خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری اولین یادواره شهدای گمنام در آستان امام‌زاده داوود(ع) عجب‌شیر

برگزاری اولین یادواره شهدای گمنام در آستان امام‌زاده داوود(ع) عجب‌شیر
جعفر آهی: اولین یادواره چهار شهید گمنام در آستان امام‌زاده داوود(ع) شهرستان عجب‌شیر با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، فرماندار، امام‌جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی دوشنبه 12 مهرماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران، در این یادواره حجت‌الاسلام «شیخ‌محمود شریبانی» امام‌جمعه شهرستان عجب‌شیر عنوان کرد: ‌انقلاب اسلامی ایران در راه رسیدن به اهداف والای خود که همانا زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی است شهدای زیادی را تقدیم کرده است و امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا این ارزش‌های بزرگ را برای نسل جوان یادآوری خواهد کرد.

وی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همگان دانست و افزود: آشنا کردن نسل جوان با افتخارآفرینی شهدا نتایج مطلوبی را در جامعه جوانان ما به همراه خواهد داشت.

شربیانی گفت: بالاترین شهرت و آوازه شهدا، گمنام بودن و مقام و منزلت آنان در پیشگاه حضرت حق تعالی است.

وی اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم چرا که هر چقدر بتوانیم این فرهنگ را توسعه دهیم انقلاب اسلامی و مبانی آن مستحکم و با گستردگی خاص دنبال خواهد شد.

شربیانی افزود: در صورتی‌که فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود، انقلاب اسلامی در برابر هجمه‌های دشمنان مصون خواهد ماند.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که بر پایه همین مبانی و اصول بنا گذاشته شده است، تصریح کرد: شهادت بزرگ‌ترین افتخاری است که در نظام اسلامی همیشه به آن تأکید شده و از آن نیز به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند و گرانقدر یاد می‌شود.

امام‌جمعه عجب‌شیر با یادآوری اینکه توطئه‌های دشمنان در بر هم زدن چنین فرهنگی شکست‌خورده است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر سعی کردند ضربه مهلکی را به فرهنگ ایثار و شهادت و مبانی برگرفته از این فرهنگ وارد کنند اما هیچ‌وقت موفق به این کار نشدند.

وی شهدا را با فضیلت‌ترین گروه و قشر جامعه عنوان کرد و ادامه داد: برتری شهدا در پیمودن راه حقیقی اسلام و ولایت‌پذیری آنها است که هرگز در معامله و سودای جان و دین جسم را مقدم بر ارزش‌ها و اصول خود نکردند.

شربیانی با یادآوری اینکه برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا موجب تقویت این فرهنگ متعالی می‌شود، خاطر‌نشان کرد: شهادت برترین فرهنگ برگرفته از مکتب عاشورا و اسلام ناب است که هیچ‌وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

امام‌جمعه عجب شیر شهدای انقلاب اسلامی را شهدای مجاهد و دل سپرده به مکتب امام حسین(ع) برشمرد و اضافه کرد: شهادت از افتخارات نظام اسلامی و مکتب سرخ اباعبدالله‌الحسین (ع) است و هرگز نیز این جبهه از پای نخواهد ایستاد و در مقابل دشمنان نیز سازش نمی‌پذیرد.

همچنین در این مراسم «محسن ایران‌زاد» معاونت عمرانی حفظ آثار بنیاد شهید از رزمندگان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداخت.

وی در سخنان خود بر این نکته تأکید کرد که جنگ ما یک نبرد اعتقادی بود و توپ، تانک و سنگر تنها ظاهر و پوسته آن بود.

ایران‌زاد در ادامه این‌گونه نتیجه‌گیری کرد: اگر ما مدعی هستیم که نبرد ما در ادامه قیام کربلا بود، به این دلیل است که آن قیام هم بی‌گمان یک نبرد اعتقادی بود و جنگ و خونریزی تنها ظاهر آن را تشکیل می‌داد.

وی هدف از برگزاری این یادواره را تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس امام راحل (ره)، شهدا و بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و گفت: دین‌محوری و ولایت‌مداری از شاخصه‌های بارز شهدای والامقام انقلاب و دفاع مقدس است.

ایران‌زاد اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و آشنایی نوجوانان و جوانان با چهره‌های ماندگار سال‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ارزشمند ایثار و فداکاری به نسل‌های بعدی از دیگر اهداف یادواره شهدا است.

۱۴ مهر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید