنت در تحکیم وحدت و برادری در کشور، گفت: علمای اهل سنت طلایه‌دار وحدت و همبستگی در ایران اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار محمد باقرزاده در آئین افتتاح مکتبخانه و حوزه علمیه  روستای «کسگن قوجق» گنبدکاووس در دهستان آقآباد با اشاره به ایام وفات حضرت زینب (س) و تسلی این مناسبت، اظهار کرد: ارادت اهل تسنن و برادران و خواهران ترکمن ما به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همواره و در همه مناسبتها مشهود و ملموس بوده استوی با بیان اینکه امروز افتتاح این مرکز قرآنی و دینی در گنبدکاووس با همکاری و همیاری برادران اهل تسنن به نوعی تلاش برای ترویج معارف دینی و اعتلای اسلام است، افزود: بنده در ایام انقلاب نیز مدتی را در استان گلستان حاضر بودم و برای آسفالت جاده گمیشان در آزمایشگاه فنی خاک مشغول شدم و از همان زمان به ترکمن صحرا و مردمانش ارادت ویژه‌ای پیدا کردم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در تاریخ ایران اسلامی مردمان ترکمن همواره افرادی صمیمی، گرم و مقید به آداب دینی و اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: مردمان اهل سنت و ترکمن‌های عزیز در دفاع مقدس نیز با تقدیم صدها شهید به انقلاب اسلامی صفحات درخشانی را در دفتر افتخارات نظام اسلامی رقم زده‌اند.

باقرزاده با بیان اینکه حضور برادران و خواهران اهل تسنن و ترکمن دوشادوش شیعیان در حراست از انقلاب و کشور برای همه ما دلگرمی است، اضافه کرد: عشق و دلدادگی ترکمن‌ها به سرزمین ایران اسلامی و انقلاب همواره در سال‌های متمادی مشهود بوده است.

وی با اشاره به تقید ترکمن‌ها و اهل سنت برای اعزام فرزندانشان به سربازی در موعد مقرر، گفت: تقریبا بنا بر اطلاعی که ما داریم کمتر موردی را می‌توان یافت که این برادران در امر خدمت سربازی تاخیر و غیبتی داشته باشند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف میان اهل سنت و تشیع در ایران اسلامی، تاکید کرد: وحدت میان اهل تشیع و تسنن در کشورما بی‌بدیل است و این علمای اهل تسنن هستند که طلایه‌دار وحدت اسلامی میان مذاهب در کشورمان هستند.

باقرزاده گام اول برای تعمیق وحدت و همدلی در ایران اسلامی را تلاش علمای اهل تسنن برای تبیین وحدت و برادری در ایران دانست و ادامه داد: ما از شما عزیزان انتظار داریم که آنچه به واقع در کشور عزیزمان از برابری و برادری میان اقوام و مذاهب می‌بینید به دنیا مخابره کرده و انعکاس دهید تا دشمنان از هرگونه توطئه‌ای در این زمینه مایوس شوند.


اهل سنت  


اهل سنت

۲۵ فروردین ۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید