خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده/ماهان کرمان میزبان 3 شهید گمنام است

سردار باقرزاده/ماهان کرمان میزبان 3 شهید گمنام است
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ماهان کرمان همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، میزبان 3 شهید گمنام است.
سیدمحمد باقرزاده "فرمانده کمیته جستجوی مفقودین" در گفت‌وگویی در ماهان اظهار داشت: با توجه به اهمیت شهر ماهان به‌واسطه ظرفیت‌های موجود در این شهر شخصا در منطقه حضور پیدا کردم تا جایی مناسب برای تدفین شهدای گمنام مشخص شود.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: ستاد استقبال از شهدای گمنام وظیفه دارد با دادن فراخوان بهترین‌های عکس‌ها، فیلم‌ها، دلنوشته‌ها، شعرها و نقاشی کودکان جمع‌آوری و به‌صورت یک بسته فرهنگی به مردم ارائه کند و در جایی برای آیندگان بایگانی شود تا آنها بتوانند بهره‌برداری مناسبی داشته باشند.
وی افزود: پارک ملت که در ورودی ماهان از سمت هفت‌باغ علوی و در جوار مصلای بزرگ امام حسین(ع) است محل دفن سه شهید گمنام تا پایان ماه صفر است.
باقرزاده حرم شهدای گمنام را صیدگاه بسیج عنوان کرد و افزود: برادران بسیجی باید زرنگ باشند و افراد خوش‌اخلاق و عاقلی بگذارند تا روی افرادی‌که تا حالا به عضویت بسیج در نیامدند تاثیرگذار باشند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امکانات زیربنایی هر چه سریعتر در این مکان مهیا شود تا مردم برای زیارت با مشکل مواجه نباشند.
وی گفت: ما نمی‌خواهیم حرم شهدای گمنام صرفا برای خواندن فاتحه باشد بلکه بسترسازی برای کارهای فرهنگی مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
باقرزاده متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خود شهدا عنوان کرد و اذعان داشت: خداوند به این شهدا ماموریت داده بعد از شهادت گمنام و سال‌ها در بیابان باشند و حالا بیایند و ماموریت جدید را بر عهده بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: بازکاوی نبردها، گذاشتن تلویزیون شهری برای نمایش عکس‌ها و فیلم‌ها، زیباسازی، برگزاری شب‌های خاطره با حضور رزمندگان و سرودن و مستند کردن شعرهای دفاع مقدس از دیگر کارهای فرهنگی در کنار قبور شهدای گمنام است.
۸ آبان ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید