خانه / نمایش جزییات خبر

تجلیل دانشجویان از مادر شهیدان مفقودالاثر برادران اسماعیلی

تجلیل دانشجویان از مادر شهیدان مفقودالاثر برادران اسماعیلی
مادر شهیدان مفقود «حمیدرضا و محمدمهدی اسماعیلی» در جمع دانشجویان دانشگاه اسلامی ری با تأکید بر این که باید از خون شهیدان پاسداری کنیم، گفت: امام خمینی (ره) ما را از ظلمات به سوی نور هدایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم دیدار و تجلیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرری با مادر شهدای مفقودالاثر «حمیدرضا و محمدمهدی اسماعیلی» در روستای کمال‌الملک (کلّه شهرستان کاشان) برگزار شد.

*امنیت کشور به برکت خون شهدا است

حجت‌الاسلام مرشد نماینده نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرری اظهار داشت: در دیدار اخیری که با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف داشتم، جمله‌ای به بنده گفتند تا به امانت به محضر جوانان ایرانی و مردم ایران برسانم.
وی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی به بنده گفت «قدر امنیت کشورتان را بدانید»؛ بنده به خاطر نبود امنیت در کشورمان، برای سلام دادن و عرض ادب به امیرالمؤمنین علیه‌السلام نمی‌توانم به حرم ایشان بروم و دورادور به محضر مولای متقیان سلام و عرض ادب می‌کنم.
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرری افزود: اگر اکنون در کشورمان امنیت وجود دارد و جوانان و دانشجویان با آسایش و آرامش می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند، فقط به برکت خون شهدا است.

* باید پاسدار خون شهیدان باشیم

پروین صناعتی مادر شهدای مفقودالاثر «حمیدرضا و محمدمهدی اسماعیلی» نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرری بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی، کسی جرأت نداشت علیه آمریکا حرفی بزند و ملت ایران زیر چکمه‌های ابرقدرت‌ها له می‌شد، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) همه ما را از ظلمات به سوی نور هدایت کرد.
وی با بیان این که جنگ برای ملت ایران یک نعمت بود، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس زنان زیادی بی‌همسر و کودکان زیادی یتیم شدند و مادران بسیاری فرزندان‌شان را در راه اسلام به جبهه‌ها فرستادند که به شهادت رسیدند.
مادر شهیدان مفقودالاثر «محمدمهدی و حمیدرضا اسماعیلی» اضافه کرد: ما فرزندان‌مان را با وجود کمبود امکانات در روستا، با ناز و نعمت بزرگ کردیم ولی به خاطر اسلام آنها را به جبهه‌ها فرستادیم.
صناعتی خاطرنشان کرد: وقتی حجاب زنان و دختران مؤمن و با ایمان را می‌بینم، به این نتیجه می‌رسم که خون فرزندانم به هدر نرفته است.
به گزارش توانا، روستای کمال‌الملک یا «کلّه» زادگاه استاد کمال‌الملک، نقاش و هنرمند کشورمان است و تاکنون این روستا محل تبلیغ مبلغانی همچون آیت‌الله امامی کاشانی، حجت‌الاسلام محسن قرائتی و دیگر علما بوده‌ است.
این روستا در دوران دفاع مقدس 18شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و اهالی این روستا در هشت سال دفاع مقدس فعالیت‌های چشم‌گیری در خدمت به انقلاب داشتند.
شهیدان مفقود «حمیدرضا و محمدمهدی اسماعیلی» و شهید مفقود «جواد قیاسی» شهدایی هستند که از این روستا به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند ولی پیکرهای مطهر آنها به آغوش خانواده‌هایشان بازنگشت.
طی پی‌گیری‌های مادر شهیدان اسماعیلی و درخواست وی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سه شهید گمنام در تاریخ هشتم اسفند 1387 مصادف با سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در این روستا تدفین شدند، تا ملجأ آرامشی برای مادران منتظر و اهالی منطقه باشند.
شهید «حمیدرضا اسماعیلی» 18شهریور 1364در 16سالگی در منطقه عملیاتی قادر و شهید «محمدمهدی اسماعیلی» در 2 مرداد 1362در خاک عراق به شهادت رسید.

تصویر مربوط به مادر شهیدان اسماعیلی است که پیکر مطهر شهید گمنامی را در آغوش گرفته است.

۱۷ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید