خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده/ جزئیاتی از عملیات تفحص اخیر پیکر شهدا

سردار باقرزاده/ جزئیاتی از عملیات تفحص اخیر پیکر شهدا
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شهدای تازه تفحص شده که وارد کشور شدند، گفت:تعدادی از پیکر این شهدا برای زیارت کاروان‌های راهیان نور به معراج الشهدای اهواز منتقل و مابقی برای شناسایی به معراج الشهدای تهران منتقل می‌شود.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سید محمد باقرزاده"فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح " در حاشیه مراسم استقبال از پیکر 165 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگویی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور، گفت: پیکر شهدایی که طی روزهای اخیر پیدا شدند در مناطق عملیاتی کربلای4در جزایر اروند شامل ام‌الرصاص و سهیل، همچنین منطقه عملیاتی رمضان در کتیبان, محور شرق دجله و در عملیات‌های بدر و خیبر و عملیات محرم در محور زبیدات عراق کاوش شدند.
وی افزود: عملیات شناسایی بخشی از پیکر شهدا انجام شده و بخش دیگری از این شهدا نیز تا یک‌ماه آینده شناسایی خواهند شد. همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا امشب یکشنبه22 اسفند ماه در شهر مقاوم دزفول خواهد بود و مردم دزفول به نمایندگی از تمامی ملت ایران از این شهدا استقبال می‌کنند. تعدادی از پیکر این شهدا برای زیارت کاروان‌های راهیان نور به معراج الشهدای اهواز منتقل و مابقی پیکر مطهر شهدا برای شناسایی به معراج الشهدای تهران منتقل می‌شود.
سردار باقرزاده در ادامه با بیان اینکه تفاوتی بین شهدا وجود ندارد گفت: تعدادی از این شهدای تازه تفحص شده از شهدای غواص, تعدادی از شهدای عملیات کربلای 4 ، تعدادی از شهدای تک پشتیبانی عملیات والفجر8 و بخش عظیمی از این شهدا رزمندگان خراسانی و کرمانی هستند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص عملیات تفحص اخیر که منجر به کشف پیکر مطهر 21 شهید شده است, گفت: این شهدا در منطقه عملیاتی مسلم بن عقیل و کربلای6 و در محور عملیاتی کهنه ریک, سلمان کشته, سان واوا,402 و ارتفاعات مقابل سومار در شهر مندلی عراق پیدا شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش پیکر این شهدا وجود دارد ادامه داد: مراسم تشییع پیکر این شهدا احتمالاً در سال آینده و همزمان با سالگرد شهادت شهیدان پازوکی و شمسی پور خواهد بود و مردم استان همدان از پیکر مطهر این شهدا استقبال خواهند کرد.
۲۳ اسفند ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید