خانه / نمایش جزییات خبر

شریعتمداری/ آنهایی که باید پای این گود سینه بزنند شما هستید

شریعتمداری/  آنهایی که باید پای این گود سینه بزنند شما هستید
در بحث جنگ نرم به قول آقا در جنگ سخت طرف مثلا ترکش میخورد یا تیری میخورد و به شهادت و اوج می رسد اما ترکش های جنگ نرم آدم را سقوط می دهد و به جهنم می برد . دشمن از این قطعا غافل نیست. یکی از راه های دشمن نفوذ است.....

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، همزمان با ایام راهیان در جنوب کشورِ؛ حسین شریعتمداری«مدیر مسئول روزنامه کیهان» در سفر به استان  خوزستان از مناطق عملیاتی بازدید و در یادمان شهدا استان حضور پیدا کرد.

ایشان در بخشی از سخنرانی خود اظهاد داشتند:

خداوند تبارک  وتعالی را شکر می کنم از ژرفای دل که توفیق حضور در جمع بسیار صمیمی وملکوتی شما عزیزان را به این بنده حقیرخودش عنایت فرمود خب به شما زیارت قبول می گویم وان شاالله در این مسیر پایدار و استوار بمانید.

مسائل امروز ما هم بسیار گسترده است وپرشماروهم پی در پی ومتراکم است .

انتخاب یک موضوع وپرداختن به آن با توجه به گستردگی مسائل به آسانی ممکن نیست.

یک نکته را ضروری می دانم پرداختن به این نکته تابلویی را تصور می کندکه ما در آن تصور می توانیم جایگاه خودمان را ببینیم.

مادامی که نقطه حضور خودمان را نشناسیم و مختصاتش را ترسیم نکنیم نمی دانیم در کجا ایستاده ایم.

اولین این پرده برود کنار و ما ببینیم چه کسی تیر می اندازد و بسوی که می اندازد و اما آن نکته داستان پر ماجرای ما و پر فراز و نشیب مان دقیقا از هنگامی آغاز شد که اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست نه اینکه این اسلام ناب قبلا نبود، بود ولی در حاکمیت قرار نگرفته بود در صفحات کتاب ها بود،در ذهن ها بود نسحه شفا بخش بود ولی پیچیده شده وبد شفاهی  هم نداشت.

داستان ما از آن جایی شروع شد که این نقشه به همت امام راحل (ره) بر کرسی حاکمیت نشست واسلام ناب چند تا ویژگی دارد.

من این را که می گوییم شعار نمی دهم دو دو تا می شود چهار تا معلوم است گبه قول مطق قیاسش با خودش است

من به دو نکته اشاره می کنم و رد می شوم و به بحث اصلی برمی گردم و یک یکی اینکه  اسلام  یعنی خواستگاه انقلاب اسلامی چون یک باور است.جایگاه باور درون آدمهاست قلب آدمهاست ، قلب منظور قلب بیو لوژیک نیست، جایگاه بتوگر درون آدم هاست. بنابراین اولین ویژگی اش این است که مرزهای انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی است چرا؟!؟

یعنی این اسلام برای اینکه صادر شود نیاز به ویزا ندارد ونیاز به مروارید ندارد هر جا مسلمان است و هر منطقه ای که مسلمان نشین است می تواند در معرض پیدایش حرکت مشابه آنچه که در ایران اسلامی اتفاق افتاده قرار بگیرد این یک ویژگی است.

ویژگی دوم این است که اسلام ظلم ستیز است اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام نیست حضرت امام(ره) اسلامی که ظلم ستیز نیست را باعنوان اسلام آمریکایی یاد می کردندواسلام آمریکایی که همه آن خصوصیات ظاهری اسلام را دارد یعنی نماز دارد .

خمس دارد زکات دارد روزه دارد همه اینها را دارد فقط ظلم ستیز نیست همین شما چیزی که الان می بینید شیعیان انگلیسی ترویج می کنند همین است شما تا حالا یه کلمه از سید صادق شنیدید که علیه ظلم و ستم حرفی بزند نه همینطور است دیگه شبکه ، ماهواره، انگلیسی ها در اختیارش قرار داده اند می بینید یکه کلمه از ظلم نیست.یا تسلط آمریکایی، اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام نیست.

حالا اگر این اسلام ظلم ستیز بر کرسی حاکمیت بنشیند از کتاب ها و ذهن ها بیرون بیاید از عالم تئوریک و نظر بیاید و حالا می خواهد عملیاتی بشود شما ببینید با این دو ویژگی چه اتفاقی می افتد حتما نظام سلطه در مقابلش قد علم می کند چرا؟ برای اینکه موجودیت شما موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخته است.

ماهیت نظام سلطه ظلم است استکبار است . ماهیت ما مقابله با استکبار است.

بنابراین ما دو تا ماهیت هایی را با هم در گیر است مهم این است . مادامی که ما درحاکمیت بر اسلام ناب تاکید می ورزیم و حریف که راس آن آمریکاست بر خوی استکباری خودش تاکید دارد این درگیری وجود دارد بنابراین این در گیری در دو حالت تمام می شود 1- ماحاکمیت از اسلام ناب دست بکشیم 

آقا چند وقت پیش می فرمودند که بله آمریکایی ها حتی موافقند اسلام هم باشد 

حتی یک روحانی هم در راس آن باشد ولی آن اسلام ناب نباشد.

همان اوایل انقلاب کتابی در آمریکا چاپ شده بود یک از دوستان ما که در آمریکا بود یک نسحه از آن را برای ما در سپاه فرستاد و در دفتر سپاه موجود است موضوع کتاب جدایی دین از سیاست بود. همین جمله اش را می گویم از حضور مبارک حضرت امام(ره) از ساحت مبارکشان هم عذر می خواهم چون می خواهم عین عبارت را بگویم آن القاب را نمی گویم.

آن می گوید وقتی ما می گوییم دین از سیاست جدا باشد یک خرده فکر می کنندومنظور ما این است که دین راه خودش برود و سیاست راه خودش برود نه . مخصوص اسلام در عرصه سیاست دستورالعملی دارد و بنابراین وقتی ما می گوییم دین از سیاست جداست معنی آن این است که دین از نفع ساست خودکشی کند این نکته را فقط خمینی فهمیده است.

حضرت امام می فرماید دو سوم  فقه  سیاست و اجتماعیات است و فقط یک سوم آن احوال فردی است مثلا خمس چگونه باشد ، وضو چگونه باشد .

یک جای دیگر حضرت امام (ره) می فرماید نسبت سیاست ها در کتب اسلامی  به مسائل دیگر صد به یک است . بنابراین کسی که در دوسوم ورود نداشته باشد و فقط در یک سوم ورود داشته باشد می تواند در جایگاه رهبری قرار گیرد ؟  نه خیر 

درگیری در دو حالت تمام می شود یا ما از اسلام درحاکمیت یا اینکه امریکا از خوی استکباری خویش دست بکشد . چون این دو در افق پیش روی ما دیده نمی شود بنابراین درگیری ادامه دارد . 

درگیری هست ، میدان درگیری عوض می شود . 

یعنی حریف وارد درگیری می شود وقتی در آن ناکام می شود وارد میدان دیگری می شود .

بعضی ها وقتی امام قطعنامه را پذیرفت گفتند چی شد مگر امام شما نمی گفت  جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان ، جنگ  تمام شد به آنها می گفتیم یعنی شما فکر می کنید واقعا جنگ تمام شده است 

از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درگیری شروع شد ، ستم مضاعف خلق کرد ، ستم مضاعف خلق بلوچ ، ستم مضاعف خلق ترکمن ، ستم مضاعف خلق عرب و ....

بعد چندین کودتا ،ماجرای طبس ، جنگ تحمیلی ، جنگ شهرها ، بمباران مناطق مسکونی ، جنگ سفارت خانه ها ، جنگ نفت کش ها تا اینکه امروزه رسیدیم به مسائل هسته ای و موشکی ، پس جنگ ادامه دارد . چرا حضرت آقا همیشه چفیه دور گردنشان است برای اینکه جنگ تمام نشده است . 

چگونه بفهمیم دشمن کجا را هدف گرفته است .برای اینکه بدانیم و فلش حمله دشمن را بشناسیم بایستی به این دو محور توجه کنیم . 

یک نقشه راه این است که خودمان را بشناسیم ،دونقشه راه دشمن را بشناسیم و دیگر اینکه حرکت ها را بااین معیار ارزیابی کنیم . 

به چند معیار اشاره می کنم 

آیا حمله نظامی در راه است؟ اینکه می گویند گزینه نظامی روی میز است مگر این گزینه قبلا از روی میز برداشته شده بود شما که در دوران جنگ تحمیلی همینگزینه را به میدان آوردید. تازه آن موقع آمدید همه ی قدرت های بزرگ کنار صدام بودند .حتی در جنگ سال ۱۹۹۱ که به کویت حمله کردند خودشان اعتراف کردندکه در تمام این زمینه ها ما پشت سرشان بودیم . 

امریکائی ها، انگلیسی ها، ‌فرانسوی ها همه ی این هایی که الان داعیه خاله خواهرزادگی با ما دارند، همه همراه آنها بودند، و این در حالی بود که‌ شما دراوج قدرتتان بودید و ما درضعف بودیم، با این وجود نتوانستید کاری بکنید بنابراین خیلی احمقانه است که مجددا گزینه نظامی را بیاورید. حضرت آقا یک دفعهفرمودند به اوباما هرچند اسم نیاوردند ولی معلوم بود فرمودند اینکه شما تهدید می کنید به ضرر شماست، اما اگر دست به حماقتی بزنید ده برابر به ضرر شمامی شود. چون کسی که تهدید وی کند و بعد نتواند عمل کند شخصیتش پایین می آید .

من یادم هست فردایش CNN تماس گرفت که شما مصاحبه اوباما را گوش کرده اید؟ گفتم نه در تلکس خبری دیدم، گفت او می گوید نگفتم که گزینه نظامیروی میز است گفتم به ایشان بگویید شاید افتاده زیر میز . بعد دوستانی که آمریکا بودند گفتند اتفاقا این را چندبار پخش کردند. شما چنین تهدیداتی می کردید . 

من نمی گویم احتمال اینکه دست به هیچ حماقتی بزنند نیست . 

به قول حضرت امام و عجب اینکه عین این فرمایش را آقاهم دارند . من نمی گویم چون امام و آقا می گویند. امام و آقا وقتی چیزی می گویند برای ما حجت استیقین داریم که اگر چیزی خلاف آن فکر کنیم یقین داریم که اشتباه می کنیم ولی می خواهم  بگویم حضرت امام و آقا بر اساس  دو دو تا چهار تای مخصوص دارندمی گویند ، می فرمودند اگر آمریکا کمترین‌احتمالی برای پیروزیش می داد حتی یک لحظه فرصت را از دست نمی داد .

شما با بعضی از اراذل و اوباش که در نشریات و سایت هایشان پیش شما اظهار عجز می کنند طرف نیستید شما با این ها طرف هستید ( با اشاره به جمع جوانان بسیجی زائر معراج ) همین ها پای کار هستند. به قول حضرت آقا این بچه های امروز اگر از بچه های بسیجی آن روز بهتر نباشند کمتر نیستند، شما شهدای مدافع حرم را ببینید چند تا از این برادرها که نتوانستند بروند رفتند از طریق افغانستان با فاطمیون رفتند این همه تلاش برای اینکه در این مسیر راهی باز کنید و بروید خیلی  عجیب یعنی توی دنیا بی نظیر است. 

در بحث جنگ نرم به قول آقا در جنگ سخت طرف مثلا ترکش میخورد یا تیری میخورد و به شهادت و اوج می رسد اما ترکش های جنگ نرم آدم را سقوط می دهد و به جهنم می برد . دشمن از این قطعا غافل نیست. یکی از راه های دشمن نفوذ است، نفوذ در ساختار کسی که قراراست برای نفوذ به ساختار نظام انتخاب شود بایستی حتما این دو ویژگی را داشته باشد . سابقه مسئولیت شناخته شده در نظام داشته باشد و  ‌مردم هم این سابقه رابشناسند . 


افرادی بااین ویژگی  اگر به هر علت می تواند چرب و شیرین دنیا باشد ، می تواند قدرت طلب باشد ، می تواند بعضی مسائل اخلاقی باشد ، می تواند کم شعوری باشد، می تواند فرزند باشد هرگاه از خط اصلی نظام  فاصله بگیرند آماده اند برای اینکه شکار شوند.


وقتی چنین افرادی شکار شدند تصور کن چه اتفاقی می افتد وقتی چنین افرادی شکارشدند تابلوی خودی دارند ولی شناسنامه غیر خودی. در جریان شهادت هانی بن عروه ، قوم هانی جمع شدند و دارالاماره را محاصره کردند ولی بعد از مدتی رفتند. چرا رفتند برای اینکه یک نفر به نام شریح قاضی آمد و گفت امیر شما میهمان مکرمی است و با ابن زیاد در حال مذاکره است. درحالی که هانی در شرف شهادت بود. چرا قوم هانی حرف شریح را قبول کردند چون شریح با تابلویی که روی آن نوشته بود قاضی دوران خلافت حضرت امیر  خود نمایی می کرد . شریح را که دیدند که رفتند، ندانستند که شناسنامه شریح با آن تابلو اش فرق می کردو هویت فعلی او را بدره های زر ابن زیاد ساخته است و این شخص دیگر قاضی زمان علی(ع) نیست . درجریان فتنه ۸۸ هم این اتفاق افتاد اما مردم ما گول نخوردند. شریح می گوید من قاضی آن دوره ام فرقی نمی کند بامن نخست وزیر دوره امام بودم. من رئیس مجلس بودم. من رئیس جمهور بودم . به قول حضرت امام میزان حال فعلی افراد است . مردم ما اینها رادیدند ولی گول نخوردند مردم ما اگر درآن زمان بودند از شریح می پرسیدند تو که قاضی دوران حضرت علی(ع) هستی دردربار ابن زیاد چه کار میکنی؟ یادتان هست حضرت امام می فرمودند من با جرات می گویم مردم ما در این دوره از مردم حجاز دردوران رسول خدا ص و از مردم کوفه در دوران حضرت امیر( ع) برتر و بهتر هستند که نمونه های زیادی داریم که یک نمونه اش همین است . بصیرتشان بالاست

آقا چرا باید نتانیاهو بگوید که شما بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستید؟ گفت به شما یا نگفت ؟ چرا جواب نمی دهید ؟ همین اخیرا ها آرتص نوشته بود ما باید از فلانی بشدت دفاع کنیم بهترین گزینه است برای ما . آقا جوابش رو بده . 


ماجرایی درکربلاهست که به آن اشاره نمی کنید و آن امان نامه شمر است . وقتی شمر آمد و امان نامه آورد که شما همخون و از طائفه ما هستید رها کنید و بیایید حضرت عباس حتی جواب نداد تا اینکه امام حسین (ع) فرمود جوابشان را داد حتی می خواست برخوردکند . شما هم همان برخورد را بکن ، بزن تو دهنش . بگو تو چکاره ای که دفاع کنی ؟ بعضی از آنها می گویند ما که موافق نبودیم پس چرا مخالفت نکردی ؟ چرا هیچی نگفتید ؟ چرا روزی عزای ابا عبدالله(ع)  آمدند آن جسارت را کردند روز عاشورا شما آنها را مردمان خداجو نامیدید و هیچکدامتان هیچی نگفتید ؟ چرا ؟


یک قاعده است وآن قاعده این است که می گوید کسی که احساس کند نظرش در جامعه در اقلیت است ترجیح می دهد که نظرش را مطرح نکند حالا این جامعه ممکن است خانوا ده اش باشد ممکن‌است مدرسه اش ، دانشگاهش ،شهرش ، محله اش یا کشورش باشد . بر این اساس آمده اند یک شگرد ساخته اند به عنوان مارپیچ سکوت . مارپیچ سکوت یک دالان یا یک کریدور است که دیواره های آن را رسانه ها می سازند . این رسانه اعم از هر رسانه ای می تواند باشد .

کار آنها این است که هرگاه احساس کنند هرنظری متعلق به نیروهای حزب اللهی است سعی می کنند این نظر را اقلیت نشان بدهند و برای اینکه آن را در اقلیت نشان بدهند می برند در مارپیچ سکوت و آن را با دیواره های رسانه می پیچانند در نهایت همه احساس می کنند نظرشان در اقلیت است و ترجیح می دهند آن را مطرح نکنند و این دقیقا سقوط است . به همین علت حزب الله همیشه باید پرچمش را بالا نگه دارد . در احادیث است که بلند صلوات فرستادن نفاق را از بین می برد شاید علتش این است که وقتی شما صلوات می فرستید یعنی پرچم خودت را بالا برده ای . 

از وظایف اصلی حزب الله این است که پرچمش همیشه بالا باشد . پرچم را نیمه افراشته نکنید . شما زیادید حریف شما سعی می کند شما را در تابلو کم نشان بدهد . دشمن تمام هم و غمش این است که شما از آنچه دارید غافل شوید ، هم از اسلحه تان غافل شوید هم از متاعتان . 

یک راه این است هرکسی را دیدیم به این نقطه دارپ دست اندازی می کند لااقل قبولش نکنیم . اگر همین روزها آمدند گفتند این دو قطبی کنونی ما معیشت و موشک است یعنی یا باید معیشت داشته باشید یا موشک آقا شک کنید . 

یقین بدانید دشمن در مقابل شما هیچ است. اگر دشمن کمترین احتمال پیروزی می داد لحظه ای درنگ نمی کرد . 

حضرت آقا اخیرا فرمودند پالس نفرست چرا درست در اوج ماجرای هسته ای می گویی خزانه خالی است. وقتی این را می گویی طرف می فهمد که باید وارد شود . چرا می گویی  اگر آمریکا یک بمب بیاندازد در عرض ۵ دقیقه تمام تاسیسات ما از بین می رود ؟ چرا با صراحت می آیی می گویی که ما در مقابل قدرت های بزرگ نمی توانیم بایستیم ؟  چه بدانی و چه ندانی داری حریف را دعوت می کنی، حریف هم می داند. ممکن است بگویید چرا با این همه پالس فرستاده شده آنها کاری نمی کنند ؟ می دانید چرا برای اینکه آنها می دانند اینها هیچ کاره اند برای اینکه می دانند تصمیم در این زمینه با اینها نیست. آنهایی که باید پای این گود سینه بزنند شما هستید .

۲۵ اسفند ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید