خانه / نمایش جزییات خبر

کردستان میزبان20 شهید تازه تفحص شده

کردستان میزبان20 شهید تازه تفحص شده
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت: پیکر مطهر 20 شهید تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی کردستان عراق روز سه شنبه از مرز باشماق مریوان وارد کشور می شوند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: پیکر این شهدا برای انجام آزمایش ژنتیکی و 'دی ان ای' به تهران منتقل می شود.
وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر مفقودین تازه تفحص شده توسط کمیته تفحص در مناطق عملیاتی کردستان عراق کشف شده است گفت: پیکر مطهر این شهدا روز سه شنبه با تشریفات نظامی وارد جمهوری اسلامی می شوند و مورد استقبال مردم متعهد و قدرشناس کردستان قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه 2 نقطه برای تدفین پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در نظر گرفته شده است گفت: پیکر مطهر 2 شهید تازه تفحص شده در دانشگاه آزاد اسلامی قروه و یک شهید نیز در لشکر 22 بیت المقدس کردستان تدفین و تشییع خواهند شد.
شرف بیانی مرز باشماق را یکی از مرزهای اصلی تبادل و ورود شهدا به کشور جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: امسال برای دومین بار در طول سال های گذشته پیکر مطهر شهدا از مرز باشماق وارد کشور می شوند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به تعهد و میزبانی مردم کردستان در عرصه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی گفت: آئین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده با حضور اقشار مختلف مردم استان کردستان روز سه شنبه ساعت سه بعد از ظهر در پادگان لشکر 28 سنندج تا مقابل مسجد جامع این شهر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
سرهنگ شرف بیانی برگزاری مراسم شبی با شهدا در مرز باشماق و آئین معنوی شبی با شهدا ساعت هفت شب در مسجد جامع سنندج را از برنامه های بنیاد حفظ آثار در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم گفت: غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری همایش اسوه های صبر و مقاومت و نقش زنان در دوران انقلاب و دیدار با خانواده های معظم شهدا از برنامه های بنیاد حفظ آثار در دهه فجر است.
وی دفاع مقدس را متعلق به آحاد جامعه دانست و ادامه داد: امنیت و آسایش کنونی جامعه مرهون جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
شرف بیانی با اشاره به اینکه استان کردستان شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت:این درحالی است که این استان در مقایسه با سایر استان های کشور مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی نقش رسانه های جمعی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: در همین راستا رسانه های جمعی باید جایگاه استان کردستان و شهدای مظلوم آن را در دوران دفاع مقدس معرفی کنند.
وی ثبت ملی حماسه ها و عملیات های دوران دفاع مقدس استان کردستان را ضروری عنوان کرد و افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ثبت رویدادها و حماسه های ملی کردستان را پی گیری خواهد کرد.
12 یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد و 61 شهید گمنام در این استان مدفون شده است.
۴ بهمن ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید