خانه / نمایش جزییات خبر

پیچیدن عطر شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در «ام القری» جهان اسلام+تصاویر

پیچیدن عطر شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در «ام القری» جهان اسلام+تصاویر
مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام و تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با حضور باشکوه مردم عزادار تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر مطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، 2 شهید تازه تفحص شده و 2 شهید مدافع حرم با حضور باشکوه مردم شهیدپرور و عزادار تهرانی در 7 نقطه از شهر تهران برگزار شد.

بوستان امیددر منطقه 15 تهران یکی از نقاط شهر تهران بود که روز پنج‌شنبه 12 اسفند ماه 95 پیکر مطهر دو شهید گمنام، یکی 25ساله در عملیات محرم و در منطقه شرهانی به شهادت رسیده و دیگری 16ساله در عملیات بدر و در منطقه عملیاتی شرق دجله شهید شده است را در خاک خود به آغوش کشید. 


  

مراسم تشییع این شهدای گمنام با حضور پرویز سروری عضو شورای شهر تهران، سرگرد فیضی فرمانده بسیج ناحیه مالک اشتر، انجمنی شهردار منطقه 15 و جمعی از مردم از مقابل مسجد ولیعصر(عج) آغاز شد و  پیکر دو شهید گمنام در بوستان امید منطقه 15 تهران به خاک سپرده شد. همچنین در این مراسم مادر "شهید  محمد جعفر داغر" از شهدای مدافع حرم حزب الله لبنان نیز حضور داشت.

دانشگاه جامع امام حسین(ع) نیز امروز میزبان پیکر دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بود.یکی از شهدای گمنام در سن 15 سالگی و در عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت رسیده است و دیگری نیز در سن 24 سالگی و در عملیات والفجر 8 در جزیره ام‌الرصاص آسمانی شده است.

در این مراسم، علاوه بر جمعی از خانواده‌‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، سردار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع), حجت الاسلام حبیب زاده نماینده ولی فقیه در دانشگاه جامع امام حسین(ع), سردار صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع), دانشجویان دانشگاه جامع و افسری امام حسین(ع) نیز حضور داشتند.

همچنین آیت الله قرهی مدیر مرکز علمیه امام مهدی(عج) بر پیکر مطهر این دو شهید گمنام نماز اقامه کرد.

بوستان 22 بهمن منطقه 19 تهران نیز شاهد حضور انبوه عزاداران و عاشقان شهدا بود. مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که  یکی 18ساله در عملیات والفجر8 و در جزیره ام‌الرصاص و شهید دیگر 188ساله در عملیات والفجر4 و در منطقه عملیاتی پنجوین به شهادت رسیده است به همراه تشییع پیکر شهید «علی اصغر کریمی» از شهدای مدافع حرم ایرانی و شهید «جهانگیر رستمی» از شهدای لشکر فاطمیون که چندی پیش در راه دفاع از حریم اهل بیت به فیض شهادت نائل شدند، با حضور عموم مردم از مسجد جامع حضرت ولی‌عصر(عج) واقع در خانی‌آبادنو ابتدای 20متری میعاد آغاز شد و پس از طی مسیر 1.5 کیلومتری در بوستان 22 بهمن به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «علی اصغر کریمی» و شهید  «جهانگیر رستمی» به بهشت زهرا(س) منتقل شدند و در جوار دیگر همرزمانشان در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام گرفتند.

حوزه علمیه معیر واقع در منطقه 12 تهران هم میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام 27ساله بود که در عملیات والفجر44 و در منطقه عملیاتی پنجوین به شهادت رسیده است.

در این مراسم که سردار سرتیپ وحیدی وزیر رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف انصاری امام جماعت مسجد ارک، حجت الاسلام  حسینیان مسئول بسیج طلاب  تهران،طلاب حوزه علمیه معیر، کسبه و اهالی بازار بزرگ تهران و خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور حضور داشتند، پیکر مطهر این شهید از مقابل مسجد ارک واقع در میدان 15 خرداد تشییع و در حوزه علمیه معیر واقع در خیابان خیام شمالی به خاک سپرده شد.

پادگان توحید لشکر عملیاتی خاتم الانبیاء(ص) نیز میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام 17ساله بود که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسیده است. پیکر مطهر این شهید 177 ساله امروز و همزمان با دیگر نقاط تهران با حضور جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و عموم مردم از مقابل امام‌زاده شعیب(ع)  شهر ری تشییع و در پادگان توحید آرام گرفت.

همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن جواهری کاشانی از شهدای تازه تفحص شده, صبح  امروز(پنجشنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)با حضور جمعی از خانواده شهدا,جانبازان, ایثارگران و عموم مردم از درب منزل وی از خیابان مقداد واقع در منطقه14 تهران برگزار شد.

پیکر شهید جواهری پس از تشییع بر روی دستان مردم شهید پرور برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل شد تا در جوار دیگر همرزمانش در قطعه 53گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام گیرد.

شهید محسن جواهری کاشانی 21ساله بود که در سال 1363 در عملیات بدر و در منطقه شرق دجله به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس در منطقه ماند و نام او در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

پیکر مطهر این شهید تهرانی بعد از گذشت 33 سال از شهادتش طی عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد و به کشور بازگشت.این شهید در 10 اسفندماه متولد شده بود و در 22 اسفند به شهادت رسیده است. هم‌اکنون بعد از گذشت 33 سال در ماه اسفند و همزمان با ایام سالگرد شهادتش به زادگاه خود بازگشته است.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مهدی سیفی نیز امروز(پنجشنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و  سالگرد عملیات بدر، با حضور عموم مردم تهران از مسجد الهادی واقع در خیابان مالک اشتر بعد از جیحون آغاز شد و پیکر مطهر او برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل شد و در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

بسیجی شهید مهدی سیفی متولد سال 1343 در تهران بود که بعد از شرکت در عملیات‌های مختلف، سرانجام در عملیات بدر سال 63 و در منطقه عملیاتی شرق دجله به شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود ماند. پیکر مطهر این شهید 20 ساله طی عملیات تفحص اخیر توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده و بعد از گذشت 32 سال از شهادتش به زادگاهش بازگشت. هویت این پیکر مطهر از طریق پلاک شناسایی احراز شد.

 

۱۴ اسفند ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید