خانه / نمایش جزییات خبر

سخنرانی آیت الله محسن اراکی در معراج شهدای اهواز

سخنرانی آیت الله محسن اراکی در معراج شهدای اهواز

  به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، آیت الله محسن اراکی«دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب» در معراج شهدا حضور پیدا کردند و ضمن زیارت پیکر مطهر ۱۴ شهید تازه تفحص شده به سخنرانی میان زائرین راهیان نور پرداختند. متن این سخنرانی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسانی که از دست اندر کاران راه اندازی سفرهای راهیان نور بودند بدانند که این کار خودشان نبوده کار آن الهام الهی بوده که تو دلشان انداخته این کار را انجام بدن چون این مطلبی که راهیان نور دارند روی آن پافشاری می کنند پیامی که راهیان نور به دنیا می رسانند و به همه ی امت ها می رسانند این پیامش در قرآن کریم که جمع وفادران در پیمان با خدا است که بخشی از آن ها به شهادت می رسند ولی بخش از آن ها همچنان بر سر آن پیمان استوار می مانند و آن راه را ادامه می دهند این نکته را می خواهم عرض کنم بشارت چه بشارتی است قرآن کریم می فرماید

وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً  " شهدا را شما مرده حساب نکنید وقتی آن ها زنده اند زنده بودن آن ها اینه اولاً عند الربهم یرزقون هستند و  رزق الهی نصیب آن هامیشود

کاراهای رزق الهی چیست؟

جای بحث این موضوع اینجانیست خود مفصل این بحث کردم که رزق الهی نصیب شهداست ولی این خصوصیت دوم را عرض می کنم.

"وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا " این لم یلحقو بهم که هنوز به آن ها ملحق نشده است که در آینده به آن ها ملحق می شوند به این کسانی که به آنها ملحق نشدند ولی تو راه آن ها هستند، مثل همان ها بر سر پیمان مانده اند این ها مژده می دهند کهأَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یَحزَنونَ" مژده می دهند به بازماندگانشان ، مژده می دهند به دوستانشان ، به ادامه دهنده گان راهشان

 که اولاً خوفی به دل راه ندهیدو در برابر دشمن هیچ ترس و واهمه ای به دل راه ندهید و اندوهگین هم نباشید "وَلا هُم یَحزَنوُن"

 بله ما از اینکه شهدامون از دست دادایم دلمون می سوزه این دل سوختن ، این اشک ریختن ها، این غیر از اون حزنی است که آدم را سست کند.

 ما دو جور حزن داریم یک نوع یحزنی است که این حزن نشان دهنده سلامت قلب هست که آدم دوست مؤمنی رو ازش جدا میشه ،

عاطفه انسانی اقتضا می کند که آدم برای جدایی اشک بریزه دلش بسوزه میگه پاره ای از شخصیت او از او جدا شده درد داره ، درد روحی دارد مثل کسی که زخمی بر بدنش عارض شود.

 خب وقتی زخم میاد آدم دردش می گیره نمیشه آدم بگوید چون انسان مؤمنیه هیچ دردی نباید متحمل بشود. طبیعی است که باید درد بکشد منتهی یکی هست وقتی درد کشید که درد او از ادامه راه باز می دارد.

 یکی هست وقتی درد کشید در ادامه راه مصمم تر می شود عزم اش قوی تر می شود در ادامه راه این درد تبدیل به انرژی زنده ای می شود که او را پایدارتر می کند در ادامه راه حزن اهل ایمان بر شهدا چنین حزنی است ، آن بنده خدا که از عزیزان ما بودند ازدست دادن اون ها  برای ما سنگین است. دلمان می سوزه اما این حزن اون حزنی نیست که ما را سست کند " ولاهم یحزنون "  از دست دادن شهدا برای ما حزنی نیست که بگوییم : آه چی شد. ، چقدر از دست دادیم .

چیزی از دست ندادیم حالا بعضی از انسان هایی که نه جبهه رو می فهمند نه معنی شهادت رو می فهمند نه معنی ایستادگی رو نه معنی جهاد رو نه معنی مقاومت رو نه معنی ایثار را.

در یکی از آیات قرآن آمده است که  شهدا به بازماندگانشون میگویند و بشارت میدهند که حزن و اندوه به دل راه ندهید.

این که یک ملتی وجود داشته باشه که حاضر باشد در برابر دشمن ایستادگی کند و برای دست یابی به اهدافش بهترین هاشون را در این راه فدا کنند، این جای خوشحالی دارد یا جای بدحالی؟!!!

 این جای خوشحالی دارد ما احساس عزت می کنیم احساس قدرت می کنیم ازاینکه توانسته ایم این عزیزانمان را در راه خدا داده ایم و اعلام می کنیم همچنان در این راه پایداریم.

 بشارت می دهم که  اولاً به کسانی می آیند که خوفی نداشته باشید، حزنی نداشته باشید این تنها توصیه نیست، توصیه ای تنها نیست بیان یک سنت، بیان یک تأثیر تکفینی و قهریه شهید دادن است.

وقتی یه امتی آماده می شود برای تقدیم این شهیدان نتیجه اش این می شود که بازماندگان این شهیدان دیگه خوف نخواهد داشت اینهایی که امروز گاهی می بینید تو حرفاشون این ور و آن ور گاهی می گویند که آقا ما نمی توانیم با آمریکا مقابله کنیم، آمریکاست مگه میشه با آمریکا در افتاد ما البته با کسی در نمی افتیم که البته از اول اسلام رسول اکرم (ص) پیامش پیام جنگ نبوده ما با کسی جنگ نداریم ما پیام مان پیام فضیلت ، عدل  و تقواست.

 خب البته کسی که پیام عدل و تقوا و پاکی در جامعه سر بدهد می خواهد یه جامعه ی عادلانه ی مبتنی بر ارزش ها  برپا کند خب عناصر آلوده و عناصر زشت بیکار نمی نشینند.

در برابر این جریان جنگ راه می ندازندوقتی اون ها جنگ راه انداختند باید چه کرد؟ با آن ها باید ایستادگی کرد ما جنگ با صدام را که راه نینداختیممگر ما با منافقین جنگ را شروع کردیم؟

خوب دقت کنید منافقین چه کردند ، توی این منطقه اعلام جنگ مسلحانه کردند برعلیه نظام تا قبل از جنگ مسلحانه این ها آزادانه تو مملکت می گشتند کسی با آن ها کاری نداشت که اون ها جنگ مسلحانه را اعلام کردند.

جنگ مسلحانه اعلام کردند نه جنگی که تو جبهه باشه تا معلوم بشه طرف مقابل کیست.

 رفتن کیا رو کشتن؟بقال و قصاب و کارگر و پیشه ور و این مسجدی های بیچاره را کشتندیک آدم متدینی که رفته مسجد، در راه تروراش می کردند، می کشتندهزاران انسان بی گناه این ها اینجوری به عنوان جنگ مسلحانه ترور کردند. 72 شهید بزرگوار ما رو در انفجار حزب جمهوری اسلامی شهید کردندرئیس جمهور ما ، نخست وزیر ما، دادستان کل ما، فرماندمان بزرگ نظامی ما، اینها را شهید کردند.
خب حالا باید با اینها چی کار کرد؟ با اینها حکم شان را خدا گفته چه کنیم، گفته جزاشان باید کشته شوند.

من دیدم یه آدمی از این عمامه به سرهای منحرف که از این کلیپ هایی که پخش کردند، همین از این رهبران تشییع انگلیسی توی کلیپی هست ازش پخش کردندخودم دیدم توی صحبتی این آدم بی سواد می گویند که منافق رو می کشندیعنی اعتراض می کند در جمهوری اسلامی منافقین کشته شدندمیگه حکم منافق کشتنه؟آقا جان قرآن کریم به صراحت میگوید باید منافق کشتحرف صریح قرآن هست
تو آدم بی سوادی که عمامه به سر هم هستی و ادعایی هم می کنی و میشینی روی منبر حکم منافق کشتن نیست.؟!!

قرآن صریح میفرماید حکم منافق کشته شدن استولی امر رسول اکرم (ص) در اون شرایط اول اسلام اختیار دارد که بعضی ها رو عفو کند، بعضی ها رو عفو کرد این  حکمش نکشتن نیست در رابطه با دولت ولی عصر(عج) به صراحت آمده در دولت ولی عصر(عج) دیگه منافقی زنده نمی زارد.

 آیات آخر سوره سجده قرآن کریم اشاره به این مطلب شد که می فرماید هی به ما میگوند پس کی این ظهور امامتان و این دولت جهانی تانپس کی این فتح بزرگ اتفاق می افتد

چون در قرآن کریم دو فتح وجود داره به دو فتح اشاره شده یکی فتح اول که همون فتح مکه و فتح به دست رسول اکرم به رهبری وجود مقدس بود.

بعد اشاره شده فتح دوم ،فتحی است که به دست فرزند رسول خدا مهدی موعود ما محقق خواهد شد که از این فتح حضرت امام زمان رهبری می کند که در قرآن کریم می فرماید که این معاندین و مخالفین شما این فتح دوم شماست.

 کو یوم الفتحی که میاد دیگه مثل روز اول نیست که اون هایی که ایمان نیاوردن زود دستشون رو بالا کنن که ایمان آوردیم

 ایمان منافقانه میگه ایمان اون ها رو قبول نمی کنه به اون ها مهلت داده نمیشه اون مهلتی که در روز اول بهشون داده شد دیگه در روز آخر در فتح اکبر این مهلت به آن ها داده نمی شود.

 منتظر باش این وعده محقق خواهد شد. که ما تو بعضی از مباحثمان توی کتاب "سنن القیاده" ظاهراً معین کرده ایم که دو انتظار در قرآن کریم بهش اشاره شده یک انتظار اهل حق یک انتظار اهل باطل است.

 همون طوری که ما منتظریم آن ها منتظرند.

کار نداریم به این مسئله بپردازم که مسئله قتل منافقین یه اصل قرآنی است حکم منافق قتل هست بلکه منافق اقوای در حکم قتل است در بین منافق این بحث فقهیه نمی خواهیم وارد بحثش بشویم این احکام صریحه قرآن است. این ها چیزهایی که قرآن به صراحت همیشه روشن نیازی به تفسیر ندارد در جای دیگر هم باز قرآن تفسیر دارد به اینکه منافقین را باید کشت ولی خب ولی امر اختیار عفو دارد هم منافقین را می تواند عفو کند هم غیر منافق را همین طور که در جمهوری اسلامی اینطور هم شد و گاهی منافقین را عفو شدند. از عالی ترین تصمیماتی که حضرت امام گرفت که این تصمیم ها از نوع تصمیم های انبیاست.

عزل آقای منتظری این یکی از تصمیم های عجیب امام است که اگر این تصمیم را نمی گرفت اثری از انقلاب باقی نمی ماند از زمان شاه هم بدتر می شد.

 تصمیم دیگر امام لزوم اجرای قوانین الهی بر منافقین بود بر منافقینی که توبه نکردند من از خود آقای منتظری تعجب می کنم که به تو می گفتند فقیه !!!

چطور جرأت می کردی در مصاحبه ای ادعا کنی چرا منافقین را کشتند.

مگر خودتان فتوا نمیدید که محارب و منافقینی که رهبر آن ها زنده باشد باید کشت رهبری که با صدام ملاقات داشته است و به کمک لشکر صدام رفته است و علیه ایران جنگیدن و به شهرهای ما حمله کردند و به زن و فرزندان ما رحم نکردند و همچنین ترورهای سازمان یافته ای که انجام دادند تویی که ادعای فقاهت می کنی چطور می گویی این ها نباید کشته شوند تو مگر فقیه نیستی حکم همه ی فقها بر این است که منافقین باید کشته شوند.

امام(ره) هم گفت این هایی که داخل زندان از منافقین هستند توبه کننددست امام(ره) درد نکند دست آن هایی که حکم امام را اجرا کرده اند درد نکند دست آن هایی که حد الهی را جاری کردند درد نکند.

 ملت ما باید به آن هایی که حد الهی را برای منافقین جاری کردند بگویند درود بر شما که این حد الهی را اجرا کرده اید، این حکم هم شرعی است و همه ی عقلا بر این حکم معتقدند.

 مگر این آمریکایی ها نیستند که بمباران می کنند کشوری را به بهانه ی اینکه شاید یه کسی از اینجا قصد حمله به کشور آمریکا را داشته باشد!

 به همین بهانه آمریکایی ها چقدر آدم را کشتند و این هم حرف برای ملت آمریکا مقبول است چطور شما وقتی پای این حرف ها به میان می آید عقل و عرفانتان کار نمی کنداگر عقل است عقل می گوید باید این ها را کشتاگر عرف است عرف می گوید این ها را باید کشتاگر شرع است شرع هم می گوید باید این ها را کشت.

 این از بزرگترین عالی ترین بهترین تصمیمات امام (ره) بود و اگر این تصمیم را امام آن روز نمی گرفت با این جو سازی هایی که دشمن می کند کسی جرأت همچین تصمیمی را نداشت چون تصمیم بزرگی است.

حضرت امیر (ع) صحبتی دارد در مورد خوارج که می فرماید که اگر من این خوارج را نابود نمی کردم و با آن ها نمی جنگیدم دیگری جرأت بر این کار نداشت.

 از حرف برمی آید که اگر حضرت امیر (ع) خوارج را از بین نمی برد این ها برای تمام تاریخ مشکل ساز می شدند.

 برگردیم به اصل بحث، خیلی ها ادعا می کنند که نکند کاری کنیم که آمریکا بدش بیایدما باید کاری کنیم که آمریکا خوشش بیاید، نکند به ما حمله کند.

 بعضی ها هم ادعا می کنند که ما فلان کار را کردیم تا جلوی جنگ را بگیریم جلوی جنگ را رزمندگان ما هم می گیرند.

 آن چیزی که جنگ را از ما دفع می کند قدرت ماست نه کوتاه آمدن در برابر دشمن کوتاه آمدن در برابر دشمن برای دفع جنگدفع جنگ یعنی خوف یعنی ترس از دشمن و ما از آغاز جنگ طلب نبودیم و نیستیم مگر ما جنگ باصدام را آغاز کردیم ؟

مگر ما جنگ با منافقین را آغاز کردیم؟ و نه جنگ های دیگری که در منطقه اتفاق افتاده است ما در هیچ جنگی آغازگر نبودیم و هنوز هم همین راه را داریم و ما اهل آغاز جنگ نیستیم ولی مرد جنگ هستیم ، ما مرد جنگیم گذشته ی ما و وضعیت کنون ما نشان دهنده ی آن هست که ما مرد جنگیم.

همین راهیان نور یکی از گواهی های است که ما مرد جنگیم و ما بازماندگان شهدایی هستیم که خدا در مورد آن ها فرمود: " وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مابَدَّلُوا تَبْدیلاً  " نتیجه بد پیمان ماندن آن بشارت بر نکته ای است که این شهدا به بازماندگان و ادامه دهندگان راهشان می دهد که خوف به دل خود راه ندهید این که آقا می فرماید: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این حرف تبلیغاتی و سیاسی محض نیست حرف قرآنی است این حرف، حرف قانونمند است این حرفی است برخواسته از یک سنت همین سنتی که عرض کردم.

ما ملت شهید داده ای هستیم ما ملتی هستیم که پای حرف شهیدان ایستاده ایم ما ملتی هستیم که پای پیمان شهیدان ایستاده ایم اگر چنین است ترسی به دل راه نمی دهیم و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

نه آمریکا هیچ قدرت دیگری هیچ غلطی نمی تواند بکند این که  هیچ غلطی نمی تواند بکند نتیجه چیست؟

 «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یَحزَنونَ » که می گوید خوفی به دل راه ندهید و به ایستید.

راه ما ادامه دارد «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ » این باقی مانده شهدا و این بازماندگان روحیه شان اینگونه است قرآن می فرماید : یه عده ای می آیند برای آنچه دل مؤمنی را خالی کنند و آن ها را بترساند و بگویند که دشمن خیلی قدرتمند است.

در روایت داریم آمدند این حرف را بین مسلمین پخش کردند که دشمن خیلی قوی است و همه ی جزیره العرب برعلیه شماست و شما را محاصره می کنند و از بین می رود همه ی عرب ها را هم همراه خود کردند حتی یهوید و نصارا و ...

«و قالوا حسبن الله و نعم الوکیل ان قلبو و نعمت من الله من فضله و لم یستحزو » این کسانی که در خط و راه شهیدان هستند و در برابر امواج تبلیغاتی دشمن می ایستند می گویند خدا برای ما بس است.

«فان قلبوا به نعمت الله و فضل » این نعمتی که خدا در این آیه می گوید خیلی حرف در آن نهفته است بنده خیلی مختصر به آن اشاره می کنم این نعمت چیست.

این نعمت وحدت است ، وحدت حول رهبری الهی است یعنی نتیجه پایداری در برابر دشمن و نتیجه نترسیدن در برابر دشمن این است که جمع مؤمنین جمع مستحکمی می شود در برابر رهبری و مطیع رهبری و متحد و یک پارچه دوره رهبری.

این را از کجا می گوییم ؟ «و أعتسمو به حب الله جمیع ان و لا تفرّحوا و ذکروا نعمت الله علیکم اذ قلتم اعدا عن و الافه بین قلوبهم و اسبحتم به نعمت هی اخوانم » این همان نعمت است این نعمتی که اینجا اشاره به آن می شود آن هایی که پایداری می کنند بر عهدی که با خدا بسته اند راه شهیدان را ادامه می دهند و به دشمن نه می گویند و می گویند ما نمی ترسیم از دشمن و در دل خود ترسی ازدشمن راه نمی دهند این ها چه کسانی هستند این ها آن هایی هستند که دوره پرچم رهبری مستحکم ایستاده اند و از رهبری اطاعت می کنند قطعا مراد از آیه «و اعتسموا به حبل الله» رهبری الهی است.

و به یاد آوری نعمت خداوند را زمانی که پراکنده بودی و با نعمت خدا شما یکی شدید و شما یک دل و یک دست و متحد و یک پارچه شدید.

شما دربرابر شاه و تمامه قدرت هایی که پشت سر شاه بودند صدام و تمامه قدرت هایی که به آن کمک می کردند ایستادگی کردید و همه را نابود کردید و امروز نیز همه می گویند که ایران قدرت او منطقه است امیدواریم خداوند متعال رزمندگان ما رو ملت ما را رهبر ما را از گزند دشمنان مصون بدارد و شاهد پیروزی های پشت سر همه امت حزب الله در سراسر دنیا و در منطقه باشیم امیدواریم که ان شاالله در سوریه فتحی بزرگ نصیب امت حزب الله شود و شر گروه های تکفیری و منافقین نوع جدید از سر جهان اسلام دفع شود.

والسلام علیکم ورحه الله و برکات

۹ فروردین ۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید