خانه / نمایش جزییات خبر

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی /حضرت زهرا(س)جلوی اینکه مردم به مسیر غلط بروند را گرفت....

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی /حضرت زهرا(س)جلوی اینکه مردم به مسیر غلط بروند را گرفت....
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سخنرانی رییس حوزه های علمیه کشور در شب ولادت حضرت زهرا حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در معراج شهدا اهواز انجام گرفت. بخشی از این سخنرانی به شرح زیر می باشد: 
در دو محور عرایضی را کوتاه تقدیم میکنم اما محور اول بحث کوتاهی در مورد ظهور و امام عصر و مشخصا درباره  انحرافات و آسیب هایی که در قصه مهدویت وانتظار وجود دارد .
 مقدمه این محور و بحث اولم را این جمله قرا می دهم که از دوستان تقاضا میکنم به این بحث بعنوان یک مبحث اعتقادی و معارفی عنایت بفرمایید 
از بعد از رحلت رسول اکرم  اگر شما تاریخ ائمه هدی را ورق بزنید ‌یک پدیده ای می بینید که بسیار پدیده رایج و شایع بود و آن پدیده به اصطلاح امروز ما ریزش است.  پیاده شدن از قطار امامت اثنی عشری است امامت دوازده گانه ائمه هدی و خلافت این ها بعد پیامبر خدا این یک اصل ریشه دار در تاریخ انبیا و توحید است یعنی این قصه بعثت پیامبر و دوازده نور پاک این قصه از زمان آدم شروع می شود. در  زبان همه انبیا الهی آشکار و نهان صریح و  غیر صریح این قصه بیان شده که پیامبری مبعوث خواهد شد  و بعد از او سلسله خلفا او و جانشینان او دوازده نفر خواهند آمد  این قصه تاریخی است واینجور نیست که زمان پیامبر خدا مطرح شده باشد از اول خلقت آدم این قصه مطرح بوده است اما شما بلافاصله بعد از ارتحال رسول خدا می بینید در این قطاری که باید حرکت کند و جامعه اسلامی همرا ه نبوت و رسالت به این دوازده نور پاک  و زنجیره آسمانی اعتقاد پیدا کند. این نشد منتها وقتی شما به تاریخ مراجعه می کنید اولین ریزشها بعد از پیامبر شروع شد حضرت فاطمه زهرا (س) جلوی اینکه همه مردم در یک مسیر غلط بروند را گرفت این کار بانوی بزرگ بود . شما به تاریخ که مراجعه بکنید خواهید دید که هر امامی که به شهادت رسیده بلافاصله یک دو سه چهار شعبه انحرافی بعد از آن امام پیدا شده است یعنی کسانی که از این قطار پیاده شدندمسیر غلط  و کج راهه را پیمودند بعد از امیرالمومنین چنین بوده بعد از امام حسن بوده بعد از امام حسین بوده بعد از امام سجاد بوده همینجور شما بیایید تا امام عسکری ، کتاب های ملل و نحل را مراجعه بکنید خواهید دید این  را شاید چهل پنجاه تا شاید بیش از این باشد از گروه های انحرافی ما می بینیم که در تاریخ اسلام شکل گرفته اند وهمراه اون راهی که حضرت محمد مصطفی (ص) نشان داده بود جلو نیامدند .
پیامبر فرمود بود خلفای من دوازده نفرهستند . خیلی جالبه که همین جمله در صحیح بخاری آمده است . صحیح بخاری معتبرترین کتاب اهل سنت است . این خلفای اثنی عشر در کتاب صحیح بخاری آمده است یعنی در معتبرترین کتاب آنها این دوازده گانه آمده است . حالا در تفسیرش آدم هایی آمده اند تلاش بکنند دوازده تا را بر بنی امیه تطبیق بدهند نشده بر بنی مروان نشده دو تا با هم جور در نمی آید بنی عباس را که بیاورید جور درنمی آید هیچ طوری جور در نمی آید این دوازده تایی که در متون خود اهل سنت آمده فقط با این تئوری شیعه سازگار است ولی تو این قطار بعد از هر امامی می بینیم چند گروه پیاده شده اند مثلا بعد از امام صادق چند جریان انحرافی پیدا شده که این که اینها می گفتند یا امام صادق غائب است یا بعد از امام موسی بن جعفر همینطور ، مثلا بعد از امام موسی بن جعفر خیلی جالبه که بدانید یک گروهی پیدا شدند اسمشان  واقفیه است واقفیه یعنی آنهایی که از ایستگاه پیاده شدند قائل به وقف شدند قائل شدند که امام موسی بن جعفر اصلا غائب شده و امام رضا را قبول نداشتند. همین جور بعد از هر امامی جمعی را ما می بینیم که منحرف شده اند زدند به بیراهه همراه اون امام بعد به  پیش نیامدند این یک جریان است . حالا از مجموع این سی تا چهل تا پنجاه تا جریان انحرافی که همراه ائمه نیامدند جلو در وسط راه جداشدند از اینها امروزه یکی دو تا باقی نمانده است یکی مثلا زیدیه است که از امام سجاد جدا می شوند یا اسماعیله هستند که هفت امامی هستند و گروه های معدودی مهمترینش اینها هستند غالب این گروه های انحرافی منقرض شده اند و تشیع اثنی عشری در میان جامعه شیعه به عنوان یک اصل بسیار قوی و مستدل و برهانی تثبیت شد .انحرافات تاریخ تشیع یکی از پایه هایش این ریزش بعد از هر امامی است جدا شدن یک گروهی بدلایل اخلاقی روحی معنوی اعتقادی اجتماعی سیاسی از امتداد امامت از امیرالمومنین تا امام زمان است.خیلی از انحرافات در این مسیر پیدا شده است .

اما بحث دیگر آنهایی که همراه امام آمدند جلو شدند دوازده امام ، اثنی عشری ، رسیدند تا امام عصر و امام عصر هم امامی که غایب شد و غیبت امام عصر هم یک قصه بسیار مستدل و کاملا برهانی و تاریخی است  بعد از امام عصر ما قصه  انتظار داریم .بعد امام عصر و غیبت امام عصر ما شاهد چند انحراف هستیم که من تعدادی از انحراف بعد امام عصر را در این شب نورانی و در جوار شهداء گرانقدرمان به عنوان بحث اعتقادی خدمت شما عرض می کنم .

آنهایی که همراه این قافله آمدند تا امامت حضرت ولی عصر اعتقاد پیدا کردند آنها هم در طول این تاریخ بیش از هزار سال در معرض یک سلسله آسیب ها بودند . همین الان هم با این آسیب ها مواجهیم . تو همین فضاهای مجازی این خطرها و انحرافات را ترویج می کنند نسل جوان شیعه و امت اسلام در ایران و عراق و کشورهای دیگر مورد تهاجمند از این حیث که توضیح خواهم داد . 

بعد از امام عصر اعتقاد ما با استدلال های واضح غیبت صغری ، غیبت کبری ، انتظار امام و مساله مرجعیت و ولایت و نیابت عامه امام  عصر است ، این اعتقادات ماست . ولی در طول این تاریخ بیش از هزار سال چهار پنج تا انحراف خیلیجدی  ما شاهد هستیم یک ادعای مهدویت های دروغین شما اگر تاریخ را ورق بزنید می بینید در طول تاریخ بیش از هزار سال از زمان غیبت امام عصر کسانی ادعای مهدویت کردند همین الان هم یکی دوتا از این آدم های مسخره این ادعا را دارند .می گوید آن مهدیی که مورد انتظار هست و وعده داده شده منم . درحالیکه آن علائم و شواهد برهان های واضح دارند آدم های دروغگویی پیداشده اند ادعای مهدویت کرده اند . دو کسانی ادعای نیابت خاصه کرده اند . نیابت دو قسم است یک نیابت خاصه داریم یک نیابت عامه . نیابت خاصه یعنی اینکه من مستقیما با امام در ارتباطم . این چهار تا بود زمان غیبت صغری بعد هم پرونده اش بسته شد و خود امام زمان به آخرین نایب خاصش فرمود دیگر بعد از تو کسی نیست . ولی ما در طول تاریخ گاهی شاهد بوده ایم ادعای نیابت خاصه می کرده اند یعنی من با امام ارتباط دارم ارتباط خاص . قصه بهائیت هم که شما شاهدش هستید این نحله دروغینی که بازیچه دست غرب و استعمارغرب و صهیونیست ها هستند از همین جا شروع شد این آقای مدعی اول ادعا کرد که من بابم ، نائب امام زمانم ، بعد دیوانگیش آمدجلو ، دست های خارجی هم اورا تقویت کردند گفت نه بابا من نائب نیستم من خود امام زمانم باز شیطان اورا پیش برد پله سوم آمد گفت که نه من بالاترم من اصلا پیغمبرم گاهی هم می گویند تا پله چهارم آمد ادعای خدایی کرد ولی شروع ای انحراف از ادعای ارتباط خاص با امام و ماموریت خاص و نیابت ویژه بود . 

انحراف سوم چیزی است که به نام توقیت می نامند یعنی یک عده ای در طول این تاریخ آمده اند گفته اند که فلان تاریخ امام زمان ظهور می کنند قبل از اینها خود امام فرمودند کذب وقاتون ، ظهور علائم  دارد نشانه ها دارد راهها و پرچم های روشن دارد   . و همینطور هرکس بیاد بگوید فلان تاریخ ، فلان تاریخ این معلومه که از اول دروغ است . تعیین وقت معین برای ظهور امام زمان . هرکس اینگونه حرف بزند غلط است .

 

۳۰ اسفند ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید