خانه / نمایش جزییات خبر

انتقال مزار شهید «بهنام محمدی» به تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان

انتقال مزار شهید «بهنام محمدی» به تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان
همزمان با 13 آبان روز دانش‌آموز، مزار شهید «بهنام محمدی» به تپه شهدای گمنام شهرستان مسجد سلیمان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران «محمد خانچی» فرماندار شهرستان مسجدسلیمان ،خاطرنشان کرد: شهید «بهنام محمدی» نوجوان 13 ساله دانش‌آموزی است که از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند بود. از جمله این ویژگی‌های شور و نشاط و شیطنت‌های خاص او بود، همچنین به عنوان یک نیروی رزمی با شهید «جهان آرا» هم‌رزم بوده است.

خانچی گفت: شهید «بهنام محمدی» ویژگی‌های بارزی دارد که متأسفانه به دلایل مختلفی به آن‌ها پرداخته نشده است. با پیگیری‌های افراد مختلف از جمله امام جمعه شهرستان، مجوز جابه‌جایی مزار این شهید پس از طی فرایندی چهار ساله اخذ شده است.

فرماندار مسجدسلیمان افزود: این فرایند از خانواده شهید «محمدی» آغاز شده و تا مقام معظم رهبری ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده 13 آبان همزمان با روز دانش آموز مزار شهید در مراسمی باشکوه جابه‌جا می‌شود و به تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان منتقل خواهد شد.

خانچی گفت: کشور ترکیه در مورد زندگینامه شهید «بهنام محمدی» کتاب چاپ کرده‌اند معیار انجام این کار جای تأمل دارد که چطور بین شهدای مختلف، زندگی‌نامه این شهید را چاپ کرده‌اند.

فرماندار مسجدسلیمان عنوان کرد: ستاد شهید «بهنام محمدی»‌ با ریاست استاندار در استانداری تشکیل شده و تاکنون دو جلسه با حضور جمعی از مدیران مرتبط با این امر در استانداری برگزار شده است. تقسیم کار نیز بین دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت و قرار شد «پورموسوی» معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان به نمایندگی از استانداری امور استان و فرماندار مسجدسلیمان امور شهرستان را پی‌گیری کند.

وی بیان کرد: در مورد شهید «محمدی» دو جلد کتاب به تالیف «داوود امیریان» یکی ویژه کودکان و دیگری با نام دفاع مقدس در دست چاپ است. همچنین مستند 45 دقیقه‌ای نیز در شبکه سه سیما در حال تولید است.

خانچی تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد استانی مقرر شد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، محل شهادت شهید «بهنام محمدی» در خرمشهر و محل دفنش در مسجدسلیمان را به عنوان اثر معنوی ثبت کند. همچنین طبق این مصوبات، اداره کل ارشاد خوزستان موظف به پیگیری ثبت 27 مهرماه، سالروز شهادت «بهنام محمدی» در تقویم در شورای فرهنگ عمومی است.

وی گفت: با مذاکره‌ای که با سردار «جوکار» مسئول بسیج دانش آموزی کل کشور به عمل آمد، سعی بر این است که در جهت هر چه بهتر معرفی شدن این شهید به نسل نوجوان و جوان سال تحصیلی آینده با نام شهید «بهنام محمدی» نامگذاری و بخشی از زندگی‌نامه شهید «محمدی» به دلیل این که دانش‌آموز است در کتاب‌های درسی گنجانده ‌شود.

خانچی بیان کرد: سه مراسم قبل از 13 آبان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که یک مراسم 28 مهرماه در خرمشهر است و دو مراسم دیگر در حال برنامه‌ریزی است که متعاقباً زمان و مکان آن اعلام می‌شود.

فرماندار مسجدسلیمان گفت:‌ مراز کنونی شهید «بهنام محمدی» در قبرستان «کلگه» مسجدسلیمان است و مکان جدید مزار شهید «محمدی» تپه‌ای در ورودی شهر است که تعدادی از شهدای گمنام در آنجا به خاک سپرده شده‌اند.

خانچی بیان کرد: طرح جامعی برای مزار این شهید در نظر گرفته شده که ایجاد یادمان و فضاسازی اطراف از جمله برنامه‌های این طرح است.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: تلاش بر این است که محل جدید مزار شهید «بهنام محمدی» به محلی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس پرداخته شود و در کنار آن فضای معنوی و تفریحی باشد. با توجه به این که در ورودی شهر قرار می‌گیرد می‌تواند چشم‌انداز خوبی پیدا کند و محلی برای ورود راهیان نور به ویژه راهیان نور دانش‌آموزی باشد.

وی اظهار کرد: طبق مصوبات، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نسبت به بهسازی 60 مزار شهدای اطراف مزار فعلی شهید «محمدی» اقدام خواهد کرد.

خانچی گفت: هدف این است که جابجایی مزار شهید «محمدی»‌ تبدیل به مراسم عزاداری نشود بلکه هدف، احیا تفکر «بهنام» است و این‌که به شهدای دیگر بیشتر پرداخته شود و آن‌ها را به نسل جوان به عنوان الگو معرفی کنیم.

فرماندار مسجدسلیمان در پایان عنوان کرد: از اقشار مختلف جامعه تقاضامندیم در جهت بهتر برگزار شدن این مراسم، متولیان را از ایده‌های خود بهره‌مند کنند.

۲۰ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹
مکوندی
۱۳۹۱/۰۳/۰۸ Iran
2
0
1

با سلام خدمت دوستان عزیزم برای من جای سوال است که چرا بعد از گذشت زمانی بس طولانی (حدود سی سال واندی ) این شهید اکنون به جامعه معرفی شده ؟ لطفا اگر کسی پاسخ آن را میداند مرا از این سردرگمی رهای بخشد.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید