خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده/ تفحص شهدا وظیفه انسانی و اخلاقی و بشری است

سردار باقرزاده/ تفحص شهدا وظیفه انسانی و اخلاقی و بشری است
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح: روحیه باصلابت و مصمم خانواده های شهدای ما را مشاهده کردید که چطور در این مصیبت صابر هستند و در این مسیر کاملا ثابت قدم هستند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، اجلاس سه جانبه ایران، عراق و کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران برگزار گردید. در حاشیه این اجلاس از خانواده های سه شهید اخیر تفحص شهدا، شهیدان فرزاد زنگنه، علیرضا شمسی پور، محمد پازوکی و جانباز تفحص برادر علیرضا گلمحمدی تجلیل به عمل آمد.
سردار باقرزاده "فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح"در این مراسم اظهار نمود: اگر چه مزد شهدا با خدای تبارک و تعالی است و ما بندگان، عاجز هستیم که بتوانیم تشکری داشته باشیم. اما وظیفه انسانی و اخلاقی و بشری است که انسان نسبت به کسانی که فداکاری کردند حس قدرشناسی و تقدیر داشته باشند.

تجلیل از خانواده های شهدا

سردار باقرزاده در ادامه افزود: چند سال پیش در جریان تجلیل از تعدادی از شهدا در مصلای تهران با یک مرد روسی که به همراه همسر خود در آنجا حضور پیدا کرده بودند مواجه شدم. این فرد روسی با اینکه مسلمان نبود اما چهار جمله کلیدی و خیلی مهم را به من گفت؛ ایشان در جمله اول به من گفت: باز هم از این جوان ها تربیت کنید. دومین جمله اش این بود که اگر شهدا نبودند از دین خبری نبود. مهم اینجاست که مردم کشور سوسیالیستی شوروی که ضد دین بودند و با دین بیگانه بودند؛ اما این پیرمرد می گفت که اگر شهدا نبودند از دین خبری نبود!، سومین جمله اش این بود که قدر شهدای خود را بدانید
و جمله ی چهارم ایشان -فکر می کنم همه ما الان به خاطر همین موضوع جمع شدیم همین است - که به من گفتند: تصور نکن اگر یک روزی تو این کار را کنار گذاشتی و ادامه ندادی این کار متوقف می شود! هزاران جوان ایرانی هستند که حاضر هستند به داخل میادین مین بروند اما پیکرهای شهدا را به خانواده های شان برسانند.
من اینجا خدمت دوستان کمیته بین المللی صلیب سرخ و همین طور برادران عراقی این مطلب را عرض می کنم که شما روحیه باصلابت و مصمم خانواده های شهدای ما را مشاهده کردید که چطور در این مصیبت صابر هستند و در این مسیر کاملا ثابت قدم هستند.
وی همچنین خاطر نشان کرد، حضور خانواده ایرانی در بین تیم مشترک ایرانی، عراقی و کمیته بین المللی صلیب سرخ مسئولیت ما را سنگین تر می کند و ما را متوجه مسئولیت خطیری که برعهده داریم می کند.
سردار باقرزاده در انتهای سخنان خود؛ از كمیته بین المللی صلیب سرخ، به خاطر اینکه در مقدمات این مراسم برای تجلیل از خانواده های معظم شهدا همکاری کردند و همچنین از جناب آقای حازم " نماینده وزارت دفاع عراق" که این موضوع  را در دستور کار خودشان قرار دهند؛ تشکر کرد.


گزارش تصویری/ تجلیل از خانواده های شهدای اخیر عملیات تفحص

عراق و ایران هنوز هم با مشکلات ناشی از این وحشی گری ها دولت سابق عراق مواجه هستند

شهدای تفحص قهرمانان بشر دوستی هستند

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید