خانه / نمایش جزییات خبر

آغاز زندگی متفاوت زوجهای جوان در جوار «مزار شهید گمنام»+ عکس

آغاز زندگی متفاوت زوجهای جوان در جوار «مزار شهید گمنام»+ عکس
همزمان با ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص), مراسم عقد و آغاز زندگی مشترک دو زوج جوان, امروز(چهارشنبه) در جوار مزار شهید گمنام تیپ حضرت زهرا(س) برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، بسیاری از زوج های جوان ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک خود انتخاب می‌کنند تا زندگی مشترک خود را به نور اهل بیت مزین کنند. در این میان زوج های جوان دیگری نیز هستند که در این ایام, زندگی مشترک خود را در جوار شهدای گمنام آغاز می‌کنند تا علاوه بر مزین شدن زندگی خود به نور اهل بیت با شهدا پیمان بسته و به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر«ازدواج آسان» جامه عمل بپوشانند .در همین راستا مراسم عقد و آغاز زندگی مشترک دو زوج جوان امروز(چهارشنبه) با حضور سردار ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ و خانواده شهدا در جوار شهید گمنامی که سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسیده و در تیپ حضرت زهرا(س) تهران آرام گرفته برگزار شد.

این دو زوج جوان که با مهریه های 114 و  110 سکه با یکدیگر ازدواج کردند, در گفت‌و‌گویی معتقد هستند که ما مدیون شهدا هستیم و در همین راستا تصمیم گرفتیم زندگی خود را در جوار این شهید گمنام آغاز کنیم.یکی از این زوج های جوان گفت: چون معتقد هستیم ازدواج امری پاک و الهی است و در همجواری با شهدا این امر را مقدس تر می کند به همین دلیل با نیت قلبی تصمیم گرفتیم که زندگی خود را در جوار شهدا آغاز کنیم.

داماد جوان دیگری که خود سرباز این پادگان بوده از  ارتباط قلبی خود با این شهید گمنام این چنین می‌گوید: من چندین سال پیش سرباز این پادگان بودم و ارادت قلبی خاصی به این شهید گمنام داشتم, زمانی که متوجه شدم قرار است چنین مراسمی در پادگان برگزار شود از این موضوع بسیار خوش حال شده و تصمیم گرفتیم زندگی خود را در جوار این شهید گمنام آغاز کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم. به عقیده من ازدواج های آسان یکی از عواملی هست که میتواند عمل کردن به وصیت و سیره شهدا باشد. 

بر پایه این گزارش, در این مراسم علاوه برگزاری مراسم عقد دو زوج جوان, 150 جهیزیه و 600 سبد کالا به همت بسیج سازندگی سپاه تهران بزرگ به خانواده نیازمندان اهدا شد.

منبع: تسنیم

۴ دی ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید