خانه / نمایش جزییات خبر

خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاهها مایه افتخار و توسعه علمی

خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاهها مایه افتخار و توسعه علمی
امام جمعه بابل گفت: امام جمعه بابل گفت: تدفین شهدا در فضاهای دانشگاه‌ها مایه افتخار و توسعه علمی است و تکریم و تجلیل شهدا و در دسترس بودن شهدا از جمله اهداف تدفین شهدای گمنام در دانشگاه و سایر نقاط کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی یکشنبه شب در مراسم هفتمین روز تدفین شهدای گمنام دانشگاه نوشیروانی بابل ، اظهار داشت: تشییع شهدا در فضای دانشگاه حرکت بسیار ارزشمندی است که در چند سال اخیر فضای علمی کشور را مزین و متبرک به شهدای گرانقدر کرده است در حالیکه برخی افراد مهر سیاسی به این امور ارزشی می‌زنند.
وی با بیان اینکه در میان ارزش‌ها دو ارزش در دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: ارزش شرف علم، فضای علمی است که دانشجویان و اساتید در آن حضور دارند و باید گفت که علم به افراد شرف م‌ دهد.
روحانی تصریح کرد: جامعه علمی باید این شرف را در زندگی خود تجربه کنند و در جهت ارزش‌های دینی به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه شرف شهادت ارزش دیگری است که اهل علم باید به آن توجه کنند، افزود: عالم هرچه در مدارج علمی برجسته باشد نباید غرور علمی او را فرا گیرد چرا که شرف شهادت بالاترین ارزش‌ها است.
روحانی بیان داشت: شهدا معلم انسان‌ها در تمام شرایط سخت و دشوار و خیر و برکت برای جامعه اسلامی هستند و برای شناساندن آرمان‌های شهدا به نسل سوم انقلاب تمام دانشگاهیان و دانشجویان باید در نهادینه کردن این فرهنگ تلاش کنند.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و تجلیل شهدا و در دسترس بودن شهدا از جمله اهداف تدفین شهدای گمنام در دانشگاه و سایر نقاط کشور است.

۱۹ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید