خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری مراسم سالگرد شهدای تفحص در معراج شهدای مرکز

برگزاری مراسم سالگرد شهدای تفحص در معراج شهدای مرکز

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، همزمان با نزدیک شدن به سالگرد شهادت چهار شهید جستجو گر نور شهیدان محمد زمانی، علیرضا شهبازی، محمود غلامی و سعید شاهدی ، مراسم بزرگداشت این شهدای گرانقدر ساعت 18:30 روز چهارشنبه اول دی ماه سال جاری در معراج شهدای مرکز به همت خادمین هئیت شهدای تفحص برگزار می گردد.

گفتنی است، شهید «علیرضا شهبازی» متولد سال 55 بود که در سال 80 به گروه تفحص شهدا پیوست و سرانجام در 26 آذر همان سال در قتلگاه فکه به کاروان شهدا ملحق شد و پیکر وی در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
شهید «محمد زمانی» نیز متولد سال 57 و از نیروهای تفحص لشکر 27 محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بود که در 26 آذر سال 80 به همراه شهید شهبازی در قتلگاه فکه به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید زمانی در امامزاده عباس(ع) چهاردانگه اسلامشهر مدفون است.
شهید «محمود غلامی» در سال۱۳۶۴ دوره مربیگری تخریب را آموزش دید و با حضور در عملیاتهای والفجر۸، کربلای۵، ۸، نصر۷، بیت المقدس۲ ،۴ ،۷ و غدیر همچنان در بزم رزم عاشقانه جبهه ها میهمان بود که در همین دوران از ناحیه کتف و دست مجروح شد. سرانجام در دوم دی 74 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید «سعید شاهدی» در سال۱۳۶۱ عضو پایگاه بسیج شهید مطهری شد وبا رها کردن سنگر علم ، دانش آموز مدرسه عشق گشت. وی تا سال ۱۳۶۷ در تسلیحات گردان حمزه لشکر۲۷ محمد رسول الله (ص) مشغول بود و۵ بار مجروح شد. سعید در جریان عملیات کربلای ۵ و مرصاد، از ناحیه بازو و شکم جراحات شدیدی برداشت. سرانجام در روز دوم دی ماه سال ۱۳۷۴، در آخرین روز ماه رجب المرجبدر ارتفاعات ۱۱۲ فکه، آسمانی شد.
سخنران این مراسم سردار سید محمد باقرزاده" فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح" و با مدیحه سرایی برادران کربلایی نریمان پناهی و حاج جعفر عرب نژاد برگزار خواهد شد.

محل برگزاری: پارک شهرـ خیابان بهشت ـ کوچه معراج ـ ستاد معراج شهدا ـ حسینیه شهدا


معراج

۱ دی ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید