خانه / نمایش جزییات خبر

تدفین پیکر پاک شهیدان در دانشگاه‌ها برترین کار فرهنگی است

تدفین پیکر پاک شهیدان در دانشگاه‌ها برترین کار فرهنگی است
دانشجویان دانشگا‌ه‌های مختلف در اظهارنظرهایی ضمن حمایت از تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، اینگونه اقدامات را دارای ثمراتی گرانبها عنوان کردند.

در هفته پیش همزمان با شهادت امام صادق(علیه السلام) 2 شهید گمنام در دانشگاه شاهد تهران تدفین شدند. دانشجویان دانشگا‌ه‌های مختلف در اظهارنظرهایی ضمن حمایت از تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، اینگونه اقدامات را دارای ثمراتی گرانبها عنوان کردند.

به گزارش فارس، در همین زمینه محمدمهدی رفیعی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویی که خود ثمرات حضور شهدای گمنام را در دانشگاه‌ها لمس کرده، گفت: تدفین پیکر پاک شهیدان در دانشگاه‌ها برترین کار فرهنگی است که طی 30 سال بعد از انقلاب در محیط‌های دانشگاهی انجام شده است.

وی افزود: تدفین شهدا فضایی ایجاد می‌کند که حتی اگر بودجه‌های میلیاردی برای کار فرهنگی اختصاص داده شود، نمی‌توان اثر کار فرهنگی تدفین شهدا را به وجود آورد و ما چنین مسئله‌ای را در دانشگاه امیرکبیر تجربه کردیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه به وجود بعضی مسائل در تدفین شهدا در بعضی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جریان انحرافی و ضدفرهنگی و ضددین در بعضی مواقع در مقابل تدفین شهدا در دانشگاه‌ها موضع‌گیری کرده و به دروغ‌پردازی سعی کرد تا این تدفین را در ذهن دانشجویان با عوارض منفی حک کند اما گذر زمان به تمامی دانشجویان نشان داد که تدفین شهدا نه تنها هیچ عوارض منفی در پی نداشت بلکه بسیار امری مبارک و خیر هم بود.

رفیعی با تاکید بر اینکه دانشجویان با تدفین شهدا در دانشگاه‌ها توانستند با شهادت و فرهنگ شهادت ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: تدفین شهدا در دانشگاه‌ها اثراتی را روی دانشجویان گذاشت که اگر سال‌ها بودجه هزینه شود نمی‌توان چنین تاثیری را روی دانشجویان ایجاد کرد.

وی بیشترین تاثیر تدفین شهدا در دانشگاه‌ها را مربوط به دانشجویان جدید الورود که با دل های پاک وارد دانشگاه می‌شوند، عنوان کرد و ادامه داد: تدفین شهدا یک فضای بانشاط همراه با دوستی و ایثار را بین دانشجویان به وجود می‌آورد.

این فعال دانشجویی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شاهد که قرار است فردا دوشنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق علیه السّلام برگزار شود، گفت: ان‎شاءالله در دانشگاه شاهد هم این عمل مبارک با استقبال دانشجویان همراه بوده اثرات فرهنگی خود را بگذارد. کما اینکه همه دانشگاه‌هایی که از حضور شهیدان در محیط‌های خود بهره می‌برند به لحاظ فرهنگی ارتقای زیادی پیدا کردند

۱۷ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید